# Stekare som självmant hoppar upp på hojen (vanligtvis med kommentaren "om jag hadde en sån här så skulle tag tjöra ihjel mej direckt") - skott i knäskålen.
...å efteråt hävdar man att stympningen är för killens
eeegen skuuuuull så att han inte senare i livet skall kunna lockas provköra någon sporthoj med sitt strakopererade ben.
Jag skulle aldrig få för mig att kliva upp på ens en nära kompis hoj utan att fråga först, och skulle blir förvånad om någon jag känner kravlade upp utan att fråga.
En enda gång har jag sett någon talla på min hoj - ett killgäng som gick och kikade på flera cyklar längs gatan, pekade och kommenterade. Plötsligt det en vuxen kille som greppar styret på just min hoj, hukar sig ner bakom kåpan trots att han fortfarande stod på marken och drar dessutom några gånger på rullen.
Jag gick fram och sade att det verkligen inte är okay att hålla på så, och fick ett klockrent "
Men oj, det är så stingsligt alltså...?" typ ett decennium innan Fredrik Lindström ringde till Sofia Hogs.
Jag förklarade hur det här med "accpump" fungerar, men att jag troligen skulle kunna starta motorn senare ändå. Killarna dröp av, men det syntes på dem att dom tyckte jag var överspänd som reagerade på en sådan enkel grej.
Småkillar som står på tå och böjer sig som en banan för att inte nudda men ändå se "hur fort den går" är en annan sak. Rent krasst är risken större att något går sönder när deras motoriska kapacitet når vägs ände, men jag kan ändå inte bli upprörd.
Jo, jag kan bli upprörd å deras vägnar över tråkfaktorn hos moderna digitalmätare, men småkidsen verkar kunna hålla tillgodo med siffrorna på varvräknaren som alternativ.