Har MC-tidningarna någon framtid?

Läser du MC-tidningar?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Enda svenska mc-tidning jag läser är highsider!
Jag är bara intresserad av sporthojar och vill bara läsa om sådana.
Motorrad gör vissa intressanta reportage men är underhållningsmässigt lika kul som att se färg torka...
Bike är ännu sämre och den har jag aldrig ens funderat på att köpa de senaste 5 åren.
Enda ljusningen är att bomber-magazin fick läggas ner för det kan ha varit den sämsta skiten jag läst någonsin!
Tidningen som man får via smc är ju lite gullig men den är gratis och tolereras därför...

Nu prenumererar jag på på engelska Fast bikes och köper lösnummer av Super bike vilket kan jämföras med hur det var att gå från viasat motor med svenska kommentatorer mot motogp och engelska diton

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Om inte annat så finns ju möjligheten att i Sverige regga in amatörbyggda eller ombyggda fordon genom SFRO. Så snack om att det inte går att bygga hoj på grund av helfordonsgodkännandet är lite goja. Vill man bygga om så går det och eventuellt kanske man får lägga några tusen extra på någon SFRO-besiktning. Men har man kollat upp det och vilka regler som gäller i förhand så kan det ju inte komma som någon överraskning.

När det gäller en lite "busigare" infallsvinkel på vissa reportage är det tyvärr så att de flesta som kör mc i Sverige (trots vad man kanske får intrycket av om man mest hänger på denna sida) är gubbar på glidare, touringhojar eller klassiker. Och de är inte särskilt intresserade av att läsa om bakhjulskörningar eller bombrepor. Snarare så finns det vissa av de som inte drar sig för att skriva klagobrev så fort någon testförare syns på bild iförd jeans eller med öppen hjälm. Samtidigt som det kanske inte är lika många som skriver och klagar för att den senaste Suzuki Marauder 1800 inte fick bekänna färg på en gocartbana.

I ärlighetens namn är detta nog kärnan i problemet. Majoriteten av Sveriges hojåkare börjar bli till åren och det är denna marknad tidningarna antagligen sällar sig till?

Själv har jag ingen aning, gammelmedia intresserar mig inte direkt så jag köper inga MC-tidningar.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år