Men det kanske är lite skillnad?
Visst är det skillnad, men ingetdera är tillåtet.
50km/h är begränsningen, fortare än så får du inte köra lixom att du inte får klippa till någon.
Visst kan jag tycka att det är löjligt, men blev jag stoppad fick jag ta den smällen. Ville jag vara säker hade jag kört 45 för att ha en marginal.
Vad jag försöker förmedla är att:
Det står 50 på skyltarna för att man inte får köra fortare, jag är helt oförstående när jag läser gnäll om åtgärder mot de som överträder begränsningar. Tycker det är än löjligare när man tycker polisen gör fel för att de agerar när någon uppenbarligen brytit mot en begränsing/bestämmelse/lag(vad det nu kallas).
Endera leker man leken och försöker sticka med dess konsekvenser eller så stannar man och facear sitt handlande. Det är, trottsallt, fortkörning om det så är med 1km/h som 30. Om jag inte minns helt fel finns det en felmarginal i dagens laserpistoler om 3km/h och din mätare visar något mer än vad du i praktiken kör så defakto borde du haft något mer på mätaren än du stoppades för.
Äh, vad vet jag, jag är bara barnet och gnäller redan. Vänta tills det att jag blir gammal som helvete, då jävlar!
-@
Och hur ser denna intelligente konstapel skillanden på motorcyklist som bromsar för sent resp en som inte tänker bromsa?
Tyvärr har inte jag lika stort förtroende för polisen som dig...
Vi får väl hoppas att de som tilldelas rättigheten att agera kan använda pallet. Annars borde de inte vara poliser.
Det finns säkerligen mekaniker/elektriker/massöser/läkare som är rötägg och inte har en aning om vad de gör. Bara det att misstag/missbedömningar får väldigt olika konsekvenser.
-@
Last edited: