Har du gått omkull i år

Jag har vurpat


  • Antal röstningar
    0

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2016 Yamaha MT-07
Gick av vid en lång svepande vänstersväng pga cs 40 liter olje spill från swebus.....
ingen utnyttjad förs. effter jag och farsan blivigt "blåsta" av ett bolag som menade att försk. skulle täcka oss båda.
Tough luck. Bara att dynga hojen för skrot värde

ca: 9 år körda
 

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
Såld
Blev påkörd i agusti när en mötande bil gjorde en vänstersväng rakt framför mig.Helskrotad VTR och krossad fot, bilistens fel så hennes bolag ersatte mig vilket var tur då jag bara hade halvförsäkrat.Har fortfarande gips upp till knät men det ska förhoppningsvis bort nästa vecka då jag haft det i 2månader.
 

Borkas

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Hemligt
Hoj
S2R
Fick väja för ett par hästar i en kurva ... fanns bara ett alternativ å de va diket. :mad:

Gick nog lite snabbt oxå :rolleyes:

FRÅGA!!!

Får man rida i bredd på allmän väg??
Är inte det att framföra två fordon i bredd ??

Hade varit schysst å slippa självrisken :fakta

Tacksam för alla svar :bow
 
Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Re: E d ja som e den där Henke?

HAYABUSAHENKE skrev:
Hmm,, jo ja repade väl lite lätt fronten på min vackra buse, men ja tror inte nåt gick sönder (förutom min rygg o nacke) Sweedo du kan väl lägga in nån bild på min förra kärlek?
O Yes! Jo använde MIN försäkring!
Ur kungliga Busavraksfotografens samlingar:
 

Bifogat

  • fram.jpg
    fram.jpg
    131.5 KB · Visningar: 215

Sampo Star

Halvknäpp bladeåkare
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade97
Det verkar ju nästan som om det är meningen att man ska krascha. Fan, jag är ju rädd om min båge. Borde finnas ett val till i pollen. "Kör så hårt som det går utan att krascha" fast det låter ju lite gay. Kanske jag får vara med i tuffa krashlistan nästa år.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
jag tycker att det är märkligt att försäkringarna är så dyra. :rolleyes:


SLUTA KRASCHA FÖRFAN SÅ ATT JAG SLIPPER BETALA 1100 I MÅNADEN I HALVFÖRSÄKRING!!!!!
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Borkas skrev:
Får man rida i bredd på allmän väg??
Är inte det att framföra två fordon i bredd ??

Hade varit schysst å slippa självrisken :fakta

Tacksam för alla svar :bow

Hästar och dess ryttare får göra lite vad dom vill i trafiken utan att riskera några som helst påföljder.
Tydligen någon gammal kvarglömd lag från den tiden då dessa odjur gjorde nytta i samhället och inte bara var en leksak för kapitalisternas avkommor.

Så tyvärr, självrisken slipper du inte. Var istället glad för att du inte plöjde in i hästen för då hade det garanterat blivit dyrt,,,,

/H Äst Krockare
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Både på gata och bana, men utan att behöva använda försäkring.

Krockade med en vänstersvängande bil i rusningstrafik i maj. Låg fart och jag kastade mig av hojen innan kraschen (med stark flashback efter förra höstens lårbensbrott, vågade jag inte sitta kvar). Bilen såg för jäklig ut, men hojen var det bara att putsa upp och rikta till gaffeln lite på, så var det bra.

På bana, med samma hoj, bromsade jag omkull pga ovana att köra med gatdäck (använder mest slicks) och tyngre hoj än normalt - resulterade i en månads uppsvullet knä - som dock fixades genom mer banåkning (!).
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Fanns det ingen, "en polare körde omkull med min hoj å jag kickade hans butt" :hej
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
vad jag inte förstår är hur trafikförsäkring kan vara så dyrt... Det är allt jag vill ha. även på min 02 R1a...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Swedie skrev:
vad jag inte förstår är hur trafikförsäkring kan vara så dyrt... Det är allt jag vill ha. även på min 02 R1a...
Den ska täcka borttappade fötter och annat som går sönder när man vurpar, kolla in statestiken... hälften har vurpat och även om dom flesta inte utnyttjar sin helförsäkring så kostar sjukvården en hel del för dom som gör sig riktigt illa, dom små kostnaderna är ju hojen, riktigt dyrt blir det när vi själva går sönder ordentligt :crash
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Swedie skrev:
vad jag inte förstår är hur trafikförsäkring kan vara så dyrt... Det är allt jag vill ha. även på min 02 R1a...

Det är den som täcker personskador - och _det_ är de stora kostnaderna för många mc-relaterade olyckor. Inlösen av hojar och stölder är bara en bråkdel i jämförelse.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Våta löv på gården ->
framhjulssläpp i 5-10 km/h :skrämd

Hann hoppa av (hur jag lyckades vet jag inte)
men framhjulet gled från mig så jag var tvungen
att lägga bågen på sidan.
Lätt skrapad på ventilkåpsskydd och orginal-ljuddämpare
(som ändå ska bytas till nåt annat i vinter).
Ingen fara alls.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Swedie skrev:
okej! borde finnas en variant där då där fötter och andra lemmar ej ersätts.
Vad ska dom göra den dagen du behöver lagas då, med tanke på hur vi kör så är det inte så konstigt att det kostar, att teckna en försäkring som inte täcker sjukvård? vad ska dom göra om du går sönder? skjuta dig som en gammal häst eller?

Kostnaderna står i paritet till våra skador, visst tjänar försäkringsbolagen pengar på oss, men inte om vi gör oss riktigt illa, då går dom back så det stänker om det, vill man ha full valuta för sin trafikförsäkring bör man köra som Mcbudet :rock
 

Tzzzzzz

va jag... Neeee
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Åhus
Hoj
KTM 790 Duke
Gick om omkull för en timme sen... Tråkigt tråkigt... Men d gick rätt bra... Lite ont i handen o lite skrapad cykel... men man överlevde i varje fall :crash ....
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Ett framhjussläpp mot Skansundet och ett framhjulssläpp på Svista, men sesången är ju inte slut ännu!. :rolleyes:
 

Borkas

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Hemligt
Hoj
S2R
John Holmes skrev:
Hästar och dess ryttare får göra lite vad dom vill i trafiken utan att riskera några som helst påföljder.
Tydligen någon gammal kvarglömd lag från den tiden då dessa odjur gjorde nytta i samhället och inte bara var en leksak för kapitalisternas avkommor.

Så tyvärr, självrisken slipper du inte. Var istället glad för att du inte plöjde in i hästen för då hade det garanterat blivit dyrt,,,,

/H Äst Krockare


Det är ju typiskt sånt !! :mad:

Verkar som att du varit med om samma ??
Fast du klippte hästarna ??
Hur slutade det ???

Själv är jag bara glad att jag överlevde :crash
Och att ingen annan kom till skada !! :fakta
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top