Har du ramlat med hojen nån gång?

Har du ramlat nån gång med hojen?


  • Antal röstningar
    0

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Förutom att jag kastat mig på de mest oberäkneliga vis på alla typer av banor har jag hunnit med en i trafiken.
Sommardag är ute och kör i häckeberga (kurviga vägar i skåne) lagom myspystempo en söndag sådär, över ett backkrön möter jag en dam som trots att hon delat en flaska vin med sin väninna på Häckeberga Slott skall köra bilen hem, hon framför sin bil på fel sida av vägen, jag siktar av vägen men lyckas dessvärre inte veja utan klipper Mercan i nosen och landar själv på bakluckan...

Vidare försökte FB få mig som vållande till olyckan trots att hon har avgett positivt utandningsprov och har kört bilen på fel sida vägen....... Rättegång inom kort :mad:
 

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
STHLM norrort
Hoj
Ducatis
Förra sommarn lyckades jag vurpa en gång på bana och en gång i en rondell. Sen vart jag påkörd av en bil bakifrån där man svänger in till DinMC.
Hoppas på en bättre sommar nu!
 

R_Karlsson

har två kinapuffar å en japan
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Segmon
Hoj
VFR 800
Tajt vändning på gräsmattan hemma...

Kall hoj...

Kärringstopp... :banana

poff.... :näsblod

Bara att slita upp hojen å titta sig runt så ingen såg mig... :3freak
 

R.Stefan

Vägar är till för att användas!
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 625 sxc -04 och KTM 1190 Aventure-14
Halkat omkull 2ggr en på utsmetad salt på asfalten och en på matjord/lera som komunalarna spillt på asfalten när dom skulle fixa en gräsmatta. 25 år på hoj å skrubbat samma knä dom två gångerna!!
 

reptoid

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
ubersnabb sexa
Glad som jag var när jag skulle till min första bankörning med min välputsade och nyskodda hoj i juni. Bestämde jag mig för att köra lugnt på vägen dit men ju längre man körde ju snabbare gick det och när en lång böj började närma sig så tänkte jag köra lite snabbare än förra gången. La ner ganska rejält, först tog fotpinnen i, sen avgassystemet och då började kurvan nypa till ännu mer... Resultatet blev en lowsider in i ett bastant vägräcke. Hojen sattes stenhårt uppochner med räcket mellan framhjul och kylare, världens dyraste cykelställ...synd man inte hade kameran med sig. Sprucken kylare, lyse, kåpor, tank, instrument, elsystem och skev gaffel. Plus att skinnstället bara var 2veckor gammalt och hojen var trafikförsäkrad... :4skrika
 

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
Jag har slagit halvt ihjäl mig på crosshojar i en massa år men det räknas väl inte. Däremot har jag parkerat en 50 mil gammal 750 SS i ett taggtrådstaket i Häckeberga :tummenupp ! Resten av hojarna har klarat sig hittils iallafall.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
2003-06-06 Studenten för en del och kvällsskift för mig(1:a året i yrkeslivet).
Klockan 22 var jag på väg hem med hojen och åkte över en bro i stan på väg hem(jag bodde kvar hos farsan då).
Det gick ungefär 30 enligt vittnen(jag vet ingenting) då en full student klev rakt ut i gatan framför mig så jag körde på honom och flög över styret.
Slutnotan blev: sönderslitet nyckelben som läkte ihop fel sen p.g.a. läkarna missade att det var brutet, Ytliga hjärnblödningar som gjorde att inget av olyckan finns i minnet och inget av sjukhustiden trots att jag låg där över en vecka på IVA.
Sönderslitet självförtroende då jag sågs som skyldig av nån anledning och fick betala min självrisk på 12000, ett totalt oförstående rättsväsende. Min sommar blev förstörd, det mesta kraschade med mig den kvällen.

Han bröt benet och fick gå med forrest-gump-benställning hela sommaren så jag antar att det är jämt på det viset iallafall. Men 12000kr svider.

Efter den händelsen var det nästan inte roligt längre att åka, har åkt mycket lite efter det då jag köpte en ny fin hoj året efter och skulle börja åka igen.
Nu ska pappa sälja sin hoj och så köper han in sig på min och så har vi den tillsammans.
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Har blivit ett par vurpor, en del klantigare än andra, men om dem tänker jag inte berätta...
Numer ser hojen ut såhär, tack gode G för krashisar.
 

Bifogat

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    94 KB · Visningar: 226

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Jag har lyckats välta hojen i garaget 1 gång.. :rolleyes: Och då satt jag inte ens på den ..

Har iofs inget KK än, ca 200 mil i trafik bara, så det kanske inte är så konstigt.


KUL TRÅD förresten ! :tummenupp
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Färsking som man va... (e :tungan )

Var på väg hem efter jobbet på stånkan... har ca tre kilometer grusväg hem på slutet... närmar mig en korsning där jag ska svänga vänster..

Vägen ser fin ut, ni vet så där packad grusväg.. lika fint som asfalt... :död
Nyper till på frambromsen som jag brukar göra.. vad jag glömt var att dom sladdade vägen i förrgår så bara ytan var hård... under den hårda ytan är det lösgrus..... :3freak

Framhjulet låser sig o det viker sig... jag släpper o får en skön highside... hamnar på vägen mitt i korsningen...
Studsar upp o kolla så ingen sett nåt.. :D Suger tag i hojen.. ingen ork... andas en gång o får upp hojen... På väg hem märker jag att styret e snett o att höger lår värker som fan...
Sen kommer blodsmaken i munnen... kommer hem, av med hjälmen o spottar blod....... Så mycket för att man skulle kunna dölja denna kraschen för sambon.. (undersköterska)
När hon kollar sen så har jag bitit mig rejält i tungan både uppe o nere...

Men nu e allt på topp igen :yoparty
 

vobbla

0 landskamper
Gick med
12 Oct 2004
Ort
österlen
Hoj
ingen(tidigare:XV750, zx12a naken, hornet 600, järnsportster-65a)
jag hade stannat och skulle sätt ned högerfoten men fastnade på
fotpinnen :huvet :fatta!

man skämdes lite :7peta
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
På bana 2 gånger i trafik säkert runt 20 gånger. Krockat med bilar när jag kört hoj 4 gånger.
Skador: spricka i foten, brutet ben stukningar o blåmärken. En gång blev jag medvetslös.
 

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
R1-04 race/banhoj
Voltade i somras.
Hade lätt mc, en gammal cb 125 (jag var fattigare då än nu, dock inte sagt att jag är speciellt tät nu), tjejen hade gjort slut allt var skit, alla polarna hade dratt på semester man jag sparade pengar till den nya hojen så jag kunde inte hänga på, va ute å tryckte den gamle skorven allt jag kunde på småvägar som terapi, ända tills jag kom till en grusig 90 graderskurva, så jag voltade rakt ut på en åker.
Då kändes allt bara mer skit.

Men nu e det bra igen :tungan
 

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Ort
Mettidreten
Hoj
--
Jag väntar till årets säsong med min första riktigt katastrofala olycka.

Förra året hann jag endast få till en asfaltsmassage då jag glömde ta bort skivlåset. Fick hojen på foten så det gjorde fan ont iaf. (givetvis i tofflor).

En annan gång när jag skulle vara världsmästare i cross (vilket jag inte är) så skulle jag hoppa stort å långt som bara faaan, bara för å va fräck.
Givetvis fegade jag i sprätthoppet i slutet, och bakändan smätte iväg och träffade röven på mig med sån kraft att jag for upp, gjorde en handstand och landade me ryggen på framgaffeln. Ont satan.
Dessutom flög båda fotpinnarna av :va
 

[karlan]

Hobbymeck o hooligan
Gick med
14 Apr 2005
Ort
sthlm söderort
Hoj
gixxer...
1 gång. Tränade Wheelisar i sätra industriområde. Hojjen kom över kl 12 o jag blev rädd o hoppade av istället för att bromsa. Det var en dr 600.
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
vobbla skrev:
jag hade stannat och skulle sätt ned högerfoten men fastnade på
fotpinnen :huvet :fatta!

man skämdes lite :7peta


haha... det hände mig osso för två veckor sen!!!

Som tur var, så var Rasorblade till höger om mig, med båda fötterna på marken - och kunde stötta upp mig...

:) annars hade jag nog vält där ...

TACK RASORBLADE :Bugar :Bugar :Bugar
 

charmis

Vem kan säga nej.....?
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
NX650, KLX300R, DRZ400E
Även jag har kört omkull ett par ggr på körskolan, krypkörningen... blir lätt så när man tänker på dom snabba vägarna istället :tungan

Räknas det om skjutsen välter hojen när han ska stiga på?

Har vurpat ett par ggr i endurospåret, men det hör ju till när man e ute å leker :yoparty
 

VTR_Tjejen

Rapido
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Honda VTR
1. Körde upp på en refug och in i ett staketet vid körskolan
2. Låste bakbromsen under bromsövning på körskolan (våt underlag)
3. Tappat hojen 2-3 gånger när jag försökt köra iväg med låset i bromsskivan
4. Kompisen på hojen bredvid tappade balansen och trillade på mig varpå jag också välte (domino effekten)

//Klumpedunsen :tungan
 

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Har aldrig klotat i trafiken men väl på bana med ishojen och det känns det med :näsblod . Sen har man väl glömt skivbromslåset men det räknas inte, det är bara pinsamt :rolleyes: :D .
För att citera en gammal slogan som nån hade här på sh: "Det finns 2 sorters mc-förare, dom som HAR klotat och dom som SKA klota"
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top