BMW R90s skrev:Jag håller på en hel del med gamla hojar. Ska man skicka
hjulen till Japan för luftpåfyllning?
Svar till villrådig.
BMW R90s skrev:Jag håller på en hel del med gamla hojar. Ska man skicka
hjulen till Japan för luftpåfyllning?
Svar till villrådig.
Långa farbron skrev:Jag känner en kille som importerar luft svart i från Tawian,det är ju samma världsdel iaf.
PM:a för namn och nummer.
ola_sandin skrev:Har kört med offroadluft i mina gatdäck de senaste åren och det funkar jätte bra
Kawwa skrev:Men herregud, vad är detta för oseriös tråd! Trodde inte att sportis höll denna nivå....
Enligt alla vetenskapliga undersökningar går ny luft mycket snabbare.Chrille skrev:Det pratas om det varje vår. Det är alltid någon som föreslår att luftbyte ingår i vårservicen. Har du gjort det??
Anonym poll så svara ärligt nu.
finnpower skrev:Enligt alla vetenskapliga undersökningar går ny luft mycket snabbare.
På en 100hk maskin kan man enligt Dr Mysseldorf`s teorier tjäna 5,43hk i effekt vid maximal toppfart om man har bytt luften i däcken en lördag med lätt duggregn. Detta har testats vid TMR labaratoriet i Saltsburg under 14 års tid.
Det finns dock ett aber, om man fyller däcken försent på eftermiddagen då fukten börjar krypa ner i dalgångarna reduceras effekten till 4,84hk, detta bör man ta hänsyn till vid ex. roadracing, supermotard eller dragracing då loppet kan vara kört långt innan man pumpat i nytt.
Om nån tvivlar kolla in www.t-m-r.com
Tjena farbrorn.Långa farbron skrev:Nej nej och åter nej
Dr Mysseldorf teorier är sedan många år tillbaka(man får inte glömma att han verkade på 50:talet) förkastade utav Herr Eichenlubs väl bevisade teori om att duggregen har en negativ inverkan på luft då den drar ner den tunga långsama luften till marken dvs däcken.
Detta kan man lätt bevisa igenom att tex Mcdäck oftast är mest slitna i mitten detta pga att det är den lägsta punkten på däcket.
finnpower skrev:Tjena farbrorn.
Du läste inte på ordentligt om abert där jag förklarade att fukten från bergen gör däcken långsammare, duggregnet däremot lägger sig direkt på marken och binder syret mot underlaget och frigör helium ur luften som sedan följer med i kompressorn in i däcket.
För det andra har du läst om Mysseldorf senior. Hans grabb (som han för övrigt har fått "vid sidan av" med ett barnbarnsbarns syssling med Marie Curie) Dr Eckehart Mysseldorf jr har nu mera tagit över driften för testcentret.
Det krävs lite bättre research innan man skriver inlägg här.
Fudpucker skrev:Jag har aldrig bytt luft i mina däck. Jag behöver inte göra det.
Mina däck andas, som fan. Dom var dyra men han på verkstaden sa att det tjänar jag på eftersom jag slipper byta luft i dom. Hör med p.grip här på forumet, han byter luft i sina däck varje år. Han byter bensin oxå efter cirka 20 mil. Han är duktig!
Oj Oj OjLånga farbron skrev:Min käre vän!
Denna tes om att frigöra heluim genom friktion mot yta är helt förlegad,det enda som uppstår är däckslitage av den tunga luften.
Pyttsan jag har läst allt av dom bägge,deras teorier är bara humbug för att kunna tillskansa sig pengar från deras sk Testcenter för att kunna förverkliga sin dröm om att äga en Honda.
Detta bevis lättast genom att läsa kapitel 4 i boken" Alles rund um der luft" (Allt det där om luft)där Mysseldorf JR påstå sig kunna blanda Japansk luft med Tysk med hjälp av en elvisp.
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|