Har ni kollat er deklaration?

Jajjemän... Jag blir riktigt förmögen när skatteåterbäringen kommer... håll i hatten gott folk... 59 kronor! räcker precis till ett litet lyxmål på Sunes :P

//Robban

lite OT
Finns iof inte bättre spenderade 59:- än Lyxmål på sunes

*avundsjuk fd pitebo* :)

/F

Last edited:
jag som stolt(?) skattebetalare i detta land har sedan 5år tillbaka alltid jämkat, fast åt fel håll, jag betalar därför 35% skatt för att slippa bli skuldsatt. Så nån förbättring per månad har jag då inte sett av reinfeld utan snarare tvärt om, men han har inte lång tid kvar på tronen. Undrar vad min skatteåterbäring hamnar på i år efter sänkningen av inkomstskatten, tidigare år brukade jag få 10k tillbaka.

jag som stolt(?) skattebetalare i detta land har sedan 5år tillbaka alltid jämkat, fast åt fel håll, jag betalar därför 35% skatt för att slippa bli skuldsatt. Så nån förbättring per månad har jag då inte sett av reinfeld utan snarare tvärt om...

Skyll dig själv.

jag som stolt(?) skattebetalare i detta land har sedan 5år tillbaka alltid jämkat, fast åt fel håll, jag betalar därför 35% skatt för att slippa bli skuldsatt. Så nån förbättring per månad har jag då inte sett av reinfeld utan snarare tvärt om, men han har inte lång tid kvar på tronen. Undrar vad min skatteåterbäring hamnar på i år efter sänkningen av inkomstskatten, tidigare år brukade jag få 10k tillbaka.

Va betyder det med att man jämkar? såg de stod jämkning 30% på min förra lönespec..

o va fan ska vi egentligen betala i skatt nu? betalade 25% denna månad..

Näe, hans verk ska inte synas alls om ditt lönekontor har skött sig rätt.
Dessutom käkas väl samma pengar (och lite till) upp för alla som har en fordonsförsäkring?

Jag har ingen E.leg så jag kan inte kolla, men jag får väl tillbaka några lusentappar som vanligt för lånens skull (näe, jag har inte jämkning)

Det brukar dock ätas upp av utgifter man har skjutit på "tills man får pengar över", i år ska jag köpa en drivknut och två spindelleder till bilen :yoparty

Eventuellt blir det över till en korv med mos och en Pucko!

Min försäkringspremie detta äret hamnade på 6900 hel/hel. Förra året hade jag 17000 i halv. Samma hoj, nytt försäkringsbolag :D

Va betyder det med att man jämkar? såg de stod jämkning 30% på min förra lönespec..

o va fan ska vi egentligen betala i skatt nu? betalade 25% denna månad..

Din sjatt bestäms av vilken kommun du bor i samt vilken kyrka du tillhör. Normalt betalar man 29-32% i kommunalskatt och 22% i statlig inkomsskatt. Den statliga inkomsskatten betalas endast på det belopp av lönen som överstiger 27 500/månad.

Dvs
på de första 27 500 betalar man ca 29-32%
på det belopp so överstiger 27 500 betalar man 51-54% (kallas även marginalskatt)

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Skatterna_forklaras/Kommunalskatter/
http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Skatterna_forklaras/Marginalskatt/

Last edited:
Nu blir jag nyfiken på att kolla. Har dock inte e-legitimation...

Hur fort får man skiten?
Kostar det?
Kan jag fixa ett bums via handelsbankens internetbank?
Funkar handelsbankens e-leg på skatteverkets hemsida?

Nu blir jag nyfiken på att kolla. Har dock inte e-legitimation...

Hur fort får man skiten?
Kostar det?
Kan jag fixa ett bums via handelsbankens internetbank?
Funkar handelsbankens e-leg på skatteverkets hemsida?

jag fixade på ca 1 min via min bank(sveddbank). Kostade inget.

Där sket det sig. Får vänta snällt tills brevet kommer mao...

Jodå, det "BankID" som du kan fixa mha Handelsbankens e-leg funkar. Logga in på handelsbanken, välj "Beställ/Avbeställ" och sen BankID.

Edit: Jag förstod frågan som om du kunde logga in på skatteverket med den e-legitimationen du loggar in på handelsbanken med.

Edit: Jag förstod frågan som om du kunde logga in på skatteverket med den e-legitimationen du loggar in på handelsbanken med.

Ok. Jag vill bara se min skatt. Ska ge mig på detta nu.

Edit: Funkade fint! Om jag fick tillbaka? Hur mycket? Det säger jag inte, men nu ska pappa till bolaget och hämta segerdricka!

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...