Gammalågalen
Med lem
Pensla på ett rejält lager helsyntetolja (viktigt! ) när däcken är nya, så VET du att de är hala.
Och varför tror ni alla att det är ett vaxlager på däcken när dom är nya????
Finns nog ingen tillverkare av däck som skulle stryka på ett lager vax på däcken för att få dom att hålla längre i lagerhyllan.
Lätt det roligaste inlägget på länge!Pensla på ett rejält lager helsyntetolja (viktigt! ) när däcken är nya, så VET du att de är hala.
Usch vilken tråd.
/J
Ett tips jag fått gällande nya däck på bilen, och funderar på om det eventuellt även kan gälla hoj är att vara lite försiktig med att vrida på i början för att inte riskera att däcken kan flytta/vrida sig något på fälgen innan de har fixerats ordentligt och på så sätt komma i obalans.
Ja fast till mc däck används ofta "gegga" som torkar på några minuter så det ska inte vara någon risk att däcket halkar på fälgenMen det är väl för att gegget dom penslar på kan göra så att däcket flyttar sig en aning och påverkar balanseringen av hjulet eller?
Antingen får man locka ut den med en sockerbit eller så borrar man ur den bara.Föresten nån som vet hur man kan få loss en poppnit?
Jo men tänk på att flertalet inte kan köra än så då tjatas det mycket ovesentligt ju.Jag håller med,,,,, det ju rena sandlådan. Till ala berörda, läs och ta det gottaste råden,,,,,,,,,
Tänk säkerhet,,, vad gör jag då.
Föresten nån som vet hur man kan få loss en poppnit?
Kollat popnit/borra tråden?
Äter du godis med papper på också?
Till Trådskaparen. Ta det lugnt de första 50 milen för din egna själs ro.
Ja eller hur ,,,,,,,, du kan ju också köra runt-runt i en rondell så har du vänster sida ruggad, och sen kan du ju vända,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, nja
Pensla på ett rejält lager helsyntetolja (viktigt! ) när däcken är nya, så VET du att de är hala.
Ställer mig till skaran och påstår mig veta; Har en kort men intensiv period varit med och tillverkat däck. Ja, man använder ett medel (som jag inte har en aaning om vad det innehåller..) när man skall få däcket att släppa från gjutformen. Detta lägger sig som en tunn hinna. Denna är lämplig att "slita bort" innan man belastar maximalt.). Nu var det bildäck men proceduren är densamma.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|