Har ni snikna eller generösa arbetsgivare?

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Statligt anställd, så jag får ju allt jag ber om gällande skyddsutrustning och lönen är inte jättedålig heller.

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Julbord, grillfest inför sommarsemestern.
Någon sorts vinstdelningsprogram som läggs i pensionsfond...

Inte så jättesniket, inte übergeneröst, men jag klagar inte.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jag hade väl en ganska snål chef , ännu snålare och bittrare blev det när hans ragg och ögonsten raggade på mig:hihi

Fel brud som vanligt som gör livet surt för mig:tuttar

Vilket jävla liv,chefen deprimerad,ville döda mig,jag sa upp mig,bruden vart galen,fåglarna lyfte från träden och jorden gick under:sissy

Än värre det när hon bad chefen servera mig som en gris me äpple i munnen på fat :rofl:crash:ätapiller:kryckor( jag höll ju mig undan från båda, ville ju inte norpa hans diamant :hihi)

Sen trilla högvinsten in , jag råkade vara viktig för uppdraget så jag fick jobba kvar om jag syntes så sällan som möjligt bara hans uppdragsgivare var nöjda - jag kallades för spöket,ninjan och så vidare.

Aldrig nån på firman som såg mig - bara hört rykten:D

Fan mer värt än bonusar,julbord och löneförhöjningar ha 12 TIMMAR flex t.ex

Last edited:

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Generös o generös, Ok lön. 2 månadslöner i bonus varje år, dock utbetalt var 3e år. Upp till 10% (av grundlön) i bonus/månad om vissa krav är uppfyllda, där har det iofs inte blivit ett öre på över ett halvår och det blir nog dåligt framöver men det ser ju fint ut i teorin.

Sen å andra sidan är det massa krångel med resor, utbetalning av lön och reseersättning, avlösare, ingen planering från arbetsgivarens sida utan allt kommer som en överaskning för dem så frågan är vem som är mest generös. De med ok ersättning eller jag med mitt tålamod och en irriterad fru.

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Är ganska nöjd.

Bra med bonusar, fri mobiltelefon, personalfester 2 ggr om året där det bjuds friskt, konferensresor till soliga destinationer, väldigt fritt arbete och har inga problem att få gå utbildningar/kurser som jag tycker är intressanta.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Julbord. That´s it.

Fick iof en lunch ute i solen igår, det var det första gången dom arrangerade något sånt sen jag började här. Trevligt!
Har också bonus på lönen. Men det krävs ju att företaget går med vinst då också för att det ska utbetalas..:rolleyes:

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
lön som en uteliggare och ständigt "företaget blöder, fixa bäst du kan"

Julbord är väl allt, summan täcker maten om det inte lyxas till för mycket, sedan är det lite vinstdelingsbonus också, kanske inte direkt sniken, men inte är det google vi jobbar för

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Ska VD ha 69 miljoner i ersättning, så är det lätt att räkna ut att det inte blir så mycket över till vanliga anställda... :gnissla

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jobbar statligt. Say no more.....
Alltså betalar din arbetsgivare när du behöver uppsöka sjukvård och receptbelagda mediciner etc?

Gåvoskatt = 0% ?

Jag vet inte vad skatteverket säger.
Räknas det som gåva eller ersättning för arbete?

Om det funkar med gåva vill jag ha gåva istället för lön! :)

Om jag får pengar av min arbetsgivare trots att jag bara sitter och latar mig på jobbet borde det ju räknas som gåva! :va
Står ju i artikeln du länkade till.
"Beloppen betalas ut som lön och pension vid tre tillfällen."
Alltså får staten nästan lika mycket som de anställda.

6 månader för ett par skor, frågor på det?
6 sekunder för en Arai Chaser. Min gamla hjälm hade gått ut på datum. Med råge. Och då hjälmen behövs ibland i jobbet var chefen snäll. :tummenupp

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Alltså betalar din arbetsgivare när du behöver uppsöka sjukvård och receptbelagda mediciner etc?

Sant, men jag e ju fan aldrig sjuk. Fast idag drog jag en vinstlott eftersom jag fått en inflammation i regnbågshinnan! Akutbesök på ögonkliniken plus receptbelagda mediciner. Inalles 424 spänn!! KATSCHING!!!!! Fast det gör ont i ögat.....

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping