Har du fått p-böter på hojen?

Torskat på p-böter med hojen?

• Antal röstningar
    0

Lassvegas

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -05
Om nu vi motorcyklister ska behandlas annorlunda, för att vi inte kan sätta dit en parkeringslapp på ett skyddat ställe på hojen, vad ska då cabrioletägarna göra? Det måste vara samma dilemma för dom, att vem som helst kan sno lappen utan vidare.

Det är knepigt, jag vet inte heller riktigt hur man ska parkera bäst för att slippa bot men ändå inte behöva pynta hehe. Känns som vi lika gärna kan stå på trottoaren, bara vi inte står i vägen för gångare eller annat.
Har inte fått någon bot på mc hittills, men bilar lappar dom mer än gärna här i Gbg, och fort går det oxå...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
En gång, men då hade jag stått på en besökandeparkering utanför lägenheten från och till i tre år. Hade varit minst 10 gånger dyrare med egen p-ruta under den tiden.

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Mina "snälla" grannar ringde och meddelade till p-bolaget att jag minsann inte stog på en tillåten plats...
Stod för övrigt så illa så att jag inte hindrade en enda annan bil...

Ja, grannar... en av mina retade sig på min kwack som sitter fastlåst i räcket utanför mitt kök. Den hindrade honom att ta sig ur bilen tyckte han. Så han ringde parkeringsbolaget. med resultatet att han fick böter för att han parkerar på gång och cykelvägen.... HA!

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
hojlös... :(
Ja, grannar... en av mina retade sig på min kwack som sitter fastlåst i räcket utanför mitt kök. Den hindrade honom att ta sig ur bilen tyckte han. Så han ringde parkeringsbolaget. med resultatet att han fick böter för att han parkerar på gång och cykelvägen.... HA!

HAHA underbart!! :yoparty

Förresten var ett tagsen vi sågs.. allt väl??

Markus_midroc

Gasglad!
Gick med
18 May 2007
Hoj
Zx6r -03
Jävla Lisor!!!

Åkte på 500spänn igår på Åby travbana.
Parkerade på d streckade området i slutet av parkeringsraden för att inte ta upp en hel parkeringsruta. Jävla lisor!!!!!
Har aldrig varit med om å få böter på mc:n förut.
Tur i oturen var väl att jag gick 500 spänn plus på travet så jag kunde betala boten. Nån som tror d går å överklaga på nått sätt?:huvet :huvet

Dark_Messenger

Guest
Åkte på 500spänn igår på Åby travbana.
Parkerade på d streckade området i slutet av parkeringsraden för att inte ta upp en hel parkeringsruta. Jävla lisor!!!!!
Har aldrig varit med om å få böter på mc:n förut.
Tur i oturen var väl att jag gick 500 spänn plus på travet så jag kunde betala boten. Nån som tror d går å överklaga på nått sätt?:huvet :huvet

Vafan, femhundra spänn det blir minst TVÅ flak öl du aldrig kommer kunna köpa nu! :mad: :hetsa

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 990 Superduke -12
ok då vet jag! :tummenupp

men om det nu skulle stå bilar parkerade på mc-plats, vad göra? kan man ringa dit lapplisorna eller..?

Du kan ringa till Stockholms stad och rapportera. Eller vilket jag funderat på ett par gånger. SMS:a reg.nr. till vägverket. Ta reda på ägarens tel.nr. Ringa och säga att ett par arga knuttar håller på att vandalisera deras bil :D
Omständigt? Javisst, men det vore nästan värt det för att se deras panikslagna min när de kommer springandes... om de nu går på det.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Du kan ringa till Stockholms stad och rapportera. Eller vilket jag funderat på ett par gånger. SMS:a reg.nr. till vägverket. Ta reda på ägarens tel.nr. Ringa och säga att ett par arga knuttar håller på att vandalisera deras bil :D
Omständigt? Javisst, men det vore nästan värt det för att se deras panikslagna min när de kommer springandes... om de nu går på det.

aha, ja det ska jag göra - tack för tipset! :tummenupp

MP

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
zx6r-96
Har parkerat både här å där å aldrig fått böter :)

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Sliter upp tråden lite då jag fick parkeringsböter i Malmö (FÖR FÖRSTA GÅNGEN :mad:...med hoj). En bekant från Stockholm är nere och går kurs. Han och hans kurskamrater ville in till butiken Terräng inne vid Gustav. Han parkerar sin bil och jag min hoj på lämpliga rutor.
Kompis: "Äh, lisorna jobbar inte efter 18 så jag skiter i biljetten"
JKay: "Mjo...det är lika bra. Vid Gustav Adolfs torg är di lite nitiska!"
Kompis: "Hmm...ja, det har du kanske rätt i."

Sagt och gjort, löser varsin pbiljett men jag stoppar min på mig. In till butiken.
På vägen tillbaka (vi har ca 50m kvar och fordonen syns inte än) så ser jag en lisa som går förbi oss med ett surt intryck.

JKay: "Ursäkta, men är det okej om du river den p boten du har satt på den röde mc:n som står längre bort?"
Plisa: "Öhhh, varför det? den har ingen biljett!"
JKay: "Kom igen nu, riv den så jag slipper betala!"
Plisa: "Varför skulle jag riva den?"
....då fiskar jag upp min biljett. :)
Plisa: "Den ska sitta på fordonet! ......eehhh....men den ska, jag vet att den blir stulen då...men den ska!"
JKay: "Då kvittar det ju om jag pröjsar biljett eller inte. Får ju böter oavsett!"
Plisa: "Ja, men vi har blivit beordrade att inte blunda för mc längre, vilket vi förr har gjort (oftast). Men jag makulerar din bot nu."

Kan man ha mer tur? :yoparty

Popelollole

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2007
Hoj
Honda cbr 954 RR
Pratade med en lisa i Lund för nån vecka sen och tydligen har de fått stränga order om att alltid lappa hojar.
Så var det inte för två år sen.

Scirocco

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Honda VFR800
Plisa: "Ja, men vi har blivit beordrade att inte blunda för mc längre, vilket vi förr har gjort (oftast). Men jag makulerar din bot nu."

Hmm, kanske är därför jag åkte på en p-bot idag. Jag har pendlat med hojen till jobbet varje dag utan regn sedan påsk ungefär. Ställer den alltid på samma ställe. Finns en stor yta brevid en ensam förhyrd parkeringsficka, som sällan används. Ytan är stor nog för en parkeringsfick till om det inte vore för en förrådsdörr. Jag ställer ganska nära parkeringsfickan och långt ifrån dörren, så jag inte stör eventuell bil och ger gott om plats för att komma in i förrådet.

Idag åkte jag på min första bot där. Jag står absolut inte i vägen, särskilt inte denna vecka då nästan alla platser är helt tomma pga semester. Lyckligtvis går jag själv på semester och där kommer vara tomt när de gör återbesök de kommande veckorna.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
åkte dit vod stora teatern i göteborg. men ställde mig vid sidan av parkeringen för att inte ta upp en egen bilruta. stog mellan bilruta och container, inte ivägen för någon. 800 spänn för parkering på gångväg blev det #¤%&/
dvs bete er som vanliga bilister hädanefter. betala alltid dubbel biljett (en på hojen o en i fickan)

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6

Lite rättvisa finns det tydligen kvar i världen!

Jag försökte luska ut vilken granne det var men ingen tur än så länge men skam den som ger sig!

Devon

Dumglad
Gick med
18 Jul 2008
Hoj
2001 Aprilia Pegaso
Nån som har koll på hur lapplisorna är med MC-parkering inne i Stockholm? Tänker på kommunala platser (alltså på gatan).

D_fox

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
R6:a -06
Jag hade otroligt tur en gång när jag hade ställt mc:n utanför ett skyltfönster vid OBS i Umeå, ställde mej där för att många motorcyklar brukar ha stått parkerade där förr..
Men denna gång så stod de en pvakt med en nyutskriven p-bot på 600 kr i handen bredvid min hoj när jag kom tillbaka till den.
Tänkte att.... NU gäller det att va så trevlig jag bara kan så jag slipper böter..
Och tro det eller ej så gav mej en tillrättavisande förklaring att man inte fick ställa sej där och sen rev han boten och gick..

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nån som har koll på hur lapplisorna är med MC-parkering inne i Stockholm? Tänker på kommunala platser (alltså på gatan).

Jodå. De lappar. Har fått två st i år, trots att jag stått "bra" parkerat, dvs ej stått ivägen/skymt sikt eller sånt. Det har varit fullt i MC-rutorna så jag har fått ställa hojen på tvären mellan två bilar. "Ingen avgift erlagd" har varit orsaken till böterna....

Ozone

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Kawasaki z750 -09 Suzuki sv 650 -99 Hornet 900 -02, Suzuki rf 600R-93
japp 600 kr, en tant hade ringt o klagat att jag stod vid ett cykelställ..

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
>1
Jag fick böter när jag stod på min innergård. Klockan va 03.33 en söndagsmorgon, då var de j-a däroch skrev. Helt j-a f-g otroligt.

Jag hade ställt hojen bakom pelare där det stod en parkbänk lite vid sidan av. Jag var inte det minsta i vägen och de som ville sitta på bänken kunde göra det utan problem. Jag kan förstå och hade kanske accepterat en bot om jag hade varit i vägen för utryckningsfordon eller annan bil som skulle fram, men så var det inte i detta fall. Jag var inte äns i närheten att vara i vägen. :gnissla

Misstänker att det var någon i huset som inte förstod sig på fint ljud ifrån en v-twinn och var väl lite pisst när de kom hem från krogen, lr nått. Kan också varit en surkärring som inte kunde sova. På lappen stod det "Larm", vilket betyder att någon granne hade ringt. Ett djävla sätt tycker jag. :mad:

Sir_Börje

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
CRF 450 -08
Visst..!
Fick en bot på min crf-450 (cross) i Solna. Den va e-reggad. Var lite svårt att förklara för ordningsmakten att de är inget ja sitter å remmar 20 mil enkel resa asfalt på. Men 4 samtal senare och en skriflig överklagan med två vittnen som intygade, dels att den stog i garaget samt att ja var på jobbet vid tidpunkten för brottet. Så fick ja mina stålar åter. Var givetvis tvungen att pynta först. Så att inte staten skulle gå över styr, om de visade sej att ja va en sån otäcking som dom misstänkte.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln