byggreportage
Jag skyller återigen på helfordonsgodkännande.
Får man bara byta saker som rör "den personliga förarmiljön" blir det fort inte mycket att skriva om.
Jag tror jag är något på spåren här.
byggreportage
Roligt att du skrev så för jag tänkte precis tvärtom. Jag slutade läsa min gamla favorittidning Superbike Magazine när dom tog bort sina lättklädda centerfolds, inte för att jag är gubbsjuk eller inte får se nog med riktiga bröst, utan för att det var det slutgiltiga steget i en attitydförändring.
Förr var det en mycket underhållande tidning, full av kreativitet och galenskap, nu är den bara tråkig, politiskt-korrekt och just gubbig.
Den enda tidning som jag ser det värt att betala för just nu är Performance Bike, lite annan vinkling än de flesta tidningar, mycket om att modifiera sin beg. hoj och sen gillar jag att läsa vad Guy Martin skriver.
Faktiskt.Att bara plocka bort nakentjejerna ur en mc-tidning är inte PK. PK är att också ha med nakna karlar med. Jämställt liksom...
Vad skönt, då läser jag en "riktig" tidning iallafall.
Blev lite orolig ett tag att jag både var "mainstream" och gick på "pseudojournalistik". Men även om grabbarna på Classic Bike gör ett bra jobb vill jag även läsa om hojar från det århundradet vi lever i nu.
För övrigt skulle jag vilja läsa mer utländska tidningar, men tycker det blir jobbigt att tillgodogöra mig stora textmassor på engelska. Jag förstår, men det tar sån tid, mycket enklare med svenska tyvärr. Är väl för lat...
Att bara plocka bort nakentjejerna ur en mc-tidning är inte PK. PK är att också ha med nakna karlar. Jämställt liksom...
Blanda inte ihop PK med Feminism (eller i det här fallet, militant feminism).
(kan va som någon nämner, våra regler i Sverige gör det tråkigt).
Feministiskt (militant) med nakna karlar??
Jag skyller återigen på helfordonsgodkännande.
Får man bara byta saker som rör "den personliga förarmiljön" blir det fort inte mycket att skriva om.
Jag tror jag är något på spåren här.
Nog med nakna människor, detta finns ju inte och lär ju som tur var inte komma till Sverige.
Ingen som har bra och seriösa tips på artiklar som vi vill se tidningarna skriva?
Med hänvisning till mitt inlägg en bit ovanför.
-Svetten rinner ner längs pannan och jag stirrar med tom blick ut mot bandepån. Har precis avverkat det sista körpasset på Ducati 1199 Panigale. Tusen tankar far genom huvudet och kroppen bubblar av känslor. Vad var det som nyss hände? Läser du tidningen får du veta vad ”Kotte” Granqvist tyckte om nya Ducatin.
Du menar att de stundtals katastrofalt dåliga MC-tidningarna är det för att vi har helfordonsgodkännande i Sverige?
Jag är inte intresserad av att läsa om någon som köpt en ny ZRB1000R och öst ner 70 stora fiskar på eloxerade tillbehör och kolfiberpaneler. Det är ungefär lika intressant att läsa om som svarta H-Ds med 16 tum förlängd gaffel och flames, gärna "byggd" av en medelålders fet man som vill vara hård trots att han suttit på kontor hela sitt liv och därför kunnat lägga en kvarts miljon på att låta någon bygga hojen åt han.
Jag är intresserad av att läsa om folk som bygger spännande saker, med knasiga idéer och jävla anamma. Bara att kolla in några av trådarna i hojbyggen här så finner du snabbt byggen i min smak.
Det är 1000 gånger roligare att läsa om Elwood hybrider än om den senaste pendlarhojen som är PERFEKT för Stockholms innerstad.
Om inte annat så finns ju möjligheten att i Sverige regga in amatörbyggda eller ombyggda fordon genom SFRO. Så snack om att det inte går att bygga hoj på grund av helfordonsgodkännandet är lite goja. Vill man bygga om så går det och eventuellt kanske man får lägga några tusen extra på någon SFRO-besiktning. Men har man kollat upp det och vilka regler som gäller i förhand så kan det ju inte komma som någon överraskning.Det var jag. Jag har fått lära mig att de svenska reglerna ändå är ganska generösa.
Om inte annat så finns ju möjligheten att i Sverige regga in amatörbyggda eller ombyggda fordon genom SFRO. Så snack om att det inte går att bygga hoj på grund av helfordonsgodkännandet är lite goja. Vill man bygga om så går det och eventuellt kanske man får lägga några tusen extra på någon SFRO-besiktning. Men har man kollat upp det och vilka regler som gäller i förhand så kan det ju inte komma som någon överraskning.
När det gäller en lite "busigare" infallsvinkel på vissa reportage är det tyvärr så att de flesta som kör mc i Sverige (trots vad man kanske får intrycket av om man mest hänger på denna sida) är gubbar på glidare, touringhojar eller klassiker. Och de är inte särskilt intresserade av att läsa om bakhjulskörningar eller bombrepor. Snarare så finns det vissa av de som inte drar sig för att skriva klagobrev så fort någon testförare syns på bild iförd jeans eller med öppen hjälm. Samtidigt som det kanske inte är lika många som skriver och klagar för att den senaste Suzuki Marauder 1800 inte fick bekänna färg på en gocartbana.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |