Ja den marknaden är verkligen överetablerad. Säkerligen många som har det som ett extrajobb för att finansiera sin egen åkning.
Till mina enduromoppar handlar jag faktiskt nästan allt över disk hos min handlare Keva Motor i Hässleholm. De har nästan allt man kan tänkas vurpa sönder eller slita ut i lager och kanonservice av Charlie som själv har tävlat i EM/VM. Med den servicen är det irrelevant huruvida delarna är dyrare än billigaste ebay-shopen.
Tyvärr verkar det inte finnas någon mchandlare för gatmoppar med samma servicegrad och kunnande utan där blir det ebay eller den webshop som har lägst pris.
Där sa du ett sant ord..
har absolute inget emot priset på grejorna om jag vet att jag får service..
Jag personligen så Dj--a trött på dessa skitstroppar som jobbar på de flesta MC-butikererna runt STHLM som gång på gång bevisar sin okunskap när man frågar om delar eller specifikationer, för att inte tala om alla rekomendationer om /olja/soppa/elektronik/inställningar osv
näe hoppas verkligen att en del stollföretag slås ut, Tyvärr så är det väl dom värsta stollarna som överlever då de inte brukar jobba "vitt" = en avsevärd högre smärttröskel innan de ger upp.
I Stockholm kan jag bara rekommendera MCproffsen som vart omkring sen hedenös + Proservice som verkligen kan motorer och elektronik...
Men Nog kommer det bli mera strul när man MÅSTE lita på skitföretag som DHL ,Schenker å andra som lovar stort hur snabba och hur bra service de har ,,,
när det gäller t ex Schenker så lovar de 24 timmar service överhela Svergie ... Om Du Betalar givetvis, och inget ont i det. Men sen att i Norrtälje BARA kör ut skiten på fredagar, kan Du inte vänta, så får Du hämta det själv i Norrtälje, Även om 24 timmar leverans är betald....
Och de flesta stora reservdelshanterare har avtal med dessa stora skitspeditörer... och duger inte det kan du hämta det själv i ...Holland? ,Japan ?
Bara ett inlägg..