H_____P
Trygghetsnarkoman
En annan syn på det hela:
Har faktiskt tyckt att Bike skärpt till sig lite från svackan de hade för ca. 5 år sen. Då var hela tidningen astråkig.
Nu är det lite mera lekfullt och de vågar ta ut lite svängar.
Jag vill läsa om när någon får för att bränna upp med hoj till Murmansk (sen att han banga ut på vägen får stå osagt).
Galenskaperna gör det hela underhållande.
Men...det hela skall blandas ut med korrekt och ibland djupdykande delar.
Teknik, byggen, gör-det-själv, osv.
Det som är synd i svensk motorpress är att allt det roliga skall förbjudas och inte nämnas.
Som t.ex. det här med bakhjulskörning eller burnouter. Det får inte visas i svensk motorpress.
Visar vi bilder på det så kan någon få för sig att göra en burnout....*oohh...*
Engelsk motorpress är bra mycket bättre på den punkten.
Håller fullständigt med dig, det är galenskaperna som gör tidningen rolig att läsa. Såsom deras 24 timmar race med mopeder eller när de prestanda testade gamla muskelhojar från 80 talet.
Men därför jag föredrar att läsa mc tidningar är just för att det är en tidning, en dator eller platta kommer aldrig för min del ersätta böcker eller tidningar. Jag tycker att svenska tidningar ska skippa de korta provkörningarna av diverse hojar, de artiklarna upplever jag bara som copy paste... Fram för galenskaper, ordentliga tester, djuplodande artiklar som verkligen vill lära läsaren nåt.. Bort med det "senaste" från motorsporten, den informationen passar internet bättre för.
Biltidningen Automobil hade en nystart för ett par år sedan, det konceptet var lysande ett par år, dessvärre så fick de mindre resurser för att sedan läggas ned.. Motsvarande koncept i en mc tidning tror jag bli en hit!