Hayabusa-tråden

LOA

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -03 LE
Har oxå fått erbjudandet, även att jag har en -99:a, men jag hoppade över det, iaf denna gången.
Har ju ett par väldigt snarlika tröjor från hayabusa.nu som dessutom var en hel del billigare...

Förresten, det är ingen som hört nåt om den sidan kommer upp igen?
Fick ju ett mail med frågan om man ville ha upp sidan igen, som jag givetvis svarade ja på....

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:hojbusa Skillnadeen mellan pc2 och 3an; är bl. annat att När dom skall mappa din hoj i bänk så ställer man in den var 500 varv på pc2, och var 250 varv på pc3,an. sen har jag för mej att pc3 har inbygdt uttag för Kwick-shift, samt att själva programeringen som man skickar till pc går mycket snabbare på 3an; än vad den gör på 2an.:cpparty

Richard R

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
hayabusa -99
hemsida

LOA skrev:
2475107 Har oxå fått erbjudandet, även att jag har en -99:a, men jag hoppade över det, iaf denna gången.
Har ju ett par väldigt snarlika tröjor från hayabusa.nu som dessutom var en hel del billigare...

Förresten, det är ingen som hört nåt om den sidan kommer upp igen?
Fick ju ett mail med frågan om man ville ha upp sidan igen, som jag givetvis svarade ja på....
prova hayabusa-sthlm.se

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Sugen på hayabusa

Jag har en hayabusa på gång, skulle gärna vilja veta vad det är för serviceintervall på den.
Vad kan en 3000 mila service kosta?

lightvave

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
Hayabusa -99
100,600,1200,1800,ventilkoll 2400 mil.sen är det service var 600 mil oljebyte mm.ventilkoll igen ca:5000 mil. själv kollade jag ventilerna 600,1800,2400 mil inte behövt göra några justeringar varit inom toleranserna,vad det kostar lämna in och kolla har ingen aning tror ca:ett par tusen men det kan det vara värt.Kolla så att kamkedjesträckarn är bytt till en oljeasisterad sträckare,dom byttes gratis, Suzuki stod för det och gällde i allafall dom första modellerna.

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
lightvave skrev:
2480353 100,600,1200,1800,ventilkoll 2400 mil.sen är det service var 600 mil oljebyte mm.ventilkoll igen ca:5000 mil. själv kollade jag ventilerna 600,1800,2400 mil inte behövt göra några justeringar varit inom toleranserna,vad det kostar lämna in och kolla har ingen aning tror ca:ett par tusen men det kan det vara värt.Kolla så att kamkedjesträckarn är bytt till en oljeasisterad sträckare,dom byttes gratis, Suzuki stod för det och gällde i allafall dom första modellerna.

Btw - är det din hoj på avataren :tummenupp - snygg isf - ser väldigt jänkeinspirerad ut = dragbike?//R

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
tikki skrev:
2479335 Jag har en hayabusa på gång, skulle gärna vilja veta vad det är för serviceintervall på den.

Byta från den snyggaste nakenhojen som finns till en busa? :skrämd

Förresten, fråga till er Busa-ägare, -99 fanns ingen överrenskommelse om 300km/h väl, så -99orna gör 300+ standard?

Men till exempel en 06, är den strypt så att den bara toppar 299.9km/h? Isåfall, är det någon av er som har plockat bort strypningen? :D

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
lorkan skrev:
2482314 Byta från den snyggaste nakenhojen som finns till en busa? :skrämd

Förresten, fråga till er Busa-ägare, -99 fanns ingen överrenskommelse om 300km/h väl, så -99orna gör 300+ standard?

Men till exempel en 06, är den strypt så att den bara toppar 299.9km/h? Isåfall, är det någon av er som har plockat bort strypningen? :D

Har för mig att det är 99:eek:rna och 00:rna som gör 300 +.//R

lightvave

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
Hayabusa -99
Prova med en tre-mod skall visst ta bort spärren i allafall vad man läst,om man läser där dom bänkat busor verkar -99 gå hårdast

mikkeboz

Medlem
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Busa -06
tikki skrev:
2479335 Jag har en hayabusa på gång, skulle gärna vilja veta vad det är för serviceintervall på den.

Intervallerna är som tidigare nämnts 100,600,1200,1800,2400 osv.Ring runt o kolla för det skiftar beroende på var du låter serva hojen.Jag servar min hos Prostreet i Hamringe,och där kostade det 1200:- för 100 och 600-mila servicarna,1200-mila gick på 1995:- allt inkluderat.Mejlade Ava mc och kollade vad 1200:an skulle kosta där,2500:-+,och då vet jag inte om materialet var inkluderat.Så det lönar sig att ringa runt och jämföra.
Superval av hoj förresten :tummenupp Bättre finns inte :yoparty

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Richard R skrev:
2487665 Njae du kan inte logga in bara sådär men du kan surfa runt på hemsidan hur du vill annars,...www.hayabusa-sthlm.se /Richard

Tja - Richard - men han menade att man inte kan logga sig, alltså bli medlem - dock kan man skriva som gäst i forumet osv - tyckte jag läste att Anders som sköter sidan är på resa?//R

swekat

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Busa ,, vad annars ???
Richard R skrev:
2487665 Njae du kan inte logga in bara sådär men du kan surfa runt på hemsidan hur du vill annars,...www.hayabusa-sthlm.se /Richard

Ok ... trodde jag skulle registrera mig nånstans innan jag kunde skriva
inlägg o annat ... men det kanske funkar ändå .. jag testar igen...

mikkeboz

Medlem
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Busa -06
Är det nån av er Busar :hihi som vet nåt om RoadLok låssystem?Som ett skivbromslås för bakhjulet,man monterar ett "block" som även fungerar som okfäste,fästs på bakaxeln.Hittade det på hayabusa.org en amerikansk sida.Man låser med en låsprint som helt låser bakhjulet,ser riktigt smutt ut,men vet inte hur det är med godkännade här i Sverige,tänkte på sbp o vv osv.Nån som vet nåt om det?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0