Jonny trajja
Medlem
hmmm int verkar den nya bli snygg den heller.... lika ful som tidigare ju!!!
Bänkade moppen häromdagen och den gick väldigt snålt. Lite trist då den ska vara inställd i bänk tidigare. Kanske PC2.an tappat minnet?
Jag tänker inte bänka/mappa om den innan vintern så tänkte jag kunde lägga in en "standard" mapp. Var hittar man en sån? Vet det ska finnas och tanka ner.
Jag har Yoshi helsystem, stora luftburksmodden, tremod, borttagen avgasrening samt då en PC2.a. Detta på en busa -00.
Behöver jag nåt särskilt program för att lägga in mappen?
Tacksam för hjälp!!
Bänkade moppen häromdagen och den gick väldigt snålt. Lite trist då den ska vara inställd i bänk tidigare. Kanske PC2.an tappat minnet?
Jag tänker inte bänka/mappa om den innan vintern så tänkte jag kunde lägga in en "standard" mapp. Var hittar man en sån? Vet det ska finnas och tanka ner.
Jag har Yoshi helsystem, stora luftburksmodden, tremod, borttagen avgasrening samt då en PC2.a. Detta på en busa -00.
Behöver jag nåt särskilt program för att lägga in mappen?
Tacksam för hjälp!!
Hej har beställt ett ixil slip-on. Tror ni man behöver mappa hojen och skaffa powercommander eller behövs det inte?
Åker också med IXIL slipon men har kompletterat med PCIII och KN filter. När jag bara bytte från orig till slipon märktes ingen större skillnad förrutom det goa ljudet, den största strypningen sitter nog i rören som är kvar med två kattar och en strypande fördelnings böj. Märkte dock en klar förändring med PCIII monterat, men det skulle nog märkts också med originalet. Fick tipset av SpeedParts att busan var snålt ställd original så PCIII var att rekomendera även utan övriga modifieringar. Skall modifiera ett extra originalsystem genom att rensa kattarna och räta ut böjen så det liknar helsystemen och då behövs nog en mappning!
Myke
Är inte Speedparts en biltrimfirma - kan dom hojar? //R
Sorry, my misstake!
Jobbar på SAAB och kör bl.a. 9000 Aero, därav Speedparts.
Det skulle naturligtvis vara MotoSpeed. De var väldigt bra på racing och trim till sporthojar, förr... Nu har jag förstått att de snöat in 100% på custom och kanske inte är lika trovärdiga när det gäller sporthoj längre.
Konstigt att din inte gick som den skulle direkt med ny mapp Kan det vara så att din lambdaförsedda original ECU kompenserat redan för dina moddar och detta ligger kvar i minnet så när PCIII:an lägger på ytterligare surar motorn av för mycke soppa? Har du provat med norsk reset, lägga av batteriet en stund så den börjar om från noll?
Är fortfarande en nybörjare på busa sprut så tippsen kanske är helt fel men de skulle funkat på en SAAB.
\\Myke
Ok, lite frågor till busa-ägare: jag är på G och ska uppgradera till en busa och funderar på hur det är att skjutsa på den? Har min gamla Gixxer som funkar kalas med frugan på pallen, hur är det med busan? Har bara kört singelride med busa utan skjuts (hon är runt 1.70).
Andra funderingen är prisnivåerna: det är rätt skralt med beggade busor & de man ser känns lite häftiga i pris. Någon vill ha 89000:- för en -99 med lite lull-lull (står dessutom "höstpris" i annonsen varför man undrar vad priset blir i vår). Actionsport tar 95 000:- för en ny 2007 så i det fallet skulle valet vara solklart. Varför verkar det som att busorna inte skjunker än spänn under 75' oavsett ålder/mil? Är det så stort sug efter busor?
Har ni några tips på andra annonssiter än blocket om man letar busa?
Så mycket stålar är det ju inte . Det är dock sällan de sjunker under 60k - då är de ofta körda långt och har lite defekter. Har du råd så är det bara att köpa den nyaste och helst helt ny. Bönpallen är rena soffan jämfört med de flesta hojar, lagom stor och mjuk. 99:ans busa är extremt billig i försäkring för att den är loggad hos fb som 100 hästar. Blocket finns de flest busor på - hitttade min i Umeå 70 mil enkel . Flyg upp och hoj ner till Sthlm.//R
Ok, tack för svar. Nej, pengar är absolut inget problem, är dock en smula restriktiv till pris erna. Jasså, det är alltså skillnad i försäkring från -99. Kollade upp en -02 och skulle få pynta 4500:- hel/hel vilket känns helt ok. Mitt största problem just nu är att jag inte har plats för 3 hojar i garaget, måste bli av med ngn
av de andra hojarna.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |