VEM FAN DUSCHAR MITT PÅ DAN? Och speciellt när man väntar på ett paket?
Åja såja - processen med att först beställa grejer är redan den pulsdrivande och kan ge lite handsvett.
Därpå följer Paypal-fasen - inte sällan ångestfylld och kryddad av kallsvett när man inser hur mycket stålar man skickat iväg.
...ut i tomma intet?
Efter det kommer packningsplatån där inget egentligen händer, men nervspänningen stegras ändå omärkligt inför nästa nivå: trackingträsket.
Här börjar lökringarna under armarna bli påtagliga: vad fan håller dom på med?
Hur länge kan ett paket ha "Ankommit till terminal?" Vad gör dom med mina grejer?
Provmonterar på sina egna truckar? Ristar in baklängesmeddelanden? Ollar each and every bit...?
Leveransfönstret på "2-5 dagar" som du läste som "2 dagar" passerar förbi som en stroboskopblinkning och du flyter ut i ett svartvitt Tarkowski-land där "tid" blir relativt och din uppfattning stämmer med ingen annans. Dom har slutat ringa från jobbet för att fråga när du kan komma in igen, och det finns inget mer du kan förbereda i garaget. Verkligen iinnggeenttiinngg. Längre.
Ditt eget tidsfönster för ett gosemeck i lugn och ro är igensmällt sedan dagar tillbaka, det som återstår nu för att hinna klart till din egen deadline är stressmek, quickfixar och fusk som du lovat dig själv att inte göra igen.
Dina gardiner ut mot gatan är nedplockade sedan en vecka tillbaka för bättre siktlinje ifall ifall, och det är distinkta stigar upptrampade i mattorna där du vankat av och an som ett instängt vilddjur.
Hela huset stinker av svett, ångest och längtan av att skada någon - så, jo:
I e-handelsprocessen är det fullt möjligt att någon plötsligt når ytan igen och tar sin första dusch på en vecka - mitt på dagen. Ironiskt nog just när dom inte borde.