Har ni snikna eller generösa arbetsgivare?

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Snål och snål vet jag inte men han klarar inte att prata om något annat än jobb jobb jobb.. Lite trist på fikaraster och så.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Har en i mina ögon bra arbetsgivare även fast man ibland kan sakna vissa saker.
Dubbel milersättning (förmånsbeskattad såklart), fri mobil samt byte av mobil var 18:e månad, sjyssta datorer (vi jobbar trots allt med drift och support av IT), fri dricka (cola, fanta, sprite, ramlösa och dylikt) och lite kickoffer och julbord såklart samt "fredagsmys" sista fredagen i månaden.

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
Inget julbord, inga företagsanordnade personalfester/event alls...

De försöker nu hitta vägar för att kringgå reglerna om övertidstak för
att ytterligare kunna utnyttja den personal som finns, då slipper de
arb.givaravgifter för en extra anställd :näsblod

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Som statligt anställd vill jag bara säga: Fan vad ni är snåla! :gråta

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Grymt generös! I julklapp fick man 1kg löjrom pluss en stor sida gravad lax. Nu i påskpresent fick man en platta öl och en flaska Kapten. Utöver det får man diverse kläder hela tiden och får låna alla de möjliga fordon i princip när man vill!

Har haft en del olika anställningar genom åren men kan bara säga att det jag har i dagsläget överträffar allt annat!!!

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Övertid ska man få betalt för.
Håller med! Hade ca 200 övertidstimmar i fjol som jag inte ens fick lön för, rent ideellt arbete alltså. Då jag är statstjänsteman hoppas jag skattebetalarna känner en viss tacksamhetsskuld för min uppoffring. :)

(Kompenserade dock genom att utöka min semester från 7 till 9 veckor utan att fråga om lov)

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Jag bad om en elektrisk knivslip i kojan för att för företagets skull inte behöva köpa nya knivar med jämna mellanrum plus onödig tid på swedol (kostnad ca 199:)
Chefen blev sur o sa att det inte lär hända o kastade in en metalfil och sa att det funkade alldeles utmärkt!
Kommer jag komma med fler ideer för att spara pengar åt företaget? Åt helvete heller.
Är numera bra kund på swedol!

Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag har aldrig haft en bättre arbetsgivare. Mycket bra villkor, lägger upp mina tider mer eller mindre själv, mycket bra förmåner. Jättebra lön.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag har vissa förmåner som gratis mat varje dag, ibland 2 gånger om dagen. Fritt kaffe och i viss mån övrig dryck. Pissig lön som dessutom inte stämmer så det blir det ändring på illa kvickt hoppas jag. Övertidsersättning; oklart.
OB-ersättning; oklart.
Vi HAR kollektivavtal, jag satte personligen upp lappen om det på vår dörr idag så allt detta SKA lösa sig.

På arbete nummer 2 så har vi upp till 70% rabatt på övernattningar på alla av koncernens hotell, över hela världen. Vilket nog får kallas bra förmån. Fritt kaffe och käk ingår. Men sen har vi ingen rast heller, det kallas måltisduppehåll eller något sånt, vilket innebär att vi måste ta hand om gäster även om vi sitter och käkar. Tycker det funkar bra ändå. Här funakr sådant som lön, OB och liknande, men sen är det också en hotell-kedja med 1500 hotell eller så.

Ingen blir rik av att jobba på restaurang men det slår mitt gamla jobb med hästlängder vad gäller trivseln. Att inte ha söndagsångest är värt vart enda öre jag gick ner i lön när jag slutade på mitt gamla jobb.
Det stället är en historia för sig och den kanske jag orkar dra i morgon eller så, kan krävas ett par sidor med text för att verkligen förmedla hur det såg ut...

Det blir utbildning för mig till hösten, den saken är säker.:D

Bullen77

Det är inte fullt förän det rinner över
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Ny investeringar på g
Humm då ska vi se

#Bra lön
#Båtar att låna gratis
#Stugor att hyra billigt
#Idrottshallar att låna gratis
#Eget gym som är gratis
#Egen matsal med bra priser
#Bonus
#Bra chefer

är riktigt nöjd

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Humm då ska vi se

#Bra lön
#Båtar att låna gratis
#Stugor att hyra billigt
#Idrottshallar att låna gratis
#Eget gym som är gratis
#Egen matsal med bra priser
#Bonus
#Bra chefer

är riktigt nöjd

Låter som dina chefer han en hemlig klubb som heter Gaylords och vill ha en ny medlem - men fan förmånerna är la värda mödan o va nya lammköttet:hihi

ChrilleR1000

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2011
Hoj
GSXR 1000 SUPERDUKE 990 SAMT DR 650
Bra lön. Fri frukost. bjuden på lunch några ggr i månaden. 30 dagar semester. Bonus 10% årslön om jag uppnår mina mål. Tjänstebil. julbord div aktiviteter senast en weekend i åre inkl allt från mat till liftkort. samt en väldigt bra chef.... anställd av staten...

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
På mötet i morse skulle vi lägga upp sommarschemat, chefen påstod att vi hade tre veckors sammanhängande semester under sommaren, då vart jag tvungen att rätta honom och säga att vi har fyra veckors sammanhängande semester i sommar.

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
Utilitarisk rättvisa råder.
Ledningen lägger sig inte i så länge beställare är nöjda.
Passar mig perfekt.

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Om vi säger såhär, i julklapp fick vi ett rabatthäfte att HANDLA för i butiken... INTE presentkort utan sniket rabattkort och vi har inte ens personalrabatt... underbemannade så det sjunger om det (sagt upp mig till den 4 augusti så efter sommarn slipper jag från detta clownföretag)

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Nuvarande är fan rätt snåla.
Låg lön.
Julklapp var ett god jul.
Arbetskläder och verktyg finns endel, typ 50% är privat.
Obetald övertid, händer väldigt sällan. Typ 3gng halvår.
18,50milersättning, väldigt sällan det inte finns firmabil iof.

O andra sidan får jag sköta mej själv utan nån som står med pekpinnar, stort +. Samt sköta ritningar o kundkontakter själv vilket jag inte "ska" göra.

Ny i branchen och utan utbildningar var det meningslöst att starta eget, största orsaken jag stannar kvar är att få upp ett kontaktnät / rykte. Faktiskt väldigt nöjd än så länge för det går över förväntan:D

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping