Opererade ögonen i måndags. Blev en Elsa/Lasek. Det är den där de bränner på hornhinnan. Längre läkningstid, men säkrare. (Lasik, där de lyfter hornhinnan och sedan bränner, ger snabbare resultat och mindre obehag, men ögonen måste skyddas i en månad. Skulle barnen eller valpen råka peta i ögat, kan hornhinnan lossna!!!
Dag 1
Jag fick stesolid så att jag skulle lugna mig. Det behövdes! Själv operationen var en piece of cake. Inget att oroa sig för alls! Fick bandagelinser på och tog mina coola solbrillor och åkte hem.
Ögondroppar var 5:e minut.
(Kvällen): Låg och blundade och lyssnade på talbok och blev uppassad. Grusiga suddiga ögon.
Dag 2: Inte kul. Grusiga och suddiga ögon. Kunde inte se tv, dator eller läsa.
Dag 3: Spenderade eftermiddagen med att gråta. Hade ont, såg dåligt och kunde knappt ta hand om barnen. Kände mig som en usel mamma. Kunde inte se tv eller läsa.
Dag 4. Grusiga ögon, men börjar kunna se bättre. Tog ut bandagelinserna.
Dag 5. Lite grus, men börjag kunna se på avstånd.
Idag. Lite grus. Kan läsa texten på tv:n. Känner igen folk på avstånd! Känns toppen!
För var dag som går, kommer jag att se bättre. Om ca 2 veckor ska jag kunna köra bil eller hoj igen.
Kan säga att med Elsa/Lasik, ska man se till att ha mycket hjälp!! Man vill bara ligga i en säng och blunda de första dagarna. Har man inte hjälp, kan det kännas outhärdligt. Ladda upp med talböcker.
Backa upp med extra värktabletter. Kartan med Citodon räckte inte länge.
Men nu är jag glasögonfri!!!!!!!!!!