Har SH-folket låga krav på kvinnor?

Snygg tjej utan hoj eller ful tjej med hoj?


  • Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
vadå, ska man ge upp sitt intresse bara för att man skaffar barn?

Det beror på vad ens intresse är, nu var det i och för sig inte sporthojsåka det gällde men att nyförlöst ge sig ut på några av de absolut farligaste aktiviteterna som finns är inget annat än oansvarigt och naivt.
 

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
I enda röda huset på gatan.
Hoj
KTM 990 Superduke -12
En sak jag observerat är att "häst"tjejer verkar ha en lägre tolerans för pojkar med motorcykel än genomsnittet. Sant?

Stämmer inte för min del. Min sambo är hästtjej och nu vill hon ta hojkort och jag har testat på att köra med en hästkraft. Då vi tar del av varandras intressen.

Det roliga med en hästtjej är att när de rider så gasar ju hästen om dem klämmer åt med bena runt den. Därför gasar jag på Bulten när hon sitter bakpå och klämmer åt mig :D.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Snygg tjej helt utan hojintresse, nog för att jag är emot förhållande öht (jag har iaf kommit så långt att jag vet att jag inte kan hålla fingarna i styr... hehu :brynad ). Men ändå. Tror man går bättre ihop om man inte är helt lika.
 
Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Kan man månne dra slutsatsen, att killar som sticker ut och tar en sväng med hojen då och då, för dem är det inte så viktigt om tjejen delar intresset. Men om killen däremot gillar att ta hojen på långa semestrar och kör ofta, i tid och otid till precis allt, då är det viktigare att tjejen har intresset?
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Hmm är väl mest för att hästar är rädda för motorcyklar (säg nåt en häst inte är rädd för) som de inte gillar MC själva...

En sak till om hästar, jag vill påstå här och nu att mångdubbelt fler skadar sig på hästar än på motorcyklar men det rapporteras antingen inte in eller förs statistik. Jag vet själv min mamma, syrra blivit sparkade etc flera gången av hästar som påstås vara "snälla" hästar.
Hur är det då med elaka hästar?

Prövat rida och det e skitekkligt, visst kan jag dra i höger snöre så går hästen åt höger (ibland om den känner för det och om den inte är rädd för en pinne på vägen) men känslan av att hästen precis när som helst utan någon som helst anledning kan skena iväg och kasta av mig och hoppa på mig gör att jag hellre litar på 105 bensin-hästar än 1 fläsk-häst !!!
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Välkommen.. Snacka om att detta är en darwinisk värld. :)

Personligen så håller jag med första svaret i tråden..
Ej uppblåsbar = acceptabelt

En sak jag observerat är att "häst"tjejer verkar ha en lägre tolerans för pojkar med motorcykel än genomsnittet. Sant?
Jag vet faktiskt inte, jag har haft både häst och mc och jag ser inte vad skillnaden skulle vara förutom att hästen oftast är en större kostnad. :gnissla

tips: ta de vanliga tjejerna istället då ;)

Det är en myt att bara tjejer som hade pojkskridskor kör hoj.
Ja vi är ju inte lebbar, bara för vi kör hoj :va bara mer roade av "grabbiga" leksaker och sysselsättningar....

Det är en myt att bara tjejer som hade pojkskridskor kör hoj.
Ja vi är ju inte lebbar, bara för vi kör hoj :va bara mer roade av "grabbiga" leksaker och sysselsättningar....

Det beror på vad ens intresse är, nu var det i och för sig inte sporthojsåka det gällde men att nyförlöst ge sig ut på några av de absolut farligaste aktiviteterna som finns är inget annat än oansvarigt och naivt.
Det är roligt, avkopplande och lungnande... Vem har sagt att hon tok kör? Han kanske bara glider längs lansvägarna och tittar på fåren i hagen? :)

Jag ser inte felet i det, mer än att mannen blir sotis för att han själv inte har nått eget intresse som är lika starkt att ägna sig åt. :)

Snygg tjej helt utan hojintresse, nog för att jag är emot förhållande öht (jag har iaf kommit så långt att jag vet att jag inte kan hålla fingarna i styr... hehu :brynad ). Men ändå. Tror man går bättre ihop om man inte är helt lika.
Det kan ju iof va lite skönt att sticka ut och slippa gubbjäveln ibland med :hihi men som sagt det verkar inte funka så bra pga svartsjuka...
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Som jag fattade det, så syftade du även på att "tjej-tjejer" kör hoj med, jag har aldrig träffat nån.. därför ville jag kommentera det. :)

JO jag förstod att du trodde att du hade uppfattat vad jag sa! :D

I själva verket påstod jag ingenting.

Sen att det finns både pojkskridskor och tjej-tjejer inom hobbyn är en HELT annan femma ;)
 
Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
JO jag förstod att du trodde att du hade uppfattat vad jag sa! :D

I själva verket påstod jag ingenting.

Sen att det finns både pojkskridskor och tjej-tjejer inom hobbyn är en HELT annan femma ;)

Ses på mässan.
Ah, jag längtar till mässan :) Kommer alla i tråden ner då? det kommer bli grymt skoj att träffa folk :banana
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Hmm är väl mest för att hästar är rädda för motorcyklar (säg nåt en häst inte är rädd för)

En sak till om hästar, jag vill påstå här och nu att mångdubbelt fler skadar sig på hästar än på motorcyklar men det rapporteras antingen inte in eller förs statistik. Jag vet själv min mamma, syrra blivit sparkade etc flera gången av hästar som påstås vara "snälla" hästar.
Hur är det då med elaka hästar?

Det finns inga elaka hästar :huvet , däremot okunniga människor som inte vet hur hästar fungerar, t ex hur viktig rangordningen är. En häst som man "smyger sig på" kan sparka i försvar så det där med att man ska säga "hej" innan man går in till en häst ligger det mycket i, hästar är också ett flockdjur där första instinkten är att springa från det som skrämmer dem och är man då i vägen händer lätt olyckor.


Visst finns det statistik

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1738382&postcount=9
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det finns inga elaka hästar :huvet , däremot okunniga människor som inte vet hur hästar fungerar, t ex hur viktig rangordningen är. En häst som man "smyger sig på" kan sparka i försvar så det där med att man ska säga "hej" innan man går in till en häst ligger det mycket, hästar är också ett flockdjur där första instinkten är att springa från det som skrämmer dem och är man då i vägen händer lätt olyckor.

Visst finns det statistik :tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1738382&postcount=9

Jag brukar prata med hojjen. :)
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Jomen vafan... typiskt hästjejer att så fort en häst gör något dumt så är det aldrig hästens fel utan brukar låta såhär:

1. "DU KAN JU INTE STÅÅ DÄÄÄR JUE hästen blir ju rädd !!"
2. "Den pinnen låg inte där förr"
3. "ser du bilen där borta den skrämde bettan"
4. "Du rörde dig för snabbt"
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Åh, bara för ni snakka hestar så vart ja sugen på en fin tur till Kårsta där man inte behöver slå av för hestarna som alltid rids av bleng-tanter ändå ,gasa för helvete för alltid i kårsta så tanterna snear. :yoparty
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top