Har du tappat något i farten?

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Jag tappade min f d flickvän 1986 mellan Ronneby och Karlskrona. Har inte hittat henne än :gråta

Skämt o sido:

Det värsta jag tappat är väl ena sidoväskan full med Limited editionwhisky från skottland...... Jag tackar de skotska wirregudarna :Bugar att flaskorna höll. Tack även till mig själv som vadderade alla dyrgripar.

Ett :smasha i huvet på mig själv som slarvade med fastsättningen. :kocko

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Bara rekvisita:
en sovsäck - hittades aldrig.
en tröja i en ryggsäck - hittades

TIPS!!!: Åker man med ryggsäck så dra ihop dragkedjorna nedåt mot någon sida. Har man en lite glipa upptill så öppnar sig ryggan vid farter lite över lagligt.

Jo fan, pappade strypinsatsen på GSX1100 på väg från besiktningen. Trodde en viggen passerade över mig.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Körde i moderata 240 knyck, kände något på knäet vid knäpucken. Kollade men verkar inte vara någonting. Såg min polare försvann bakom mig, så jag stannade till. Polaren kom snart med min sidokåpa på hojen :(
Det var bara och sticka hem och lösa problemet med lite silvertejp tillsvidare.

Har nu gått hela säsongen med silvertejp, har nu lite "vinterpyssel"

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Denna säsong har ljuddämparen lyckats glida isär från avgassystemet, har tappat regplåten och så tappade jag verktygskittet vid en stoppie. :(

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
blackis skrev:
TIPS!!!: Åker man med ryggsäck så dra ihop dragkedjorna nedåt mot någon sida. Har man en lite glipa upptill så öppnar sig ryggan vid farter lite över lagligt.

Word! Tappade ut en hel rygga med kläder över hela riksvägen på det viset, måttligt kul att se en timmerbil köra över sina nya jeans :huvet

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Sjukaste jag tappat var en kontaktlins... Stark sidvind, öppet visir, liten grusväg i Roslagen. Och ännu sjukare, vände direkt tillbaka, och polaren hittade den på vägen. Något grusig, men vad gör man inte (de som har testat att ha bara en lins inne när man behöver två vet vad jag snackar om...) Spotta ihop en redig loska i handen, tvätta av det värsta och in med den igen. Vidare färd med stängt visir...

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jag har nog tappat ett och annat, men har också varit bakomvarande när folk tappat grejor...

En kompis tappade sin ena packväska under omkörning av ett antal bilar...
Det var jävligt spännande att försöka missa väskan som gled på vägen och minskade i fart mer än vad min gamla GSX 1100 -80 klarade av. :3freak

En annan kompis tappade sin snusdosa i +200 när jag låg bakom...
Fick den mitt i visiret.
Den gick tack och lov inte upp men det blev en rätt bra smäll. :näsblod

Jag lekte med en blå R1a på E4an i höjd men Arlanda när jag åkte i min Impala SS-96a.
Vi rejsade lite och i ungefär 240 då hans ryggsäck öppnades och ett helt kompendium kom ut som konfetti över vägen.
Han drog iväg och undrade nog varför jag blinkade på honom, för att han skulle se pappers ridån han lämnade efter sig.
Man får ju hoppas att det inte var några viktiga papper.. :hihi

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
pidda skrev:
Har något ramlat av från din hoj i farten någon gång?
Vad har det i så fall varit?
Anledningen att jag frågar är att jag upptäckt att stödet på min hoj har en tendens att vibrera loss. Jag upptäcker det alltid innan det lossnar helt för vinkeln på hojen blir onormal när jag skall använda stödet.

Det kan vara bra att höra vad ni andra har för erfarenheter av detta så man kan hålla ett extra öga på vissa specifika skruvar.
pizza vibrator

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Ett Brembo bromsok Skickade jag förbi polarens axel....
:skrämd
( Bytte puppan bak och glömde i hastigheten Dra Okbultarna )
:kocko
Sen har man Tryckt iväg Dämparinsatsen nån gång... Dock ej på nån annan.... I af inte med avsikt :rolleyes:

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Victor! Berätta om när du tappade Mankan, det var kul...
Själv har jag lyckats tömma innehållet ur en ryggsäck som blåste upp av fartvinden. Tror att jag i och med det satte höghastighetsrekordet för en nokia-telefon kasandes på egen hand på en 70-väg. Nästan alla delar hittades och det bästa av allt var att telefonen överlevde sin asfaltsresa i 200+.

bunny rabbiT

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Blata Quadard
En polare märkte att att det flög ut saker ur ryggsäcken,han stannade snabbt för att springa efter grejerna, då välte hans hoj med stor buckla i tanken, spräckta kåpor och trasigt slipon som följd + mobil o kameran som flög ur ryggsäcken.

:3freak

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Tappade mina nyinköpta kraschpuckar på E6:an på väg hem från S-racing i drygt 200 blås.... :4skrika Polaren körde om mig och vinkade och då körde jag om honom igen. Fattade ju inte att han ville påpeka att min rygga hade blåst upp.... Sen tappade jag verktygssatsen ute på Tjörn nånstans. Hela undertailen hade släppt. Dom där fjantiga plastplupparna hade släppt så efter det blev det skruvar... :huvet

Martin tappar vi bort varenda gång vi är ute och åker....

Last edited:

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Lärdom

Efter att ha läst igenom tråden har jag lärt mig två saker:

Köp ALDRIG en japansk hoj. En absolut majoritet av de som har tappat prylar från hojen har kört japps (eller KTM).

Köp aldrig en ryggsäck med dragkedja.

KjellF

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Jag tappade körkortet... dock så återfanns det i tingsrätten efter 1,5 månad.

Reb0

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Min gamla VTR drack olja som få och när jag skulle skjutsa tjejen till götet en gång började jag naturligvis resan med att kolla nivån. Tyvärr förträngde man att sätta tillbaks oljelocket så utanför Landvetter märkte jag hur höger fotpinne känns som om den bara snurrar runt. Stannar till och ser att halva hojen är oljeindränkt. Ringer bror min som får åka å leta upp locket å kommer till min räddning. Naturligtvis har även bakdäcket blivit slabbigt så man försöker ju bööörna bort geggan.
Smart som jag är inser jag att däcket bör bytas.
Osmart som jag är förtränger jag det ett par dagar, kör om en bil i högerkurva med knäet i backen och, jah......... :huvet

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
Jag har tappat skruvar till motorn på min gamla 929. :va

Roller har väl tappat sin tjej som satt bakpå. :brinnerup

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Hållarna till styret lossnade på en trimmad moped för en herrans massa år sedan, det slutade med framlängesvolt i ~80 knyck med hjärnskakning som följd. Liknande bedrifter har jag lyckats med i alla dess former, med mer eller mindre smärta och vishet som följd.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln