Vidrigt va äcklad man blir på alla idioter som gnäller på trådskaparen.
Jo 8km för fort klassar han ju genast som en gravt kriminell kille man borde slå av från hojen med en batong...
Disskussionen handlar ju som tidigare sagt om polisens grova förberedelse till övervåld i denna situationen, vart finns det agerandet när det gäller våldtäcktsmän, maffia ligor m.m. ANTAR ATT DEN POLIS TJEJEN MÅSTE TA UT SIN FRUSTRATION ÖVER SIN FEGHET OCH TOTALA ODUGLIGHET SOM POLIS ÖVER EN STAKARS HOJÅKARE då hon inte vågar ta hand om det riktiga löddret...
Och alla ni som skriver att trådskapare ska sluta gnälla kan väl BYTA TILL FORUMET FÖR HEMSLÖJD... han gnäller inte bara frågasätter polisens agerande med all rätt!
Det finns väl inget som säger att polisen verkligen skulle ha slagit någon. Man måste ju inte slå någon bara för att man har en batong i handen lika lite som att man är tvungen att skjuta bara för att man har en pistol i handen. Är det inte lite väl vilda fantasier nu... det låter ju som att någon verkligen har blivit slagen vilket ju inte är fallet. Om polisens agerande med batongen är att anses som förberedelse till övervåld kan man ju med samma resonemang säga att köra för fort är förberedelse till vållande till annans död eller svår kroppsskada.
Blev stoppad av polisen idag då jag tydligen hade gjort den enormt stora dödssynden att köra 58 på 50 väg..
Trodde att jag hade missat en 30 skylt eller nåt när jag stannade....
Trodde inte att man åkte dit på 8 km/h, visst enligt lagen så
får man inte köra en kilometer för fort men 8 km/h på en 50 väg??
Det är ju inte ens möjligt att hålla om man satt med nosen i
hastighetsmätaren konstant?!?!
Vad jag anser är förmildrande omständigheter var att jag gick ut i mötande
körfält för att passera två bilar i vägrenen, varav den ena stog ÅT FEL HÅLL!
Och ligger jag i mötande så ökar jag farten för att ligga i fel fil så kort tid som möjligt...
Detta tyckte inte polisen var viktigt men med tanke på hur mycket skrämmande saker jag redan råkat ut för med bilar så ville jag inte vara nära...
Men som sagt var, det tyckte dom var ointressant.
I vilket fall som helst, till frågan/konstaterandet:
När polisen kliver ut med lasern i ena handen så tar hon fram batongen!! För att slå mig om jag inte stannar!!!
Med en sådan batong så blir man ju förlamad i den del den träffar!
Det skulle innebära att om jag inte skulle stanna så skulle hon slå mig på vänster sida och därmed med största sannolikhet få mig att antingen
lägga ner hojen eller ännu värre svänga ut i mötande körfält och fronta med
en bil... Kan det verkligen vara värt att potentiellt släcka en människas liv för att personen inte stannar vid en fortkörning??
När jag påtalade detta för damerna så tyckte dom inte alls att det var konstigt, "...det är ju så många hojåkare som drar..."
Om detta är helt lagligt förfarande in Sverige så börjar jag bli väldigt
nervös.
Potentiellt dödad för att man kör 8 km/h för fort på en 50 sträcka...
Det känns som om Polisen har fått direktiv att göra vad som helst för
att stoppa alla fortkörare och det är en riktigt skrämmande tanke...
Tjejen som tog mitt vittnesmål när jag nekade förutsatte hela tiden att jag
hade åkt fast massor med gånger och visste precis hur allting funkade... Ungefär som om jag som hojåkare borde vara värsta typen av ligist... Har aldrig åkt fast för fortkörning och haft körkortet i 13 år...
Någon som råkat ut för liknande behandling?
Och seriöst, 8 km/h på 50 väg med god sikt?!?!?
Kan dom ens fälla en för det?? 8 km/h är ju knappt märkbart i bil ju?
Än mindre på en hoj där det räcker med att man nyser på gasen
för att den ska sticka iväg och motorljudet förändras inte speciellt mycket...
/Lite förvånad och jävligt skrämd
Vidrigt va äcklad man blir på alla idioter som gnäller på trådskaparen.
Jo 8km för fort klassar han ju genast som en gravt kriminell kille man borde slå av från hojen med en batong...
Disskussionen handlar ju som tidigare sagt om polisens grova förberedelse till övervåld i denna situationen, vart finns det agerandet när det gäller våldtäcktsmän, maffia ligor m.m. ANTAR ATT DEN POLIS TJEJEN MÅSTE TA UT SIN FRUSTRATION ÖVER SIN FEGHET OCH TOTALA ODUGLIGHET SOM POLIS ÖVER EN STAKARS HOJÅKARE då hon inte vågar ta hand om det riktiga löddret...
Och alla ni som skriver att trådskapare ska sluta gnälla kan väl BYTA TILL FORUMET FÖR HEMSLÖJD... han gnäller inte bara frågasätter polisens agerande med all rätt!
Om inte statistiken ljuger så dör och skadas det ofantligt många fler människor i trafiken varje dag än vad alla kriminella gäng, våldtäktsmän och maffialigor åstadkommer tillsammans.
Jag undrar då hur ni själva skulle ha agerat om ni var poliser? Om ni ser skadade i olyckor så gott som varje dag och många av dem är relaterade till hastighet, skulle ni bara blunda för detta?
ANTAR ATT DEN POLIS TJEJEN MÅSTE TA UT SIN FRUSTRATION ÖVER SIN FEGHET OCH TOTALA ODUGLIGHET SOM POLIS ÖVER EN STAKARS HOJÅKARE då hon inte vågar ta hand om det riktiga löddret...
Jo i och med att det fortfarande existerar massmördare och våldtäcktsmän är det inte berättigat att övervaka hastighet på våra vägar! Nej det måste vara att hon har emotionella problem hon står med en laser längst vägen och tar in stackars hojåkare för att misshandla! För eller hur slog hon och sparkade stackaren eller har jag missat något?
yoohan for president!!!
edit: även no:46
Även om killen har svårt att uttrycka sig på ett civiliserat sätt så har han faktiskt en poäng. Det finns en anledning att just Denna kvinna Valde att jobba inom trafikpolisen. Om det är rädsla för våldsmän, eller avundsjuka för att hennes granne hade en snabbare tre-hjuling går ju bara att spekulera i...
Det var 10km/h förut, det är ändrat för inte alls så länge sen.
....de gör faktiskt bara sitt jobb.
Rock on!
Jag har svårt att tro att man ska se ner på folk för deras yrkesval. Men kanske har du rätt. Nu lutar jag mig tillbaka :corn
visst är det rätt att stanna en men för den lilla saken borde ju polisen kunna se över det, min polare blev tagen för 59kmh på 50väg polisen som satte böternaville släppa han men den med laser vägrade. min far har jobbat med trafik polisen ett par år och vid en sådan liten hastighets övergång så kan man bara vägra skulle de sedan gå vidare med det så är det inte stor chans att man åker dit pga att de alltid mäter lite fel när de mäter från sidan och då är det kanske inte lönt att ta upp det i rätten för det kostar stora summor så man kan ju bara vägra...
sedan om man ligger i en kö eller följd med andra så ska man be dem visa vem de har tagit på för de kan bara mäta på en och de kan inte bevisa vem de har tagit på men de måste kunna visa för att straffa en.
det blev kanske lite klöddigt det jag skrev men tror ni förstår
Trist att bli stoppad däremot. Och för minsta möjliga marginal, men som sagt, någonstans måste de dra gränsen och de gör faktiskt bara sitt jobb.
Rock on!
I dag är det tydligen OK att svinga batongen Nästa redskap kanske då blir Sig Sauern. Den kommer garanterat att stoppa alla som inte stannar omedelbart på tecken...
För den som får en anhörig ihjälkörd av en rattonykterist gör det nog en jävla skillnad.Ca: 500 personer dör i trafiken varje år. Det är dessa man rättfärdigar alla dessa "humanitära insatser" på. Vad är 500 i ett land vars invånarantal runt 9 miljoner?
Man kan ju med ditt resonemang ha fri fart överallt, och en lag om att alla måste se sig för ordentligt! Det är ju dagisbarnens fel om bilen inte hinner stanna från 90 km/h utanför dagis.Var hastigheten orsaken till denna olyckan? I polisens statistik grundat på ett ögonvittne till min vansinnesfärd... HELT KLART, hade jag kört i 30 hade det aldrig hänt. Men helt objektivt då? Om inte taxichaffisen hade varit så okoncentrerad på vägen och vad som hände och skedde runt om så hade han ju inte kört ut framför mig. Är då Hastigheten den enkom största anledningen att folk dör i trafiken, eller är det att folk inte följer alla de andra trafikreglerna som finns?
För den som får en anhörig ihjälkörd av en rattonykterist gör det nog en jävla skillnad.
Man kan ju med ditt resonemang ha fri fart överallt, och en lag om att alla måste se sig för ordentligt! Det är ju dagisbarnens fel om bilen inte hinner stanna från 90 km/h utanför dagis.
Man har olika hastighetsgränser för att människor rimligtvis inte skulle kunna hantera trafiksituationer där en hoj kan komma i 30 eller 300 km/h.
Vad gäller trådfrågan: Polisen bör inte klubba ner fortkörare. Jag ställer mig tveksam till om någon polisman skulle komma undan med det lagligt sett. Att höja batongen lite varnande är också gränsfall. Tänker man inte skjuta skall man inte sikta.
Här har ni ett litet diagram för att ge lite perspektiv på siffran.
89259 personer dog av diverse sjukdomsrelaterad orsaker 1996. Lägger man in den siffran i diagrammen nedan blir resterande staplar osynliga.
Källa www.scb.se
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |