Har du ingått i ett "handgemäng" ?

[B]Som frågan lyder har du ingått i ett "handgemäng" "slagsmål" "bråk"


  • Antal röstningar
    0

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
FUBAR skrev:
2286173 Jag sa inte att det alltid är jag som börjar bråka, men förmågan att behärska sig själv i diverse situtioner minskar ju kraftigt när man är berusad. .

Nu syftade jag väl inte enbart på dig men oavsett så tycker jag man bör skita i spriten om man får problem med att behärska sig.
- "han började!"
..är ett argument som är acceptabelt när två ungar kastar sand på varandra i lekparken...

Jag kan iofs förstå om man lackar till när man ser folk krossa flaskor och annat. Det finns en gräns mellan vad jag ser som civilkurage och taskigt ölsinne.

Jag syftar främst på de som ska börja slåss för att man:
* råkar kliva dem på foten på dansgolvet.. (bosätt er i skogen era gnälliga jävlar)
* pratar med DERAS brud i baren.. (har hon inget ägarmärke stämplat i pannan kan man fanimej inte veta att hon är upptagen)
* "raggar på deras brud"
* råkar knuffa till dem i krogträngseln (- stanna hemma, för i helvete, för resten av dit liv!)
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
korvgubbe skrev:
2286221 Nu syftade jag väl inte enbart på dig men oavsett så tycker jag man bör skita i spriten om man får problem med att behärska sig.
- "han började!"
..är ett argument som är acceptabelt när två ungar kastar sand på varandra i lekparken...

Jag kan iofs förstå om man lackar till när man ser folk krossa flaskor och annat. Det finns en gräns mellan vad jag ser som civilkurage och taskigt ölsinne.

Jag syftar främst på de som ska börja slåss för att man:
* råkar kliva dem på foten på dansgolvet.. (bosätt er i skogen era gnälliga jävlar)
* pratar med DERAS brud i baren.. (har hon inget ägarmärke stämplat i pannan kan man fanimej inte veta att hon är upptagen)
* "raggar på deras brud"
* råkar knuffa till dem i krogträngseln (- stanna hemma, för i helvete, för resten av dit liv!)

:mattias

\Masonit
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Är man stor/lång och ser allmänt småsur ut så klarar man sig bra med det. Jag har bara hamnat i bråk en gång. Och jag slog först. Ångrar mig inte, för snubben verkligen bad om det. Pang sa det. Mitt på snoken.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag har inte slagits sedan mellanstadiet i skolan, knappt ens då och aldrig för att skada på allvar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Starstriker skrev:
2286317 Är man stor/lång och ser allmänt småsur ut så klarar man sig bra med det. Jag har bara hamnat i bråk en gång. Och jag slog först. Ångrar mig inte, för snubben verkligen bad om det. Pang sa det. Mitt på snoken.

Moget att slå någons husdjur.
F.ö. skulle jag snarare säga att ju större yngling, desto fler provokationer.

/Stor Yngling
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Markus skrev:
2286424 Moget att slå någons husdjur.
F.ö. skulle jag snarare säga att ju större yngling, desto fler provokationer.

/Stor Yngling
Stor räcker inte. Ha mörka, gärna svarta kläder och långt mörkt hår, folk undviker i regel att ha nån som helst kontakt med "såna"
 

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
Conrad skrev:
2286097 Han kanske var en riktig storfräsare inom truckförarbranschen. Med högt uppsatta kontakter duvet. :död

Ja, vafan svarar på något sånt?!?! Jag kan förstå om man börjar svänga sig med termer som.. - Jag kan karate el. -Min pappa är polis... men att man kör truck känns lite.. ja vet inte... konstigt.

Reb0
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
sEiKo skrev:
2286452 Stor räcker inte. Ha mörka, gärna svarta kläder och långt mörkt hår, folk undviker i regel att ha nån som helst kontakt med "såna"

Jo, men det är ju för att de äcklas av en - och det känns som ett taskigt byte faktiskt.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
2286424
F.ö. skulle jag snarare säga att ju större yngling, desto fler provokationer.

/Storkäftad Yngling

Tror du verkligen att anledningen till att så många vill slå dig är för att du är stor? :hihi

Tror snarare att det har att göra med det som du själv undertecknade föregående meddelande med! :fakta :lol
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
2286536 Tror du verkligen att anledningen till att så många vill slå dig är för att du är stor? :hihi

Tror snarare att det har att göra med det som du själv undertecknade föregående meddelande med! :fakta :lol

Ska du sluta kommunicera med mig eller? Ingen vill läsa vårat tjafs, sägs det.
Att jag är storkäftad förresten, var det du som skrev. :mattias


Det här kan man ju använda som man vill. :banana
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Mackz skrev:
2286714 Hur boxar man en orm? :3freak
tydligen kaxig och 190+. Ja jag har slagits.

Man kan ju knappt va på fjortis ställen som tingvalla utan att hammna i bråk. Fått stryck 4 gånger där en gång två gånger under samma kväll. Först av en 120 kg bonde som slog mig mitt i nyllet så jag vakla bakåt och rammla ihop. Allt jag hade gjort va att säga att jag inte ville ha något bråk. Sennare kommer det en snubbe med knog järn och ska slå en kompis till mig i nacken. jag går imellan får slaget övernykelbenet. Kul kväll, och det betala man för.. En annan gång fick jag stryk av 5 "nysvenskar" efter att ha vänligt bett dom sluta tryka så mycket i kön att man höll på att mossas. Sista gången va av en "kickboxare" som hade storhets vansine men det va faktiskt mitt fel för de va jag som hoppa på han efter att han fått en polare ut skickad för vakten trode vi bråka när jag försökte lugna ner han så att inte skulle slå kickboxarn..

Nej sånna ställen ditt folk kommer till för att bråka är inte kul.


Till saken är att jag är dum snäll extremt blödig av mig och ändå hamnar jag i bråk. eller nej folk bråkar med mig.
 

Henken

Guest
Det är oftast skitlätt att undvika bråk, var trevlig & bär inte på kylskåpet när det är trångt s.a.s.

Fått ett snett näsben & nåt blåöga men det skyller jag på ölen...även ölens fel att jag halkade på isen när jag sprang på en halvmeter hög mur & skrapade ansiktet, inget napp den kvällen. :confused:
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Nej.
Men jag har haft god lust flera gånger. Tydligen så kan jag behärska mig även på fyllan...

Men så kom jag på att jag röstat fel... jag har lyckats förtränga att jag fick "lite handgemäng" av ett ex för flera år sedan. Tur nog för min självkänsla så gav jag igen så gott jag kunde... :mad:
 

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Nyköping
Hoj
GS 500E
Japp.

Senaste var med en person som verkade tycka att det var kul att slå flickor (sade han iallfall) Tyvärr så höll jag inte med på det.

Gången innan det var en Bög (Homosexuell) som inte lyssnade på mig när jag sade att jag hade homofobi, och inte gillade när killar vrålhånglar framför mig. (Vrålhångla = Halvt slicka sönder varandras ansikten :zpy )

Sen har nog resterande bråk varit med invandrare som inte tycker att man skall få vara svensk. (Varför får inte vi sjunga våran nationalsång på skolavslutningen? Varför får inte vi ha sverige kläder, när de själva får springa runt i vad fan de vill :fatta! ). Tyvärr så gillar jag inte MINORITETEN av "Nysvenskarnas" uppförande mot andra.

Och till sist så har det väl hänt att man gått på någon Nazist eller Rasist (så svårt att se skillnad på vissa av dem :näsblod ) För de är så jävla duma ( Läses: Majoriteten av de som jag har träffat )

Klassa mig inte för hårt nu. Jag är en mjukis som gillar att kramas och pussas, inte bråka (aldrig bråkat i ett förhållande :) om det nu är ett bevis på att jag är genom snäll :näsblod )



//Stenberg
 

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
Du är en idiot om du slår någon för att han hånglar med en av samma kön mitt framför dig. Om du nu äcklas så mycket av det är det väl bara att du går därifrån.
 

ganzo

Suparhjälte...
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Ingen
Jag har lyckats delta i fler än jag vill men det har alltid börjat med att nån slår till mig. Att jag sen slår tillbaka, det anser jag som självklart. Inte fan kan man stå där efter att ha fått en hurril över käken och inte klippa till. Har bara startat bråk en gång, och det tog jag skulden för då jag var full och på dåligt humör efter att ha bråkat med syrran. Dock så kompenserade jag killen efter att hans skjorta gick sönder när han ramla, gav han det skjortan var värd och bad om ursäkt.
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Rocky skrev:
2283327 Som frågan lyder har du ingått i ett "handgemäng" "slagsmål" "bråk" ?

Hur vanligt förekommande är det att "gemene man" tar till nävarna ?
...........

Njet, duckat för nått/några vevningar från överberusade individer, men det var mer flaxande en sving (ränkas jö inte). Har tydligen förmågan att kunna snacka mig ur det mesta oavsett alkoholpåverkan. :fyllisar
 

IronMike

Guest
Utöver moto-gp bulten, så har man ett förflutet inom K1/div titelmatcher på sandhamn å runt stureplan etc :rolleyes: :4skrika

kan väl skriva en bok nångång....

har dock aldrig startat en fight, eller tyckt om att slåss, men polare har en tendens att hamn i klister, å så går man emellan, sen är man helt plötsligt man mot man som ska göra upp :hihi

senast var dock ett tag sen, kan väl bifoga en bild, på hur man blir om man slåss med en rysk tallang inom shootfighting, eller dom va två, jag ensam... polarna satt i en taxi å vänta, vi åkte till sös istället för hem.

Hjärnskakning, brutet näsben, kindfraktur, trasigt revben, lårkaka etc.

Ena killen fick lika mkt smisk, han mötte jag på sös, den andra fick in en klocka så jag gick in för räkning, men jag tror inte han kunde sova på ett par dagar heller..... jag fick in en chooh nan choy i pannbenet på han (kung fu termer..)

tävlade lite förr... :rolleyes: :näsblod
 

Bifogat

  • Bilde2.JPG
    Bilde2.JPG
    17.9 KB · Visningar: 65
Last edited:
Nyheter
Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Top