Min förra chef, höjden av snålhet säger jag bara... KRÄVDE bland annat att vi skulle jobba en kvart obetalt varje dag för att utföra arbetsuppgifter på vägen till arbetet, dvs styrde med järnhand vilken väg vi tog och vad vi gjorde på väg till arbetet utan ersättning för vare sig tiden eller körningen. "passar det inte hittar jag någon annan" hette det visst...
Gav oss 10 minuter att stänga en butik som tog 30 minuter att göra redo inför nästa dag och krävde att allt detta skulle göras (annars blev man väckt och utskälld efter noter/hotad med sparken alt sparkad 06.45 dagen efter när butiken öppnade på nytt) utan övertidsbetalning.
30 min obetald lunch (trots att stället serverade mat ingick ingen sådan, man fick ha med sig eller köpa vad man ville ha till 10% rabatt) under vilken man förutsattes rycka in och jobba igen ifall det blev körigt vilket det otroligt nog alltid blev under mina pass vilket ledde till att man i praktiken fick sisådär 10 minuter att trycka i sig något på och sen jobba 20 obetalt... Om man ens fick lunch alls vill säga, ibland "hanns det inte med" varpå man fick jobba hungrig och en halvtimme obetalt.
I övrigt den största jävla häxa till chef ni kan tänka er, sur, otrevlig rent ut sagt elak i vissa fall, omöjlig att diskutera med, falsk och svart ända in i själen, favoriserande mot vissa...
Gratis julbord? Hah! Personalfest hade vi en gång om året, men någon ska ju jobba även under dessa kvällar... Vem blev det tror ni? Hon, hennes bror samt hennes två favoriter (plus hennes man) käkade och drack för företagskassan medan en annan fick jobba.
Nyårsnatten skulle butiken hålla öppet till ordinarie tid 23.10, tog egentligen till åtminstone 23.30 med icke existerande övertid som ovan nämnts och sammanlagda ob-tillägg som inte ens uppgick till 30% av grundlönen...
Finns så mycket skit jag kan nämna om det stället men jag blir sur bara jag tänker på det så jag stannar här. Aldrig känt mig så rövknullad av en arbetsgivare och då har ja ändå jobbat på ytterligare ett par skitställen... Där blev jag inte långvarig, men tyvärr stannade jag alldeles för länge ändå...