Har ni kommit på nån med att sitta på eran hoj utan lov?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Jag hade nog blivit irriterad till en början och efteråt hade jag känt mig som årets jubelidiot. Givetvis ska de få torrbryta hojen bara de är försiktiga.

Det var ju det bästa som fanns när jag gick i lågstadiet. Varje dag kunde jag sitta på en parkering en liten bit hemifrån och vänta tills det inte fanns en själ i närheten. Därefter kunde jag sitta på trafikskolans ER-5a tills jag blev rädd att någon såg mig :rolleyes:

Haha:tummenupp

Jag hade turen att farsan hade kompisar som körde hoj. Så jag fick både provsitta och åka med=)

Jag tycker så klart det är ok om någon frågar men skulle bli rätt så upprörd om jag upptäckte någon på min hoj. En sak om det är små barn som inte vet bättre, men är det en förälder som godkänt det så skulle jag nog bli rätt så irriterad..

Broder Gavira

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Flertalet
Fjällgatan i Stockholm för tre år sedan. Kom ut från Sjukhuset efter en magnetröntgen och finner att en busslast med Japanska män, uppskattningsvis 30st, håller på att turas om att provsitta Bladen.

En driftig Japan har ordnat med turnummer och kö, en annan tar kort förfullt.

När jag närmar i skinnställ och de inser att ägaren närmar sig, utbryter någon sorts cataklysmisk gruppanik ut och de försöker obemärkt skingra sig. Inte så lätt med få det att se oskyldigt ut med det antalet i sammanhanget. :hihi.

Nåväl, de var som påkomna Japaner är, oerhört ödmjuka och bad tiotusen gånger om ursäkt. Bara det tog 5 minuter. Jag accepterade under förutsättningen att det bjöd mig på en glass jag kunde avnjuta medans spektaklet avlöpte.

Den driftige kömannen adderade att alla som provsatt fick ta av sig bälten och annat som kunde repa samt skor innan de kröp upp.
Det roligaste som jag tyckte med detta är det trötta ansiktsutrycket på deras guide som ville visa ett vackert sommar Stockholm, det BLEV ingenting av med det! :crash

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
Fjällgatan i Stockholm för tre år sedan. Kom ut från Sjukhuset efter en magnetröntgen och finner att en busslast med Japanska män, uppskattningsvis 30st, håller på att turas om att provsitta Bladen.

En driftig Japan har ordnat med turnummer och kö, en annan tar kort förfullt.

När jag närmar i skinnställ och de inser att ägaren närmar sig, utbryter någon sorts cataklysmisk gruppanik ut och de försöker obemärkt skingra sig. Inte så lätt med få det att se oskyldigt ut med det antalet i sammanhanget. :hihi.

Nåväl, de var som påkomna Japaner är, oerhört ödmjuka och bad tiotusen gånger om ursäkt. Bara det tog 5 minuter. Jag accepterade under förutsättningen att det bjöd mig på en glass jag kunde avnjuta medans spektaklet avlöpte.

Den driftige kömannen adderade att alla som provsatt fick ta av sig bälten och annat som kunde repa samt skor innan de kröp upp.
Det roligaste som jag tyckte med detta är det trötta ansiktsutrycket på deras guide som ville visa ett vackert sommar Stockholm, det BLEV ingenting av med det! :crash

Det där är något som jag hade velat sett... första som dyker upp i skallen är mobilkamera

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Har inträffat, yngre förmåga, var väldigt tydlig att det inte var ok.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Min inställning:

# Föräldrar / barn som vill provsitta och snällt frågar om lov - inga problem.

# Stekare som självmant hoppar upp på hojen (vanligtvis med kommentaren "om jag hadde en sån här så skulle tag tjöra ihjel mej direckt") - skott i knäskålen.

TheCrow

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2013
Hoj
Intruder M800 -06(Till Salu), GSX650FA -13, M1800R - 08
Nupp det har inte hänt, och jag skulle nog bli irriterad men inte mer än så tror jag beroende på hur det utvecklar sig. Tycker det är jämförbart med att stå och hänga mot någon annans bil. Fast med risken att svensson inte har koll på hur lätt en mc faktiskt kan välta. Jag skulle inte uppskatta vare sig bulor eller att det ligger en ungjävel i kläm under...

Så jag skulle nog ta ett drygt samtal om riskerna högt och tydligt.

/Freddo

MiggeG

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2012
Hoj
CBR600F2 -92
+1 på Alatalo. Jag har ju ett gammalt skrälle men alla hundratals timmar jag lagt på att vårda, bygga om och förbättra gör att den känns ännu mer personlig än vad en ny hoj hade gjort.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Har ett tappat användarnamnet på snubben med BMW "burhojen"?
Var det inte han som har ett helt gäng historier? Han skulle väl till å med köpa nån skyddsplast för att folk tippade den i tid och otid?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har ett tappat användarnamnet på snubben med BMW "burhojen"?
Var det inte han som har ett helt gäng historier? Han skulle väl till å med köpa nån skyddsplast för att folk tippade den i tid och otid?

BMW C1?
Menar du Starstriker, eller har vi fler som äger sådana här?

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Min inställning:

# Föräldrar / barn som vill provsitta och snällt frågar om lov - inga problem.

# Stekare som självmant hoppar upp på hojen (vanligtvis med kommentaren "om jag hadde en sån här så skulle tag tjöra ihjel mej direckt") - skott i knäskålen.

Glöm inte tvinga dom springa minst 500m efter dom blivit skjutna :tummenupp

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Är det en unge som frågar först och inte har något som kan göra märke på de så hade han kanske fått provsitta efter jag hade förklarat noga att jag flår ungen och använder som tankskydd om där händer något med min älskade gixxer :) Inte ens min flickvän har fått provsitta den, förutom på bönepallen :tuttar

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Har egentligen inga jätte problem ifall en ennunge vilk provsitta. Problemet ät nog att dom klättrar runt o repar eller nästan knäcker/böjer av saker som det vore en klätter ställning. Brukar nämna det ifall någon undrar ifall deras kid får provsitta. Har hänt mig två gånger. Sen så vet jag att nån lite fågel har suttit på min hoj, den hade lämnat liten fågel skit, några gånger :). Då blir man lite kinkig

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Kommer ihåg när jag var yngre och åkte med farsan till affären i hans mustang -65 och när tanten slog upp dörren i sidan på bilen och han undrade vad i h*elvete hon sysslade med och hon bara ryckte på axlarna och pekade på bilen och sa -Den är ju gammal... Tror farsan skulle explodera...

Efter den händelsen förstår jag att en del inte har koll på värdet på folks saker, kan se gammal ut men vara värd både mycket i pengar och ett högt sentimentalt värde. Så lätt att klättra upp på en parkerad hoj och repa tanken och när jag hade ny hoj var jag mer rädd för att folk skulle "provsitta" och möjligen välta den än att få den stulen när jag parkerade i stan. Dock aldrig kommit på någon sittande på hojen utan lov. Nu kör jag lite äldre och sliten hoj och har lättare för att parkera den. Skulle folk fråga så är det helt okej för mig men man frågar först.

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
CBR600RR
Jag har klarat mig från se någon sitta på hojen. Hade definitivt blivit förbannad. Tycker det är detsamma som att jag skulle hoppa i någons båt och sätta mig i den eller in i någons bil. Det är helfel!

Däremot har jag låtit två av granngrabbarna sitta upp framför mig med cykelhjälm på och åkt ca 50 m på en gemensam uppfart. Givetvis efter deras föräldrars OK. Förklarade också då att om de ville titta, känna eller sitta så skulle de hämta mig eftersom de skulle dö om den välter över dem. Förklaringen verkade landa enligt föräldrarna. De hade tydligen berättat för några andra granngrabbar att de fått åka och att man inte kunde gå nära den för man dör om den välter. Skulle vilja höra dem säga det.:hihi

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Kom ut från butiken för många år sedan och en knodd sitter på hojen. Jahaja? Mamman tyckte inte det var någon fara när jag skällde och tyckte att de kunde fråga om lov först och ge fan i andras egendom....

Sen gick de och lastade in kassarna i bilen, då passade jag på att "provsitta" på motorhuven hennes, drog lite extra med arschlet i sidled bara för att. Det var inte populärt men jag påpekade att det var samma sak. Djävla liv blev det iaf men hon kunde inte förklara skillnaden kontra vad hennes knodd gjorde kontra mig....

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka