Hayabusa-tråden

edgeboy

Om du vill sitta upprätt...köp en soffa
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
Hayabusa -08 Blå/guld
Det låter bra. Hur upplever du ljudnivån? Att den blir mycket högre än original förstår jag och det är OK, men man vill ju inte att det ska tokskrälla vid lugn körning.

Känns det som att motorn fick mycket mer ork eller är skillnaden marginell? Den borde upplevas mycket starkare genom att det effektiva varvtalsområdet utökas ganska mycket.

Edit: Ser att de tar 817 dollar vilket är ett bra pris. Hur mycket gick frakten på?

När jag är ute med tanten eller ungarna låter jag baffeln i änden på dämparen sitta kvar. utan baffel så låter den riktigt mullrigt (jag är skitnöjd). Du får några pollar extra. Bytte ganska tidigt, så en jämförelse är svår gällande orken. Men, stark är den... man kan ha lite svårt att hålla i sig ibland. Ja.. du vet nog hur det är. :yoparty 100 dollar i frakt. Totalt blir det ca. halva priset mot att handla i Svedala. Du bör även göra en "Pair/Reed Valve block off" för att motverka avgassmällar. Nämnas kan åxå att du reduserar vikt med ca. 15kg då du plockar bort originalsystem. Kolla på YouTube http://www.youtube.com/watch?v=taKzEz8DSFU&feature=related

Gå även in på hayabusa.org. Där finns mycket info om R77.

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
suzuki allt annat förnekas
kamaxelgivare busa

tja!
jag skrev det här som en egen tråd då jag inte hittade någon "busa specifik" tråd, men så såg jag den nu och provar igen. jag har en gammelgixxer som jag skall konvertera med sprut och turbo_Och till det nyinförskaffade sprut måste ha en kamaxelgivare då sprutet är sekventiell. började söka på lite olika modeller och kommer fram till att busorna (-08:eek:rna) har en kamaxelgivare.
Vet inte om det är flera busor som har kamaxelgivare, om så är fallet vilka har det?
vad på kamaxeln läser den av, finns det någon "vårta" på kamaxeln som den läser eller?
är det någon som har mått på en sådan givare och ungefär hur nära behöver den vara för läsningen skall fungera
gärna bilder om någon orkar ta sig tid, skulle vara riktigt bra
om inte kanske någon har någon idé på en lösning

Last edited:

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
När jag är ute med tanten eller ungarna låter jag baffeln i änden på dämparen sitta kvar. utan baffel så låter den riktigt mullrigt (jag är skitnöjd). Du får några pollar extra. Bytte ganska tidigt, så en jämförelse är svår gällande orken. Men, stark är den... man kan ha lite svårt att hålla i sig ibland. Ja.. du vet nog hur det är. :yoparty 100 dollar i frakt. Totalt blir det ca. halva priset mot att handla i Svedala. Du bör även göra en "Pair/Reed Valve block off" för att motverka avgassmällar. Nämnas kan åxå att du reduserar vikt med ca. 15kg då du plockar bort originalsystem. Kolla på YouTube http://www.youtube.com/watch?v=taKzEz8DSFU&feature=related

Gå även in på hayabusa.org. Där finns mycket info om R77.

Tack för bra info :) Då är det bara att beställa så att man får njuta redan i år av detta :D

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Såg att de har ett TiForce system också som bara väger knappt 2 kg totalt...http://www.motomummy.com/store/product.php?productid=16962&cat=397&page=1

TiForce ger dessutom nästan 10 hp mer på slangen än R77, om uppgifterna stämmer. Det viktiga är dock att få bort den kraftiga effektminskningen som originalsystemet orsakar efter 9500 rpm, för att hojen ska dra hela vägen ut som den ska.

Bifogat

• graph_08gsx13r.gif
    graph_08gsx13r.gif
    75.8 KB · Visningar: 124
Last edited:

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Länken fungerar faktiskt, tar ner den och tar bort alla spärrar och hostar den. PM:ar länk när det är klart.

taz69

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2007
Hoj
Falco peregrinus

Bifogat

• 000_0033.jpg
    000_0033.jpg
    151.4 KB · Visningar: 106
  • 100_8613.jpg
    100_8613.jpg
    155.6 KB · Visningar: 134
  • 100_8615.jpg
    100_8615.jpg
    142.8 KB · Visningar: 102

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Följde faktiskt hojens linjer riktigt bra...
Skulle vara kul och se en graf på effektkurvan med det där på...

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Följde faktiskt hojens linjer riktigt bra...

Busans fula bakdel är inte så dum i vissa fall. Den fungerar perfekt att stuva däck på som ska transporteras. Radien på baksadelns framkant är 17" och blinkersarmaturerna fungerar som stöd :D

Bifogat

• 20080718-800.jpg
    20080718-800.jpg
    168.9 KB · Visningar: 121
Last edited:

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
turbo på en K8 Busa?

Någon som monterat på eller sett en turbo på en K8 Busa? Är de lättare eller svårare att turbo modda? Det är väl mkt mer elektronik i en K8??
Om någon har nån länk eller bilder, lägg in dem här:tummenupp

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Någon som behöver spritt nya delar till Busa 08? Jag har redan lagt beslag på kompletta hjul med distanser och bakdrevsenhet samt ryckutjämnare plus bakre stötdämparen :D Det är ju saker som går åt och en uppsättning extra fälgar är alltid bra för vinterdäcken :D

http://www.blocket.se/vi/16592596.htm?ca=12_s

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Yoshi R-77 hemma från Motomummys. Systemet ser bra ut med hög finnish. Det följer med en DB-killer som t o m är designanpassad genom att vara svart i änden och har diverse synliga textpräglingar. Positivt överraskaskad av att det är koniska grenrör som på dyrare system. Det här hamnade på ca 7 kkr inklusive frakt, tull och moms.

Bifogat

• 20080721(004).jpg
    20080721(004).jpg
    211.2 KB · Visningar: 108
  • 20080721(003).jpg
    20080721(003).jpg
    170.5 KB · Visningar: 124
  • 20080721(002).jpg
    20080721(002).jpg
    183.5 KB · Visningar: 107
  • 20080721(001).jpg
    20080721(001).jpg
    204.9 KB · Visningar: 115
  • TS3702.jpg
    TS3702.jpg
    19 KB · Visningar: 97
Last edited:

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Busan provad UA på Gelleråsen i veckan. Pilot Road II som duger bra på bana i lungt tempo.

Bifogat

• gallerasen4.jpg
    gallerasen4.jpg
    88 KB · Visningar: 131

Nicotin

Guest
Det är en jänkare som har utarbetat grundlösningen. Den lösningen har nackdelen att växelindikatorn aldrig visar när 6:e växeln är ilagd. Det gick att ordna m h a ett tillägg i konstruktionen som jag beskriver på http://www.hayabusa.org/forums/?act=ST;f=77;t=100803

om det är g-pack du pratar om så skulle jag gärna höra från ngn som faktiskt testat om det funkar för på min r-1000 var det nada skillnad...den skulle plockar bort ngr strypningar på 1-2-3 men dom var samma..det enda som ändrades var att växelindikatorn visade 4:e växeln hela tiden..

rena skiten g-pack om du frågar mig..

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...