Hata motorcyklister!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Skitbra! Har du plats i ditt garage? Kan ju behöva någonstans å utföra arbetet? Har hört att det är bäst om det är "i en steril miljö" men vafan, lite skit har ingen dött av=P

Ja, steril miljö är ju verkligen synd att kalla det garage där jag har hojen stående :hihi

Angående mc-hatare så undrar jag om folk blandar ihop de kriminella mc-gängen med sina brötande gynstolar med oss som åker riktiga hojar. Att de helt enkelt har fått sina fördomar från Aftonbladet och andra seriösa tidningar.

Jag kan visserligen tycka att det är störande när man sitter på en uteservering och nån HD brakar förbi så man inte hör vad den andre säger. Fast det som är mest irriterande med det är ju att det låter som det går i 250km/h fast den knappt har styrfart. Och då gillar jag ändå egentligen HD-ljudet.

(No offense Jörgen, din båge verkar gå okej.)

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
jag hatar också motorcyklister när jag ligger o crusar i 150 o de har mage o köra om mig!!

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
jahaja

Nä nu ni.. haha, som jag misstänkte... heeelt :felämne

Jaja, känns som att vi har sått ett frö till en MC-träff i Värnamo ju. Bara att ta sig dit till moralkärringens uppfart och :7peta och se vad som händer.

den här tråden gav mig iallafall ett nytt ord jag kommer att använda i framtiden; Fuck-you-burnouta! Det är ju riktigt :rofl

Keep it up guys (n gals) :tummenupp

Edit: Om ingreppet i steril miljö skall komma att ske, se till att få det dokumenterat och posta det :tungan

kåbran

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Hoj
DRZ 400E LV REGGAD!
Påstånd:

En motorsykkel som låter mycket ÄR TRAFIKSÄKERHET....

En Motorsykkel som låter FÖR mycket är samhälls problem!

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Det var inte den som lade ut grenar och skit på vägen utanför kafét för att sakta ned folk kanske?

Den var ju om inte annat lite vriden iaf...

Nope!

Ragnhild var en äldre kvinna som bodde permanent i trakten av Gbg men som hade sommarstuga ca. 1,5-2 km från Anderstorps motorbana och som -88 eller -89 (osäker på årtalet) nästan lyckades få en VM-tävling (rr) stoppad genom att överklaga tävlingstillståndet med hänvisning till hälsovådligt buller.

Det var oklart ända tills ett fåtal veckor, om jag minns rätt, innan tävlingshelgen om det skulle bli någon tävlingen eller om hon skulle lyckas med att få den stoppad.

Tävlingen genomfördes och det trycktes upp klistermärken och dekaler med texten "Fuck Ragnhild!" som klistrades över hela A-torp.

En bra lösning hade varit att skicka henne utomlands och betala resa och uppehälle för just den helgen.

Under lördagskällen gled alla som fick möjlighet upp längs den smala vägen till hennes sommarstuga och bullrade så mycket de orkade! Tyckte synd om grannarna samtidigt var hennes engagemang att få stopp på tävlingen minst sagt onödig. Hur svårt kan det va att stanna hemma i Gbg just den helgen-typ!

Mvh!
// Niklas

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nope!

Ragnhild var en äldre kvinna som bodde permanent i trakten av Gbg men som hade sommarstuga ca. 1,5-2 km från Anderstorps motorbana och som -88 eller -89 (osäker på årtalet) nästan lyckades få en VM-tävling (rr) stoppad genom att överklaga tävlingstillståndet med hänvisning till hälsovådligt buller.

Det var oklart ända tills ett fåtal veckor, om jag minns rätt, innan tävlingshelgen om det skulle bli någon tävlingen eller om hon skulle lyckas med att få den stoppad.

Tävlingen genomfördes och det trycktes upp klistermärken och dekaler med texten "Fuck Ragnhild!" som klistrades över hela A-torp.

En bra lösning hade varit att skicka henne utomlands och betala resa och uppehälle för just den helgen.

Under lördagskällen gled alla som fick möjlighet upp längs den smala vägen till hennes sommarstuga och bullrade så mycket de orkade! Tyckte synd om grannarna samtidigt var hennes engagemang att få stopp på tävlingen minst sagt onödig. Hur svårt kan det va att stanna hemma i Gbg just den helgen-typ!

Mvh!
// Niklas
Hon höll på så sent som för något/några år sedan.
Kanske fortfarande.

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-02 Yamaha R6
Hon höll på så sent som för något/några år sedan.
Kanske fortfarande.

Fortfarande. Hotar om nedläggning.
ALDRIG säger jag!:mad:

Att folk aldrig ska fatta att motorbanan är bra för kommunen.

Samt alla gånger Big Bengt som är skapare av High Chapparall har blivit stämd för sina byggen utan bygglov.

Det har gått ihop sig mer än 3 gånger om.

Det gynnar ju bara trakten. Folk är tröga!:huvet

Last edited:

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Vet inte riktigt. Det är enligt någon källa 20 gånger större risk att dö på motorcykel än i bil. Och ändå ger vi oss ut, sommar efter sommar, nära vänner omkommer, men vi fortsätter ändå, låter inte så smart egentligen.

Det beror på om man prioriterar att leva eller överleva. ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar