Har ni klotat?

Har ni ramlat/klotat/hi-lo-sidat/smällt/Lagt hojen?


  • Antal röstningar
    0

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Ugluk skrev:
En gång på go-cartbana. Inga skador, räknas det då?
Inga försäkringsärenden, inga tillbud öht i trafik. Inte ens någon parkeringsskada med bil. :angel

Du är ju bundis med satan, så han kanske skyddat dig ett tag, men sen kommer guds vrede lord-ugluk :D :tummenupp ;)
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
oFFkeFF skrev:
Du är ju bundis med satan, så han kanske skyddat dig ett tag, men sen kommer guds vrede lord-ugluk :D :tummenupp ;)
Jag offrar ju med jämna mellanrum tre kottar och ett paket svinto till demonen Azazel. Jag är garanterad världslig framgång..
ich8.jpg

:hihi
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
En lowsider på gata, ca 30-40.. åkte rätt in i ett räcke med hojen över mig... stiligt..
Fick panikbromsa pga. hinder i vägen och bromsade på mig.

Ingenting som inte gick att fixa till i garaget...

/Felix
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
mini-Highsider i 60 igår. Nu blir det garagemek igen! :tungan
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag trodde det handlade om försäkringsstatistik, och på min raket har Jag hållit mig på hjulen/hjulet men när Jag körde mc-bud förg Jag över nå´n huv och lite annat. :banana
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
2 vurpor där saker gick sönder, sen lite andra taffliga vurpor som knappt räknas. Men jag har aldrig gjort illa mig.
 

semlan

slemlan
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sverige
Hoj
semla
En allvarlig. Kommer inte ihåg om det var low eller highside. Bara att sista
gången jag kollade hastigheten stod det 130 sedan vaknade jag ute i skogen.
Gick för fort in i en kurva helt enkelt. Hoj totalförstörd men själv klarade jag mig ganska bra. Hittade instrumenteringen nästan 80m från stället hojen slog i ett träd. AJ gjorde det iallfall.
 

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
cykel
klotat

kraschade 3 ggr i fjol på allmän väg. Medförde två totalkvaddade R1:eek:r som jag renoverade. Vid samtliga tillfällen hade jag halvförsäkring,men tog sura kronor ur egen ficka och la upp i runda tal 50 000 kr för dessa klotningar! :mad:

Man lär så länge man lever. :yoparty
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
semlan skrev:
Ajdå hur gick det med dig och hojen?

Jag är bara mördbultad idag me svullet knä, riven armbåge, ont i bäckenet, gul o blå. Annars OK. Inget alvarligt. Mina GP-plus-handskars knogar tog smällen bra, hade inte haft nåra knogar kvar om jag inte hade sånna. Hojens motorkåpa på sidan är spräckt och likaså höger sidokåpa... backspeglar, blinkers osv e ju historia. Men men! lätt fixat. :fyllisar
 

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Man är ingen riktigt hojåkare förrän man klotat :D 4 ggr har jag varit omkull varav 1 gång på bana.
 

semlan

slemlan
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sverige
Hoj
semla
Kay skrev:
Jag är bara mördbultad idag me svullet knä, riven armbåge, ont i bäckenet, gul o blå. Annars OK. Inget alvarligt. Mina GP-plus-handskars knogar tog smällen bra, hade inte haft nåra knogar kvar om jag inte hade sånna. Hojens motorkåpa på sidan är spräckt och likaså höger sidokåpa... backspeglar, blinkers osv e ju historia. Men men! lätt fixat. :fyllisar

Då gick det ju hyffsat iallafall :)
Hoppas oturen är över för detta året nu då!
Hade du inte skinnställ eftersom du rev dig?
 

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Jag "highsidade" en DT 125:a en gång, jag körde på en träbro och fick rätt kraftig sladd precis innan underlaget övergick till asfalt, jag körde rätt fort så jag kastades iväg en bra bit innan jag slog i marken.
Efter att jag kört hem med hojen märkte jag att jag hade rätt ont i handen, det visade sig att jag brutit båtbenet. :huvet
Det här hände för cirka 6 år sen och det är fortfarande kraftiga repor i asfalten där hojen kanade, man kan även se svagare repor en bit därifrån som kommer från knapparna på min jacka. :hihi

Sen körde jag in i sidan på en bil en gång men det var hans fel, han svängde ut rakt framför mig.
Det hände dessutom inte speciellt mycket för jag lyckades bromsa ner hastigheten rätt ordentligt.

Moppe har man ju kvaddat ett antal gånger, den värsta var när jag lånat en kompis moppe och framskärmen (som bara satt fast med tejp efter att han krockat) lossnade och låste framhjulet så att jag gjorde en framåtvolt och landade på huvet med moppen över mig.

Jag har aldrig utnyttjat nån av mina försäkringar dock.
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
semlan skrev:
Då gick det ju hyffsat iallafall :)
Hoppas oturen är över för detta året nu då!
Hade du inte skinnställ eftersom du rev dig?

Nope... Läs min signatur... Letar frenetsitk :)
Men nu köps det ett innan jag sättar mig o kör igen. 100%.

Ja det gick väl skapligt!
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Krachat på väg förra året, totalskrotad RF 600R, ett jätteblåmärke på höger armbåge och 3 krossade kotor i ryggraden.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Ugluk skrev:
AndersR, du har fel. Vissa vurpar hela tiden och en del kommer aldrig göra det.

Tror inte jag har det, men man kan i detta fall alltid hoppas! På två hjul är du mer beroende av en del faktorer som ligger utanför din egen kontroll än du är när du har fyra. Vansinniga bilister som tränger en för att de snackar i mobil, lastbil som tappar oljeplugg eller diesel mitt framför dig etc etc.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Anders R skrev:
Tror inte jag har det, men man kan i detta fall alltid hoppas! På två hjul är du mer beroende av en del faktorer som ligger utanför din egen kontroll än du är när du har fyra. Vansinniga bilister som tränger en för att de snackar i mobil, lastbil som tappar oljeplugg eller diesel mitt framför dig etc etc.
Ingen är naturligtvis helt säker, men du väljer själv dina odds.

Micke, det behövs väl ändå inte.. :)
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Teo skrev:
Jag trodde det handlade om försäkringsstatistik, och på min raket har Jag hållit mig på hjulen/hjulet men när Jag körde mc-bud förg Jag över nå´n huv och lite annat. :banana

mc-bud verkar livsfarligt :näsblod
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top