HATAR konbana

Pain

J.R.P
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Ktm 660
Zebba skrev:
2420988 Ganska roligt på detta forum hur många snackar om hur fort alla kör drar ifrån snuten å allt sådant. Bakhjulsåkning m.m å de e hur nice som helt å att snutarna e svin å varför de ska lägga sig i hela tiden. Men nu klaga man på en övning på uppkörningen. Å då ska vi försvara de heligt till alla medel. Som en sa här jag skulle inte vilja ha en som inte klara konbanan vid bilen i kön. Nä men jag vill inte ha en hoj i fronten på bulten i 200 eller en i vindruten som klantar sig på bakhjulet. Men sådan är ju ett säker uppträdande i trafiken.

Precis Zebba håller fanimej med dej till 100% det är så jävla mycke präktigt folk:arsele här så man kan spy på det ibland!!

:yoparty

Kör väl inte så jävla välvårdat själv i trafiken :cdevil men jag predikar ju inte heller om hur andra ska köra

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Zebba skrev:
2421203 Nån som kan svara lite trevligt va roligt. De e få på detta forum som kan de.

Roligt att ingen läsar vad man skriver. Jag ger upp för här på detta forum får man inge bra svar. Så fort folk får chansen att tryckar ner så gör ni de. Om någon läser vad jag skriver så blev jag inte kuggad på att jag inte kunde hantera min hoj. Men va spelar de för roll va man skriver ingen läser ändå va man skriver. Å när ni väl läser så försöker ni hitta minsta fel för att peka FEL FEL FEL.
Öh, alla som svarar på det du skriver, lär ha läst det också. Men vad är det du vill ha svar på? Du blev kuggad för att du kom in fel i svängarna. Då kan du ju inte hantera din hoj. Man ska kunna placera sin hoj där man vill, annars är man ju bara en passagerare. Vad vill du ha på uppkörningen då? Ska dom kolla om du kan burna? Eller ska dom kontrollera om du törs köra fort? Vad är det för svar du söker? I dina inlägg, hittills, har jag inte sett en enda saklig fråga, bara en massa gnäll.

För en del är det svårt att motstå frestelsen att "trycka ner" sådana som dig. Du ber om det när du börjar skälla på andra medlemmar redan i ditt andra inlägg.

Pain skrev:
2424508 Precis Zebba håller fanimej med dej till 100% det är så jävla mycke präktigt folk:arsele här så man kan spy på det ibland!!

Skulle tro att här finns ungefär lika mycket präktigt folk som det finns idioter. Dom flesta är schysta. Alla borde bli öronmärkta, och det borde framgå i signaturen, vilken grupp man tillhör :D

Chronic skrev:
2421336 Buhu..jag KAN VISST köra hoj, det är provet det är fel på buhuhu....
:hoppskrat :hoppskrat :hoppskrat

EDIT Man ska kanske ge körkort till alla som vill ha det, på prov. Om dom fortfarande lever efter 2 år får dom behålla det. Inga uppkörningar alls :tummenupp

-doh-

Last edited:

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
jag hatar också konbana, men tyvär, det enda sättet att slippa det... är att klara det :tummenupp

Dominator-Rocks

Guest
Zebba skrev:
2420893 Missa på min uppkörning idag. SÅÅÅ skoj.:mad:

Skulle köra de där kryp testet. Den där banan med fem konar som står på en rad. VA fan har de me hur man är som hojåkare. Hade problem med sista konan kom inte rätt så jag missa på tillbaka vägen. Kör då också en Gixxxer 750 så de e ju en lätt hoj. Den där jävla kuken skulle jag gärna se hoppa på min hoj å köra banan. För de e ju ett krav för att få köra hoj på vägen att man ska klara de. Men när man tar körkort är de inte så att man ska kunna köra vilken hoj som helst säker på vägen. Så då borde han ju också kunna slänga runt den där utan problem. Hur skulle han ha gjort om jag kom med en HD med långgaffel den skulle aldrig gå igenom. Å så säger han att de här skulle simulera en krypkörning på essingeleden!! MEN VA FAN E HAN HELT DUM vem kör sick sack körtning i sakta gå fart utan att sätta i fötterna å sedan göra en 180 graders sväng. Om jag åker på essingeleden å de e kö. Å jag sätter ner mina fötter då är jag alltså inte en säker förare. Allt annat gick hur bra som helst. MEn enligt honom så är jag inte säker i trafiken för att jag inte kan krypa fram. OM jag skulle åka dit med en offroad hoj å så är de ju piss enkelt å så klarar man kortet åker hem å slänger sig på gixxern då borde ju inte mitt körkort vara giltigt för den kan jag inte krypa med. Å de roliga va att de tycker att man ska ha en annan hoj vid uppkörningen men ska inte dessa banor vara anpassade så de ska passa alla. Hoppas inte att jag möter honom nån dag :argpådato

(Nu har jag inte läst hela tråden)

Men problemet verkar vara att lågfartsbanan inte är anpassad till din mc ??

Kan bara till att börja med upplysa dig om att jag kör offroadare, men har lånat polarns gixer 750 och provar lågfartsbanan fixade det efter andra försöket!

You need som practice ! Like a slap in the face!

Inget illa ment men du fixar det köp ett gäng 1,5l cola ut på en parkering och öva!!! :tummenupp

Dominator-Rocks skrev:
2424649 (Nu har jag inte läst hela tråden)

Kan bara till att börja med upplysa dig om att jag kör offroadare, men har lånat polarns gixer 750 och provar lågfartsbanan fixade det efter andra försöket!

Inget illa ment men du fixar det köp ett gäng 1,5l cola ut på en parkering och öva!!! :tummenupp

Mitt tips
Håll in kopplingshantaget precis så det driver sen reglerar du farten med gasen!
Förutom i vändingen då du släpper ut kopplingen något och driver på hela vändningen för att direkt efter koppla likadant, bromsa ner ordentlig med bakbrosmen och fortsätta krypa in i T korset!!

Lycka till !

Last edited:

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Zebba skrev:
2420982 Jag menar inte den när man ska bromsa å åka förbi ett hinder de kan hända. MEN EN 180 graders sväng utan att sätta ner fötterna. när SKA man göra en sådan sätter hellre ner en fot för säkerhetens skull.

jag gör en 360 med styret mot stoppet anytime, men det är ju en motard förstås:rolleyes:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Dominator-Rocks skrev:
2424649 (Nu har jag inte läst hela tråden)

Mitt tips
Håll in kopplingshantaget precis så det driver sen reglerar du farten med gasen!
Förutom i vändingen då du släpper ut kopplingen något och driver på hela vändningen för att direkt efter koppla likadant, bromsa ner ordentlig med bakbrosmen och fortsätta krypa in i T korset!!

Lycka till !

Vafan, öva mer så klarar du det. Balans.

Att den här tråden inte har hunnit urarta (har den kanske redan, jag har inte läst hela?) verkar helt osannolikt? Vad är oddsen på det? :tomten

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
vad är måtten på konbanan nu igen? hittade inte bilden på vv.. tänkte ta och testa med min ninja ifall jag nu får ta om kortet.

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
SheDevil skrev:
2424086 :hej Man träffar dig inte bara på vägen Kuben! Snygg bild du hade från banan! Haha, nej jag vet att jag sa så, men det kändes verkligen totalt hopplöst och så mycket frustration som jag känt över detta jävla körkort, har jag sällan känt! Men, det är inte omöjligt, det bara känns så, bara att ge sig fan på att fixa det, till slut gör man det och då blir man :tungan :hoppa :yoparty och sen kan man :fyllisar :dricka !!!

Hoppas jag får tillbaka hojen snart, så du får någon att jaga på vägen igen :D

/SheDevil
Ja nog ska jag jaga dig..Cruisade lite från Falun o hem igår ca:19 min.Så du får nog jobba lite..:tungan

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Mahti skrev:
2424693 vad är måtten på konbanan nu igen? hittade inte bilden på vv.. tänkte ta och testa med min ninja ifall jag nu får ta om kortet.

inga större problem. klarade det med min gpz, lär ha värre radie än dig :näsblod

mini-knutten skrev:
2424623 jag hatar också konbana, men tyvär, det enda sättet att slippa det... är att klara det :tummenupp

Helt klockrent svar =)

Last edited:

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
Hejlesen skrev:
2424166 Angående broms vid krypkörningen, visst får man använda den i syftet att ta ner farten om den skulle bli något för hög, men inte ligga och använda den hela tiden. Det är gas/koppling som gäller. Våran bana med 180 graders vändning var inte på plan mark, det lutade lite och då är det ju lätt att man får upp farten genom att det går nerför...

Mvh Martin

Till er all som säger att man får använda bromsen vid uppkörningen, kan ni ta fram i vilken författning och var i denna det står så jag kan läsa på om detta????:va

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
RW skrev:
2426648 Till er all som säger att man får använda bromsen vid uppkörningen, kan ni ta fram i vilken författning och var i denna det står så jag kan läsa på om detta????:va

fotbroms får användas, i den mån det behövs för att bibehålla krypandet. dock att sitta o bromsa hela tiden är icke godkänt.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
ewook skrev:
2426655 fotbroms får användas, i den mån det behövs för att bibehålla krypandet. dock att sitta o bromsa hela tiden är icke godkänt.
Mjaa... Det är lite olika i olika delar av Sverige hur mycket fotbroms man får använda.

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Esquire skrev:
2426672 Mjaa... Det är lite olika i olika delar av Sverige hur mycket fotbroms man får använda.

Jag gissar att du inte menar att det är helt ok att bromsa sig igenom en bana oavsett var du befinner dig?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
ewook skrev:
2426697 Jag gissar att du inte menar att det är helt ok att bromsa sig igenom en bana oavsett var du befinner dig?
Nej. Men på vissa ställen så tolereras det inte att man använder någon fotbroms alls och på vissa ställen får man använda den om den behövs.

Kimmerien

Son Of A Gun
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
R1 -00
Zebba skrev:
2420940 Öva mer kan jag hålla med om men den jävlen jag körde upp med menade att jag ska kunna köra dessa banor med vilken hoj som helst. För den kunskapen ska man ha när man är i traffiken.

Tack men dom har ju så fina bestämmelser på att de måste vara 700cc å 35kw. Men din hoj räknas tyvär inte som tung hoj på uppkörning. Men du får inte köra den på något annat körkort än tungt

Bara här har vi en paradox som är rena skämtet...

Håller annars med om vad du skrivit tidigare, olika hojar är olika svåra. Skulle vilja se hur många av busa-ägarna som klarar lågfartsbanan med sina hojar?

Lycka till nästa gång, bit ihop och öva mer...

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
håller också på med körkortet , och skall börja krypköra på tisdag. men jag får nog hålla med dom andra. dina inlägg tyder tyvärr på en personlig mognad som iallfall jag itne vill se ute i trafik.

Ducceniclas

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Hoj
Utan hoj...
Sluta gnäll och träna mer!!! Övning ger färdighet!
Om du dessutom inte kan ta att du inte är redo ska du kanske inte försöka alls?

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
jag har hört mycket om dessa konstiga test så jag beslutade mig för att göra provet med hjälp av en som är körkortslärare ,, vi riggade upp alla koner o tjafs som skulle vara (ja har kört hoj i 25 år snart) o började köra med min Mille ,, det är svårt ,, men efter 3:e rundan på båda banorna så klarade jag det ,, o ja kan väl till viss del h¨lla med om att de e lite konstiga prov men ja ser ju hellre att det e konstiga prov än en massa okontrollerade projektiler ute i trafiken ,,

lycka till nästa gång ,, kan jag klara proven kan du ,, :tummenupp

Zebba skrev:
2420893 Missa på min uppkörning idag. SÅÅÅ skoj.:mad:

Skulle köra de där kryp testet. Den där banan med fem konar som står på en rad. VA fan har de me hur man är som hojåkare. Hade problem med sista konan kom inte rätt så jag missa på tillbaka vägen. Kör då också en Gixxxer 750 så de e ju en lätt hoj. Den där jävla kuken skulle jag gärna se hoppa på min hoj å köra banan. För de e ju ett krav för att få köra hoj på vägen att man ska klara de. Men när man tar körkort är de inte så att man ska kunna köra vilken hoj som helst säker på vägen. Så då borde han ju också kunna slänga runt den där utan problem. Hur skulle han ha gjort om jag kom med en HD med långgaffel den skulle aldrig gå igenom. Å så säger han att de här skulle simulera en krypkörning på essingeleden!! MEN VA FAN E HAN HELT DUM vem kör sick sack körtning i sakta gå fart utan att sätta i fötterna å sedan göra en 180 graders sväng. Om jag åker på essingeleden å de e kö. Å jag sätter ner mina fötter då är jag alltså inte en säker förare. Allt annat gick hur bra som helst. MEn enligt honom så är jag inte säker i trafiken för att jag inte kan krypa fram. OM jag skulle åka dit med en offroad hoj å så är de ju piss enkelt å så klarar man kortet åker hem å slänger sig på gixxern då borde ju inte mitt körkort vara giltigt för den kan jag inte krypa med. Å de roliga va att de tycker att man ska ha en annan hoj vid uppkörningen men ska inte dessa banor vara anpassade så de ska passa alla. Hoppas inte att jag möter honom nån dag :argpådato

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0