Hayabusa-tråden

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Vet inget om det men jag undrar var i h.... är abus larmlås Detecto - det kommer att vara godkänt samt varna ex om man tiltar upp hojen - provsitter :mad: vilket känns bra eftersom det låter rätt mycket :tummenupp . De har hela tiden förlängt releasen så frågan är om det kommer ens detta år 06? Inte riktigt din fråga men det är ganska få lås som blir godkända så om ingen ens tagit in det så är nog inte chansen så stor tyvärr.//R

mikkeboz

Medlem
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Busa -06
Det var väl ungefär vad jag trodde också...nå,det kanske blir nåt längre fram...Apropå Abus Detecto,har för mig att jag sett annons på det hos Mc-poolen i Sumpan,är inte säker men du kan ju kika,vet inte om det är släppt dock.

Gå in på tillbehör och sen lås,står inget om nån release.
Abus Detecto 8000 -2006,1195:-.Ser riktigt smutt ut!

Last edited:

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Jupp - och det skall hålla slag rakt på också efetersom det blir "felvänt" när man låser det - alltså låshuset på insidan så de får nog jobba lite :tummenupp . Skall höra om det kommit nu då?/R

mikkeboz

Medlem
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Busa -06
Hade det varit utrustat med tårgas o 120000 volt också hade jag köpt ett gäng på studs :hihi
Skriv en rad sen när du snackat med dom.

mikkeboz

Medlem
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Busa -06
swekat skrev:
2488022 Ok ... trodde jag skulle registrera mig nånstans innan jag kunde skriva
inlägg o annat ... men det kanske funkar ändå .. jag testar igen...

Hur registrerar man sig på Hayabusaklubben?Får bara ett felmeddelande när jag ska skicka förfrågan.

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
mikkeboz skrev:
2489994 Hur registrerar man sig på Hayabusaklubben?Får bara ett felmeddelande när jag ska skicka förfrågan.

Tja, då kom du längre än mig.
Jag kan inte ens fylla i fältet för meddelande..?!?!
:rolleyes:

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Detecto tidigast om ngn vecka väldigt osäkert eftersom de lovat hela sommaren och skjutit upp det hela tiden :gnissla .//R

mikkeboz

Medlem
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Busa -06
rocketer skrev:
2491335 Detecto tidigast om ngn vecka väldigt osäkert eftersom de lovat hela sommaren och skjutit upp det hela tiden :gnissla .//R

Ok,då får man väl kika in då då...fan att vissa grejer ska ta sån tid att få fram :jisses
Håller väl tummarna för det då...

lightvave

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
Hayabusa -99
Var finns det någon firma som har en Dynojet 250 bromsbänk med air/fuel sensor och broms vilket gör att man kan bromsa ner motorn och ställa in tändning, bränsle/luft på alla varvtal och trottelpositioner.Helst i norrland

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
wheelieman skrev:
2491207 Tja, då kom du längre än mig.
Jag kan inte ens fylla i fältet för meddelande..?!?!
:rolleyes:

Jag har hört att det är ett vanligt problem bland Vasakickers, tekniska idioter sägs det...

eller nåt:va

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
P-G skrev:
2493224 Jag har hört att det är ett vanligt problem bland Vasakickers, tekniska idioter sägs det...eller nåt:va

Have you ever heard the expression "BITE ME" :finger

och klubben heter faktiskt fightclub:pannkyss

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
Reg.nr. någon lämna?

Är i tagen att köpa en ny (-06) Busa, skulle därför vilja ha ett reg.nr. på en nyare Busa, är det någon som kan låna ut ett?
Skall nämligen kolla upp vad försäkringen kostar!

(Har tittat igenom Blocket men finns inte ett endaste reg.nr. att få tag på:rolleyes: )

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Throttlejunkie skrev:
2503332 Är i tagen att köpa en ny (-06) Busa, skulle därför vilja ha ett reg.nr. på en nyare Busa, är det någon som kan låna ut ett?

(Har tittat igenom Blocket men finns inte ett endaste reg.nr. att få tag på:rolleyes: )

Mitt tips är att ringa en hojbutik - dom lämnar nog gärna ett - AVA mc, Schneiders mc, Din mc osv - finns alltid ngn Busa inne.//R

Heppe

Gasgladare med åren!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Hayabusa-03
Throttlejunkie skrev:
2503332 Är i tagen att köpa en ny (-06) Busa, skulle därför vilja ha ett reg.nr. på en nyare Busa, är det någon som kan låna ut ett?

www.kgksuzuki.se har det ett regnummer på en 06:a(?) busa så man kan kolla försäkring. XHN 082

:hojbusa

lightvave

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
Hayabusa -99
Well the latest news is that the 2007 Hayabusa models have been released and only minor changes - at least for the US and UK. New 'trendy colours' for various parts of the world to satisfy us for another year

Jorreman

Mr Jorreman
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
Suzuki Hayabusa
Säger bara ... www.hayabusa-sthlm.se

aRWe skrev:
2060660 Klart vi måste ha en tråd för den första standardhojen som körde ÖVER 300 km/h ärlig fart.

Själv har jag en -03, silver och grå med en del lull-lull på.
Och min hoj är bevis på att man kan kriga rätt så bra med R-hojar på bana. :rofl

Heppe

Gasgladare med åren!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Hayabusa-03
Varför nya Hayabusan inte släpptes 2007

Kan du läsa om på
http://www.raptorsandrockets.com/news.html
Klicka på länken om Haybusa 2008.
Tydligen har suzuki en 1300cc ny hayabusa färdigutvecklad, men valde att inte släppa den 2007 som planerat eftersom den inte överträffade ZZR1400:ans prestanda tillräckligt mycket..... låter m.a.o lovande. Juni 2008 vet vi.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år