Hayabusa-tråden

edgeboy

Om du vill sitta upprätt...köp en soffa
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa -08 Blå/guld
lightvave skrev:
2696909 Köpte ett HMF helsystem i rostfritt två dämpare från USA 94 decibell på bilprovning på gränsen.kan rekomdera detta system. Finns lite bilder på det i mitt garage. Slipon är att slänga pengarna sjön om du är ute efter effekt och ljud

Läcker hoj :tummenupp :tummenupp
Snygga dämpare, dom gillar jag!

Var i USA beställde du dom?

Beställde själv en hel del prylar från USA då jag hade Aprilian, funkade bra.
Har sett någonstans att de finns som highpipes.

Att sätta på helsystem innebär väl att PCIII o bänkning är nödvändig?
Öppna upp på insugssidan åsså antar jag.

Vad heter ditt undertail?

Skylthållare på sidan oxå, är du nöjd med det?

Vet att jag är lite dryg med mina tusen frågor :rolleyes: Håll ut!



//E_B
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
lightvave skrev:
2696909 Köpte ett HMF helsystem i rostfritt två dämpare från USA 94 decibell på bilprovning på gränsen.kan rekomdera detta system. Finns lite bilder på det i mitt garage. Slipon är att slänga pengarna sjön om du är ute efter effekt och ljud


Hmm - har Yoshi RS-3 4-2-1 och SBP mätte aldrig ens och ljudet i det röret kan man inte klaga på. Går den tailguarden igenom SBP? Har också vita tavlor med blått sken. Kromad eller polerad ram samt fälgar - om de är polerade är det väl mycket jobb och hålla efter så de inte korrroderar?//R
 

lightvave

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
Kalix
Hoj
Hayabusa -99
Köpte avgas från Allied Barter Maimi USA samt undertail (Top Gun) Har ingen Pc,men öppnat burken samt plockat alla bränslefilter i pumpen utom pappers filtret samt filtren från spridarna blev rappare på gasen.Även tagit bort pair valve ett måste när man sätter på helsystem.Skylhållaren är jag nöjd med egen tillverkning även gjort kedjeskyddet,sänkt hojen en tum styrkrona från England.Blinkers bak sitter för tätt minst 19cm är ca:17 man får hitta på nåt när man besiktar det går bra.McExpress bromsat 176,5 Hk på slangen 154 Nm.Polerat inte kromat mycket jobb innan allt var polerat det håller sig ganska bra inga problem med oxidering.Brukar underhållspolera ett par gånger per säsong,sen man polerat upp en fin yta är det lätt att underhålla glansen.
 
Last edited:

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
lightvave skrev:
2698959 Köpte avgas från Allied Barter Maimi USA samt undertail (Top Gun) Har ingen Pc,men öppnat burken samt plockat alla bränslefilter i pumpen utom pappers filtret samt filtren från spridarna blev rappare på gasen.Även tagit bort pair valve ett måste när man sätter på helsystem.Skylhållaren är jag nöjd med egen tillverkning även gjort kedjeskyddet,sänkt hojen en tum styrkrona från England.Blinkers bak sitter för tätt minst 19cm är ca:17 man får hitta på nåt när man besiktar det går bra.McExpress bromsat 176,5 Hk på slangen 154 Nm.Polerat inte kromat mycket jobb innan allt var polerat det håller sig ganska bra inga problem med oxidering.Brukar underhållspolera ett par gånger per säsong,sen man polerat upp en fin yta är det lätt att underhålla glansen.

Jäkligt bra effekt tycker jag 176 rwhp - har själv 171 rwhp med stora modden på luftburken, pair valve borta, RS - 3 helrör, KN filter, PCII samt mappat.//R
 

edgeboy

Om du vill sitta upprätt...köp en soffa
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa -08 Blå/guld
Här kommer ett par bilder på mig o busan!!:tummenupp

Så ser jag ut i all enkelhet. :tungan
 

Bifogat

  • PICT0001komp.JPG
    PICT0001komp.JPG
    39.1 KB · Visningar: 239
  • PICT0011komp.JPG
    PICT0011komp.JPG
    36.8 KB · Visningar: 254

lightvave

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
Kalix
Hoj
Hayabusa -99
Jäkligt bra effekt tycker jag 176 rwhp - har själv 171 rwhp med stora modden på luftburken, pair valve borta, RS - 3 helrör, KN filter, PCII samt mappat.//R
Hej,skall sätta hojen på släp i vinter och åka till OULU FINLAND och sättapå en PCIII få se om det inte går att klämma några till HP
 

edgeboy

Om du vill sitta upprätt...köp en soffa
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa -08 Blå/guld
Grym hoj du skaffat dig:yoparty
Inte så att du längtar efter våren så du får lufta henne ordentligt?:tungan

Jag kan inte tänka på annat, köp aldrig en ny hoj på vintern, Faan va tiden går sakta, det blir ju aldrig vår. Man blir tokig:gnissla :gnissla :gnissla

Vi ses! Alla glada :tuttar :tuttar o :tungan :tungan
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Hej,skall sätta hojen på släp i vinter och åka till OULU FINLAND och sättapå en PCIII få se om det inte går att klämma några till HP

Om inte annat så skall det bli jämnare kurva tycker jag. Skall äntligen få mina bromspapper som vandrat i en bänk som flyttats - men nu är det på G tydligen till mig :yoparty . Är också intresserad av PCIII - får du den till bra pris eller har du kanske köpt redan? Har för mig att PCIII hade en fuel mod som man kunde ställa på mera soppa vid lågvarv vilket vore bra. Dessutom är det tätare med justerpunkter - vill minnas att det var per 250 rpm på PCIII och det dubbla alltså per 500 rpm på PCII vilket blir lite råare gång.//R
 

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
dalarna
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
äre bra pris 80000 kr för en Hayabusa -03 Limited Edition 2200 mil?
inte en repa, servicebok
 

lightvave

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
Kalix
Hoj
Hayabusa -99
kan inte förklara skälv, men här är en länk som kanske kan: http://www.wardsweb.org/busa/hayabusa_mods_pairvalve.html :hej

ähh, sorry, den länken visar ju bara hur man tar bort den. den förklarar ju inte vad pair valve är till för. :rodnar

The PAIR is an airpump, connected to the airbox what will pump clean air in the exhaustsystem. The PAIR is needed for the catalyser to burn the last flammables. When you want to install an aftermarket exhaust it is better to remove the PAIR because it causes backfires what can damage the engine (crankcase probs. etc..). With a complete aftermarket exhaustsystem, what will bring you the most extra hp's, you have to remove the CATS and the PAIR lost his function. Another point is that you loose some weight and you will have more air available for the engine because it is not sucked out the airbox by the PAIR. http://www.fastsjonny.tk/
 
Last edited:

aBuseMe

En blöt man är inte rädd för regn.
Gick med
26 Oct 2004
Ort
Glömsta Hill
Hoj
Hayabusa
The PAIR is an airpump, connected to the airbox what will pump clean air in the exhaustsystem. The PAIR is needed for the catalyser to burn the last flammables. When you want to install an aftermarket exhaust it is better to remove the PAIR because it causes backfires what can damage the engine (crankcase probs. etc..). With a complete aftermarket exhaustsystem, what will bring you the most extra hp's, you have to remove the CATS and the PAIR lost his function. Another point is that you loose some weight and you will have more air available for the engine because it is not sucked out the airbox by the PAIR. http://www.fastsjonny.tk/

tack för förklaringen.:tummenupp
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Skulle behöva ha den blåa färgen som finns på busan -00. Nån som vet hur jag får tag i den? KGK tänker jag inte ringa, testade med min fd TL1000, värre än ockerpris.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top