Hayabusa-tråden

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Bänkade moppen häromdagen och den gick väldigt snålt. Lite trist då den ska vara inställd i bänk tidigare. Kanske PC2.an tappat minnet?
Jag tänker inte bänka/mappa om den innan vintern så tänkte jag kunde lägga in en "standard" mapp. Var hittar man en sån? Vet det ska finnas och tanka ner.
Jag har Yoshi helsystem, stora luftburksmodden, tremod, borttagen avgasrening samt då en PC2.a. Detta på en busa -00.
Behöver jag nåt särskilt program för att lägga in mappen?
Tacksam för hjälp!!:yoparty
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Bänkade moppen häromdagen och den gick väldigt snålt. Lite trist då den ska vara inställd i bänk tidigare. Kanske PC2.an tappat minnet?
Jag tänker inte bänka/mappa om den innan vintern så tänkte jag kunde lägga in en "standard" mapp. Var hittar man en sån? Vet det ska finnas och tanka ner.
Jag har Yoshi helsystem, stora luftburksmodden, tremod, borttagen avgasrening samt då en PC2.a. Detta på en busa -00.
Behöver jag nåt särskilt program för att lägga in mappen?
Tacksam för hjälp!!:yoparty

http://www.powercommander.com/power...nder_all_downloads.aspx?mk=13&mdl=106&yr=2000

Skulle nog gissa på att du ska ha "M304-510" mappen till din.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Toppen, precis vad jag sökte!
Hur gör man för att lägga in det?
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Bänkade moppen häromdagen och den gick väldigt snålt. Lite trist då den ska vara inställd i bänk tidigare. Kanske PC2.an tappat minnet?
Jag tänker inte bänka/mappa om den innan vintern så tänkte jag kunde lägga in en "standard" mapp. Var hittar man en sån? Vet det ska finnas och tanka ner.
Jag har Yoshi helsystem, stora luftburksmodden, tremod, borttagen avgasrening samt då en PC2.a. Detta på en busa -00.
Behöver jag nåt särskilt program för att lägga in mappen?
Tacksam för hjälp!!:yoparty

Vad innebär "stora luftburksmodden"?
 

Henke_86

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Årjäng
Hoj
Suzuki Hayabusa 07
Hej har beställt ett ixil slip-on. Tror ni man behöver mappa hojen och skaffa powercommander eller behövs det inte?
 

Myke

Busa Myke
Gick med
3 Feb 2007
Ort
Lidköping
Hoj
Hayabusa-00, CB750-71
Hej har beställt ett ixil slip-on. Tror ni man behöver mappa hojen och skaffa powercommander eller behövs det inte?

Åker också med IXIL slipon men har kompletterat med PCIII och KN filter. När jag bara bytte från orig till slipon märktes ingen större skillnad förrutom det goa ljudet, den största strypningen sitter nog i rören som är kvar med två kattar och en strypande fördelnings böj. Märkte dock en klar förändring med PCIII monterat, men det skulle nog märkts också med originalet. Fick tipset av MotoSpeed att busan var snålt ställd original så PCIII var att rekomendera även utan övriga modifieringar. Skall modifiera ett extra originalsystem genom att rensa kattarna och räta ut böjen så det liknar helsystemen och då behövs nog en mappning!

Myke
 
Last edited:

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Åker också med IXIL slipon men har kompletterat med PCIII och KN filter. När jag bara bytte från orig till slipon märktes ingen större skillnad förrutom det goa ljudet, den största strypningen sitter nog i rören som är kvar med två kattar och en strypande fördelnings böj. Märkte dock en klar förändring med PCIII monterat, men det skulle nog märkts också med originalet. Fick tipset av SpeedParts att busan var snålt ställd original så PCIII var att rekomendera även utan övriga modifieringar. Skall modifiera ett extra originalsystem genom att rensa kattarna och räta ut böjen så det liknar helsystemen och då behövs nog en mappning!

Myke


Är inte Speedparts en biltrimfirma :rolleyes: - kan dom hojar? Kör nu själv med yoshi helsystem, KN filter och original lambdan utan PC3 och den går hur bra som helst. Tittar man på mappar från original så tycker jag det ser ut som den fett på högre varvtals registret och lite snålare i början. Har en PC3 också oinkopplad men skall mappas senare med den. Testade dock "ladda" ner en mapp från Dynojet sidan och allt gick bra till man startade hojen som gick som skit, därför åker jag utan PC3 nu :mad: . Ladda mappar från andras är nog inte det bästa eftersom det funkar 10 x bättre utan/standard :huvet .//R
 

Myke

Busa Myke
Gick med
3 Feb 2007
Ort
Lidköping
Hoj
Hayabusa-00, CB750-71
Är inte Speedparts en biltrimfirma :rolleyes: - kan dom hojar? //R

Sorry, my misstake!:rolleyes:
Jobbar på SAAB och kör bl.a. 9000 Aero, därav Speedparts.
Det skulle naturligtvis vara MotoSpeed. De var väldigt bra på racing och trim till sporthojar, förr... Nu har jag förstått att de snöat in 100% på custom och kanske inte är lika trovärdiga när det gäller sporthoj längre.:confused:
Konstigt att din inte gick som den skulle direkt med ny mapp:va Kan det vara så att din lambdaförsedda original ECU kompenserat redan för dina moddar och detta ligger kvar i minnet så när PCIII:an lägger på ytterligare surar motorn av för mycke soppa?:rolleyes: Har du provat med norsk reset, lägga av batteriet en stund så den börjar om från noll?:rolleyes:
Är fortfarande en nybörjare på busa sprut så tippsen kanske är helt fel men de skulle funkat på en SAAB.

\\Myke
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Sorry, my misstake!:rolleyes:
Jobbar på SAAB och kör bl.a. 9000 Aero, därav Speedparts.
Det skulle naturligtvis vara MotoSpeed. De var väldigt bra på racing och trim till sporthojar, förr... Nu har jag förstått att de snöat in 100% på custom och kanske inte är lika trovärdiga när det gäller sporthoj längre.:confused:
Konstigt att din inte gick som den skulle direkt med ny mapp:va Kan det vara så att din lambdaförsedda original ECU kompenserat redan för dina moddar och detta ligger kvar i minnet så när PCIII:an lägger på ytterligare surar motorn av för mycke soppa?:rolleyes: Har du provat med norsk reset, lägga av batteriet en stund så den börjar om från noll?:rolleyes:
Är fortfarande en nybörjare på busa sprut så tippsen kanske är helt fel men de skulle funkat på en SAAB.

\\Myke


Ok - Norsk reset har jag gjort eftersom jag inte vill dra ur och trycka i kontakter med strömmen kopplad, för säkerhets skull :) . Tog ner mappen som var ämnad för en 02:a vilka hoppeligen alla har lambda givare (?), eller :rolleyes: ? Är ju säkert ngt amerikanskt skräp dom lagt upp och om jag skall vara ärlig tror jag många inte orkar svetsa dit en lambda mutter och köra med den utan de litar till 100% på PCIII:an :yoparty . Nu kändes det väldigt bekvämt för mig eftersom jag skulle på en bankörning också lite snabbt och ville ha lite koll på soppan och det har funkat hela tiden sedan dess :tummenupp .//R
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Ok, lite frågor till busa-ägare: jag är på G och ska uppgradera till en busa och funderar på hur det är att skjutsa på den? Har min gamla Gixxer som funkar kalas med frugan på pallen, hur är det med busan? Har bara kört singelride med busa utan skjuts (hon är runt 1.70).

Andra funderingen är prisnivåerna: det är rätt skralt med beggade busor & de man ser känns lite häftiga i pris. Någon vill ha 89000:- för en -99 :eek: med lite lull-lull (står dessutom "höstpris" i annonsen varför man undrar vad priset blir i vår). Actionsport tar 95 000:- för en ny 2007 så i det fallet skulle valet vara solklart. Varför verkar det som att busorna inte skjunker än spänn under 75' oavsett ålder/mil? Är det så stort sug efter busor?
Har ni några tips på andra annonssiter än blocket om man letar busa?
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Ok, lite frågor till busa-ägare: jag är på G och ska uppgradera till en busa och funderar på hur det är att skjutsa på den? Har min gamla Gixxer som funkar kalas med frugan på pallen, hur är det med busan? Har bara kört singelride med busa utan skjuts (hon är runt 1.70).

Andra funderingen är prisnivåerna: det är rätt skralt med beggade busor & de man ser känns lite häftiga i pris. Någon vill ha 89000:- för en -99 :eek: med lite lull-lull (står dessutom "höstpris" i annonsen varför man undrar vad priset blir i vår). Actionsport tar 95 000:- för en ny 2007 så i det fallet skulle valet vara solklart. Varför verkar det som att busorna inte skjunker än spänn under 75' oavsett ålder/mil? Är det så stort sug efter busor?
Har ni några tips på andra annonssiter än blocket om man letar busa?

Så mycket stålar är det ju inte :rolleyes: . Det är dock sällan de sjunker under 60k - då är de ofta körda långt och har lite defekter. Har du råd så är det bara att köpa den nyaste och helst helt ny. Bönpallen är rena soffan jämfört med de flesta hojar, lagom stor och mjuk. 99:ans busa är extremt billig i försäkring för att den är loggad hos fb som 100 hästar. Blocket finns de flest busor på - hitttade min i Umeå 70 mil enkel :tummenupp . Flyg upp och hoj ner till Sthlm.//R
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Så mycket stålar är det ju inte :rolleyes: . Det är dock sällan de sjunker under 60k - då är de ofta körda långt och har lite defekter. Har du råd så är det bara att köpa den nyaste och helst helt ny. Bönpallen är rena soffan jämfört med de flesta hojar, lagom stor och mjuk. 99:ans busa är extremt billig i försäkring för att den är loggad hos fb som 100 hästar. Blocket finns de flest busor på - hitttade min i Umeå 70 mil enkel :tummenupp . Flyg upp och hoj ner till Sthlm.//R

Ok, tack för svar. Nej, pengar är absolut inget problem, är dock en smula restriktiv till pris erna. Jasså, det är alltså skillnad i försäkring från -99. Kollade upp en -02 och skulle få pynta 4500:- hel/hel vilket känns helt ok. Mitt största problem just nu är att jag inte har plats för 3 hojar i garaget, måste bli av med ngn
av de andra hojarna.
 

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:yoparty Lite bilder på den nya Busan 2008''
 

Bifogat

  • 3448_2_.jpg
    3448_2_.jpg
    92.4 KB · Visningar: 101
  • haya%20salon%2017 (Medium).jpg
    haya%20salon%2017 (Medium).jpg
    80.6 KB · Visningar: 83
  • horreur2.jpg
    horreur2.jpg
    28.2 KB · Visningar: 104

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:huvet
 

Bifogat

  • post-77-62107-Chronic1.jpg
    post-77-62107-Chronic1.jpg
    75 KB · Visningar: 112
  • post-77-70325-side.jpg
    post-77-70325-side.jpg
    46.3 KB · Visningar: 98

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Ok, tack för svar. Nej, pengar är absolut inget problem, är dock en smula restriktiv till pris erna. Jasså, det är alltså skillnad i försäkring från -99. Kollade upp en -02 och skulle få pynta 4500:- hel/hel vilket känns helt ok. Mitt största problem just nu är att jag inte har plats för 3 hojar i garaget, måste bli av med ngn
av de andra hojarna.


Oj - är E-Tuna så billigt - har en 02:a och betalar 12 lock/år/Sthlm :va . Vad det gäller dom andra hojarna så är det ju bara att sälja för att göra plats för en busa :tummenupp .//R
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top