Hata motorcyklister!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Tja. Det är ju det här som riskerar att bli följden om man plockar på en riktigt högljudd slipon. Det är inte alla som gillar motorljud och en del tycker att det är jobbigt med barn som vaknar. När folk sedan irriterar sig så kommer även dom dumma argumenten med.
Har man en högljudd slipon får man snällt finna sig i att man inte kan starta hojen inne bland bostäder på kvällen alternativt vara irriterande för en del. Tillräckligt många irriterade personer innebär opinion mot motorcyklister generellt och det vill vi ju inte ha. Åtminstone inte jag. Jag vill fortsätta köra hoj.
Tyvärr är det ju så att en del motorcyklister slänger på sin slipon och tycker att det är häftigt att alla hör vilket ju i längden är ganska kontraproduktivt om man gillar motorcykelkörning.

schizophrana

Guest
Muahahahahaha, detta är fanimej spiken på huvudet vad jag tyckte om "förbannade ligistjävlar i rymddräkter" innan jag testade själv och råkade tycka att det var förbannat skoj.

Donera en hoj till honom så håller han tyst sen :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vilken hoj gör 300+ och har kick-start? :va

Last edited:

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
Yamaha R6 2008
han borde ha flyttat till min gata, 7 st som körde mc förra året inklusive mig i år är vi 6 men lär ju låta lika fint ändå,

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Visst verkar killen vara ett psykfall med tanke på hatet mot skinnställ m.m., men bor man tätt på grannar kan det nog som flera skrivit vara vettigt att inte köra med allt för högljutt system, men vill ju inte irritera folk i onödan...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
han borde ha flyttat till min gata, 7 st som körde mc förra året inklusive mig i år är vi 6 men lär ju låta lika fint ändå,

Samma här...grannen snett mittemot på min gata kör galet välljudande TL1000 (och högt), jag åker Mille med lagom muller, brappar lite Husa stundtals, grannen bredvid har en sjukt fin gammal 2-takts landsvägshonda med skönsång och första kåken på gatan har en crosspöjk som gärna slår eld på maskinen.

Mellan alla dessa hojtokar finns det folk av alla de slag, och alla hejar och är glada, och tar gärna en extra titt när man är ute.

Det är bara att skatta sig lycklig s.a.s. :yoparty

/J

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Lugn

Visst verkar killen vara ett psykfall med tanke på hatet mot skinnställ m.m., men bor man tätt på grannar kan det nog som flera skrivit vara vettigt att inte köra med allt för högljutt system, men vill ju inte irritera folk i onödan...
Lugn...
Läste lite andra avsnitt i hans blogg.
Han tycks hata allt och alla, förmodligen känner han sig bättre själv då.
(Finns säkert en diagnos på det förhållandet..)
JAG tar iaf inte åt mig av hans drapa även om hojen min LÅTER, Mycket.:hihi .

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
mjaa, allt följer en väldigt uträknad och ondskefull plan. bloggen är från 2007 och numera, kan jag avslöja, skriver 'gotj' på en annan blogg, nämligen under signaturen 'blondinbella'.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
"Jag håller nu på att försöka skapa ett slags episk dikt, i prosalyrisk form. Det låter kanske krångligt. Men det är som en roman, fast utan mellansnack, utan transportsträckor."

"Tomas Gotj är mitt nya namn. Kanske jag går över till det helt. Än så länge är det en internet-identitet."

Vi snackar om en gammal übernörd här. Och med tanke på hans mustasch sitter han väl å läser en massa gammal kommunistisk literatur med. Han är ju klart och tydligt någon som gärna tror att han är lite smartare och bättre än alla andra.

När man väl stöter på sådana här förvirrade typer så är det alltid lika kul att ta ner dem på jorden och knäcka dem en del. Jävla wannabee-elitist.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
va fan kunde ju inte skriva en kommentar på hans inlägg i bloggen :(

Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag måste säga att jag blev ganska irriterad när jag tidigare brukade vakna av att nån granne startade sin VTR mitt i natten varje vardag, så jag förstår honom på sätt och vis. Däremot har ju folk med ungar ofta svårt att inse att det inte gäller särskilda regler över när man bör vara extra tyst bara för att de råkar ha barn som sover andra tider.

Motorcyklister överlag är dock ganska tröga när det gäller att förstå att alla inte delar deras fascination för mullrande motorer och fullgasrepor.

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Han verkar vara en bitter gnällkärring.

Men, kan ju vara smart att visa lite extra hänsyn mot sina grannar så man inte får hela området emot sig.

Klabbe 1000

No fuck no ride
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
KTM 350
Skämmer nog ut värnamo den där gubben:arsele
Han måste vara kommunist!!!
Han blir nog glad, många läsningar på sin blogg idag,och lika många hatbrev

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Värnamo-mannen hade en retorik, språkbruk och upplägg som mycket påminner om Markus sätt att skriva tycker jag. Väldigt likt. Just den schvungfulla slutklämmen med ett antal tokroliga punkter som pekar ut framtida "lösningar" är karaktäristisk.

Annars hade väl Värnamo ganska rätt i de mesta, jag känner inte till några större tänkare/ledare som åkt hoj. Skulle vara Che på sin Norton isf.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...