Har ni snikna eller generösa arbetsgivare?

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Sant, men jag e ju fan aldrig sjuk. Fast idag drog jag en vinstlott eftersom jag fått en inflammation i regnbågshinnan! Akutbesök på ögonkliniken plus receptbelagda mediciner. Inalles 424 spänn!! KATSCHING!!!!! Fast det gör ont i ögat.....

Hur lyckas man få gonne i ögat? 0_0

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Bjudlunchbuffe varannan vecka.
En äter knappt nåt annars så en tackar och tar emot och frossar.

Lågkvalificerat yrke i en hårt konkurrensutsatt branch ger inga större förutsättningar för extra klirr i kassan.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Min arbetsgivare är den snålaste jäveln som finns :mad:
Aldrig något julbord, knappt nya kläder, risig bil som faktiskt rasade ihop totalt idag, firmaresor är bara att glömma och övertidsersättning existerar inte :(

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
All restmaterial går till oss på företaget.
Och på en CNC firma blir det lite.

Det brukar bli Gocart-turer. Snöskoter, londonresor och Pölsefest varje fredag så då slipper jag bry mig om mat den dagen :tummenupp

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
All restmaterial går till oss på företaget.
Och på en CNC firma blir det lite.

Det brukar bli Gocart-turer. Snöskoter, londonresor och Pölsefest varje fredag så då slipper jag bry mig om mat den dagen :tummenupp
Londonresor varje fredag? Vill du byta jobb med mej?!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Den advokaten har inte många vänner.
De anställda tar det med jämnmod (jag känner ett par) men det skurkaktigaste i härvan är att han lurar en hederlig gammal man (Sixten grundade företaget 1937) som tog in en advokat bara för att skydda personalens intressen.
Fanimej skamligt.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Skickar jag ett SMS till frugan från jobbmobilen förväntas jag göra löneavdrag för kostnaden. Att det tar en timme att gå igenom samtalsspecifikation på räkningen att lägga in avdraget i det där jävla pissiga datasystemet verkar inte bekymra någon dock...
Så 6-8 kronors avdrag från lön kostar väl en tvåhundring i arbetstid eller nåt...

Nej, jag är inte bitter, jag är bara brydd!

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Skickar jag ett SMS till frugan från jobbmobilen förväntas jag göra löneavdrag för kostnaden. Att det tar en timme att gå igenom samtalsspecifikation på räkningen att lägga in avdraget i det där jävla pissiga datasystemet verkar inte bekymra någon dock...
Så 6-8 kronors avdrag från lön kostar väl en tvåhundring i arbetstid eller nåt...

Nej, jag är inte bitter, jag är bara brydd!

Använd din egen! Mindre trassel & inget blandande av arbete & fritid. :rolleyes:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Min förra chef, höjden av snålhet säger jag bara... KRÄVDE bland annat att vi skulle jobba en kvart obetalt varje dag för att utföra arbetsuppgifter på vägen till arbetet, dvs styrde med järnhand vilken väg vi tog och vad vi gjorde på väg till arbetet utan ersättning för vare sig tiden eller körningen. "passar det inte hittar jag någon annan" hette det visst...

Gav oss 10 minuter att stänga en butik som tog 30 minuter att göra redo inför nästa dag och krävde att allt detta skulle göras (annars blev man väckt och utskälld efter noter/hotad med sparken alt sparkad 06.45 dagen efter när butiken öppnade på nytt) utan övertidsbetalning.

30 min obetald lunch (trots att stället serverade mat ingick ingen sådan, man fick ha med sig eller köpa vad man ville ha till 10% rabatt) under vilken man förutsattes rycka in och jobba igen ifall det blev körigt vilket det otroligt nog alltid blev under mina pass vilket ledde till att man i praktiken fick sisådär 10 minuter att trycka i sig något på och sen jobba 20 obetalt... Om man ens fick lunch alls vill säga, ibland "hanns det inte med" varpå man fick jobba hungrig och en halvtimme obetalt.

I övrigt den största jävla häxa till chef ni kan tänka er, sur, otrevlig rent ut sagt elak i vissa fall, omöjlig att diskutera med, falsk och svart ända in i själen, favoriserande mot vissa...

Gratis julbord? Hah! Personalfest hade vi en gång om året, men någon ska ju jobba även under dessa kvällar... Vem blev det tror ni? Hon, hennes bror samt hennes två favoriter (plus hennes man) käkade och drack för företagskassan medan en annan fick jobba.

Nyårsnatten skulle butiken hålla öppet till ordinarie tid 23.10, tog egentligen till åtminstone 23.30 med icke existerande övertid som ovan nämnts och sammanlagda ob-tillägg som inte ens uppgick till 30% av grundlönen...

Finns så mycket skit jag kan nämna om det stället men jag blir sur bara jag tänker på det så jag stannar här. Aldrig känt mig så rövknullad av en arbetsgivare och då har ja ändå jobbat på ytterligare ett par skitställen... Där blev jag inte långvarig, men tyvärr stannade jag alldeles för länge ändå...

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Tala om vilken mack det är, så jag vet var jag aldrig ska spendera en krona!

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Sist jag gick in till chefen för att förhandla lön så öppnade han med att erbjuda mig den summan som jag tänkt ha som startpunkt. Hade troligtvis kunnat få upp det en aning till om jag funnit mig i situationen, men nu kom jag av mig lite skulle man kunna säga.

Han är ganska lätt att ha att göra med i övrigt också även om man får ta allt snack om att "firman blöder" med en nypa salt.

Dessutom kör han hoj, så det är ju ett plus i kanten. :)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
dragit in allt!
men bra lön och låg arbetstid bra arbetskamrater gör att man vill va kvar.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping