Hayabusa-tråden

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag har iofs inte kör min så länge men det sitter ett Pilot power bak på min och enligt förra ägaren så hade han kört 400 mil på det och jag har kört ytterligare 300 och behöver inte byta än även om det börjar bli dags... Så speciellt mycket tyckar jag inte att den sliter...

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Är rätt sugen på att handla en Busa i höst/vinter.
Tänkte mig årsmodell 01-02. Nått speciellt att tänka på?
Var det nån större uppdatering på dom?
Motorn verkar ju vara slitstark så jag antar att man inte behöver oroa sig för en som gått 4000-5000 mil bara den är servad och skött som den ska?

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
ZX-10R
Den lär inte slita mer däck än nån annan hoj med samma effekt

Och Nm skall tilläggas:tummenupp
Org. däcken som satt på när hojen var ny (Bridgestone BT 56) klarade sig ca. 600mil, pilot road klarade oxå 600mil.
Nuvarande Pilot Sport HPX ca. 500mil.
Vad det gäller framdäcket kan du räkna två bakdäck/ framdäck.

Allt beroende på hur du kör naturligtvis.

cslowan

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
FJR
Vill bara säga hej. Nybliven busaägare och är grymt nöjd. Körde Fireblade-04 innan och bytte hoj pga "touringegenskaperna". Nu känns det som om jag har en hoj som både kan svänga och köra långt med. Har kört ca 300 mil nu och kan säga att effekten upplevs som samma, chassit är minst lika stabilt, bromsarna något "mattare" (bladen har otroliga hejdare), körställning betydligt bättre, bredare styr, något upprätt ställning (187 cm lång). Hojen hade gått ca 300 mil när jag köpte den. Servade den i veckan, samt bytte bakdäck, så håller med att orginaldäck håller ca 5-600 mil, precis som vilken annan sporthoj. Bytte till Michlelin 2CT, får se hur det håller.

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
YO!
jag undrar hur ni går till väga när ni moddar ensitskutsen så att man kan montera den även med passargerarhandtaget på, ser alltså ut som en vinge när man kombinerar dessa... snyggt.... jag vill göra samma ??

bilder gärna
mvh

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
Hur gör ni andra med era turbohojar?
Kan man få en laglig turboHaya.

Det är väl inte det viktigaste, men om den blir stulen när man kitat den,
Går det att få en försäkring som även täcker turbogrejerna då?

Detta är nästan ända anledningen till att jag INTE har kitat min, för jag vet inte.
Fick min tidigare Haya stulen.

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Det går säkert men det är inte lätt...
Du måste typa om den och ha bänkpapper på att den inte ger mer hästar turbomatade än den ger orginal, annars måste du bevisa att hojen håller för alla extra hästar och det kan ju bli lite svårt... Bromsarna ska palla ramen ska hålla osv osv och allt ska bevisas med papper och godkännanden från tillverkaren.. Vill du ha alla fakta så ta kontakt med bilprovningen..

Du kan säkert köpa tilläggs försäkring för att täcka alla prylar du hänger på hojen men, just turbon kan ju bli svår eftersom det innebär att du kör med en olaglig hoj om du nu inte lyckats få den godkänd.. Och den extra försäkringen kommer dessutom inte att bli billig...
Lås in och fast hojen när du inte använder den och ha larm det är nog den bästa försäkringen...

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
Det går säkert men det är inte lätt...
Du måste typa om den och ha bänkpapper på att den inte ger mer hästar turbomatade än den ger orginal, annars måste du bevisa att hojen håller för alla extra hästar och det kan ju bli lite svårt... Bromsarna ska palla ramen ska hålla osv osv och allt ska bevisas med papper och godkännanden från tillverkaren.. Vill du ha alla fakta så ta kontakt med bilprovningen..

Du kan säkert köpa tilläggs försäkring för att täcka alla prylar du hänger på hojen men, just turbon kan ju bli svår eftersom det innebär att du kör med en olaglig hoj om du nu inte lyckats få den godkänd.. Och den extra försäkringen kommer dessutom inte att bli billig...
Lås in och fast hojen när du inte använder den och ha larm det är nog den bästa försäkringen...

jo, har larm å massa kättingar, men ändå, tänk att förlora 53 papp rakt av.
det är 300+ hk kitet som jag vill ha.
måste ju låna till det isf...

IHC

IHC
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
Suzuki GXSR 1300
Jag har en undran om någon vet var jag kan få tag i rep satts till mina broms skivor fram av märket Sun Star. Dom börjar skramla lite och jag behöver nya flytklackar. Sen undrar jag om någon vet var jag kan få tag i ett begagnat passagerarhandtag till min busa 00. Tack för svar IHC

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
Jag har en undran om någon vet var jag kan få tag i rep satts till mina broms skivor fram av märket Sun Star. Dom börjar skramla lite och jag behöver nya flytklackar. Sen undrar jag om någon vet var jag kan få tag i ett begagnat passagerarhandtag till min busa 00. Tack för svar IHC

dyker upp på blocket då å då...

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Är det sandaler man skall ha när man kör Hayabusa:rofl Helst bruna då:tummenupp
Är det någon här? Vi körde om dig 4 ggr med släpkärra på E6 i 100km/h:tungan

Sjysst hoj för övrigt!

Ventilation för bövelen!
Fattar du hur mycket värme den stora motorn ger ifrån sig?? :D :D :D

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Jepp! Jag har! Bra passform o ingen mappning med pcIII behövs, även om det är ett helsystem. Maffigt ljud. Köpte kolfibervarianten. Handlade från Motomummy USA.

Det låter bra. Hur upplever du ljudnivån? Att den blir mycket högre än original förstår jag och det är OK, men man vill ju inte att det ska tokskrälla vid lugn körning.

Känns det som att motorn fick mycket mer ork eller är skillnaden marginell? Den borde upplevas mycket starkare genom att det effektiva varvtalsområdet utökas ganska mycket.

Edit: Ser att de tar 817 dollar vilket är ett bra pris. Hur mycket gick frakten på?

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...