Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
sådär ja 115 mil och några timmar i bänk senare ;) första gasningen gav 311 hk på hjulet vid 0.9 bar
sista gasningen gav 352 hk och 276nm vid 1,13 bar, den öka hela 41 hk på 0.1 bar. skapligt enligt mig ;)

nu är den perfekt optimerad sa (marklund) med ett leende på läpparna. jag är helnöjd med resultatet :banana
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
sådär ja 115 mil och några timmar i bänk senare ;) första gasningen gav 311 hk på hjulet vid 0.9 bar
sista gasningen gav 352 hk och 276nm vid 1,13 bar, den öka hela 41 hk på 0.1 bar. skapligt enligt mig ;)

nu är den perfekt optimerad sa (marklund) med ett leende på läpparna. jag är helnöjd med resultatet :banana

Härligt. Då får du ut och ha kul nu då :)

Är Erik nöjd så går den BRA!! :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Vi hade precis surmoppen på en sista hälso kontroll hos Erik innan avfärd till England och MotorCycleNews och fick en kraftig effektförlust mot sist :huvet på hela 3hk efter montage av ett sk "tyst" avgassystem som lät 7 resor värre än dom gamla stumparna gjorde :brinnerup : med andra ord 436hk på hjulet vid ca: 1.2 bars ladd: :tungan

Kör du på 98 då eller race-soppa?
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Är Erik nöjd så går den BRA!! :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Vi hade precis surmoppen på en sista hälso kontroll hos Erik innan avfärd till England och MotorCycleNews och fick en kraftig effektförlust mot sist :huvet på hela 3hk efter montage av ett sk "tyst" avgassystem som lät 7 resor värre än dom gamla stumparna gjorde :brinnerup : med andra ord 436hk på hjulet vid ca: 1.2 bars ladd: :tungan

jag är helnöjd. ;) han sa att du hade varit förbi ;)

är sugen på ett mcx550 kit men är lite kluven. måste få lite mer info hur jag ska få de att funka för gatbruk innan jag bestämmer mig. erik hade inte tid att berätta. han skulle iväg. många järn i elden den mannen :yoparty

Blyfri 98 då dom inte ens har V-pöwer i Piteå!! :D

jaså de va som. :banana
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
och inte ens hojtar ni till så man kan komma förbi och titta lite :mad:
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Är Erik nöjd så går den BRA!! :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Vi hade precis surmoppen på en sista hälso kontroll hos Erik innan avfärd till England och MotorCycleNews och fick en kraftig effektförlust mot sist :huvet på hela 3hk efter montage av ett sk "tyst" avgassystem som lät 7 resor värre än dom gamla stumparna gjorde :brinnerup : med andra ord 436hk på hjulet vid ca: 1.2 bars ladd: :tungan
Får man fråga vad du har för pinaler inuti motorn då det låter som väldigt mycket effekt vid ganska moderat laddtryck?
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
grattis från göteborg :D ut o gasa nu o känn på grejjerna ordentligt
hehe

från han med benet

tack så mycket. ska linda om downpipen och montera ditt fronten sedan blir de gasning ;), va tvungen att ta bort den eftersom wg inte ville hålla tät. men de är fixat nu efter brända fingrar på alla inblandade ;):D turbo är härligt helst när den är stekhet :tungan
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
hej gott folk snart är vintern här och man måste ju ha något att göra i vinter. tänkte försöka ta dragracing licens så man kan köra upp nästa sommar :tummenupp

vad ska man köra i för klass ?
vad måste man göra för att få den godkännd ?

är helt grön på dragracing biten har varit inne på svemos hemsida och småläst lite. men är alltid bra och få reda på lite info av er förare.


kolla på nitroz.se och kolla på när dom som kör pro street bike prata lite om sporten. vart helt såld :tummenupp
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
hej gott folk snart är vintern här och man måste ju ha något att göra i vinter. tänkte försöka ta dragracing licens så man kan köra upp nästa sommar :tummenupp

vad ska man köra i för klass ?
vad måste man göra för att få den godkännd ?

är helt grön på dragracing biten har varit inne på svemos hemsida och småläst lite. men är alltid bra och få reda på lite info av er förare.


kolla på nitroz.se och kolla på när dom som kör pro street bike prata lite om sporten. vart helt såld :tummenupp
Jag provade på när de hade sista tävlingen här i piteå och det är grymt kul!
Läs på lite, du kommer behöva förlänga svingen och det är bra att kolla vilka klasser du får ha vilka längder.
Ska du köra under 10.00 sek (vilket du kommer göra som den står nu) måste du montera dödmansgrepp.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Jag provade på när de hade sista tävlingen här i piteå och det är grymt kul!
Läs på lite, du kommer behöva förlänga svingen och det är bra att kolla vilka klasser du får ha vilka längder.
Ska du köra under 10.00 sek (vilket du kommer göra som den står nu) måste du montera dödmansgrepp.

hojen kanske går under 10 sek men som sakt är helt grön på dragracing.

tänkte iförskaffa längre sving om en sån kommer ut till ett vetigt pris dvs. annars blir de standard.

dödmasgrepp är inte dummt att ha även på gatan ;) för den ska fortfarande vara en gathoj men med dragracing utrustning :yoparty
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Börja i Super Gas Bike, sen Super Comp Bike när du kör fortare än 6.20/9.50
En lock-up är ju aldrig fel men i stort sett så behöver du inte göra nått med hojen för att köra i dom klasserna. I SCB får man använda wheelie bars, billigare än lång sving ;)
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Börja i Super Gas Bike, sen Super Comp Bike när du kör fortare än 6.20/9.50
En lock-up är ju aldrig fel men i stort sett så behöver du inte göra nått med hojen för att köra i dom klasserna. I SCB får man använda wheelie bars, billigare än lång sving ;)

wheelie bars kommer jag inte montera, tänkte bygga en hoj som man ska (kunna om man vill) köra till banan köra några repor och fara hem igen. om inget går sönder dvs,

tack för tipset på klasserna.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
bakdelen börjar ta form ;). blandning mellan dragracing/gata.

en liten förhands visning. EJ KLART ;).
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Fasen vad fint, man skulle faktiskt ha byggt en bakdel i metall istället för original plasten samt städat upp i elen... fan nu har jag ännu mer att göra i vinter... :mad:
 

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
Härligt pojkar

Vi syns till våren!!på några banor, kul om vi kan ljuga lite tills dess..

BusaPelle :tuttar
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Fasen vad fint, man skulle faktiskt ha byggt en bakdel i metall istället för original plasten samt städat upp i elen... fan nu har jag ännu mer att göra i vinter... :mad:

inte klart än;). men tack ändå :yoparty

vill ha de mer praktiskt. mer plats och lätt åtkommligt, sedan ser de lite race`igare ut ochså :tummenupp

man kan aldrig få fårlite att göra på vintern :D

Vi syns till våren!!på några banor, kul om vi kan ljuga lite tills dess..

BusaPelle :tuttar

de skulle varit skit kul.
 
Last edited:

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Kul att du vill prova på dragracing, ni har ju en bra bana med otroligt bra funktionärer. Jag skulle som du var inne på köpa en sving och förlänga, byta stagen, hundbenen så att du kan sänka den bak. Fram är ett lite aber, dom tillåter inte sänkband här i norr iallafall. Annars får du sätta i distanser i gaffeln så den blir lägre. Det finns ju förlängare att köpa till busan om man inte vill kapa en sving.

Lyckatill // Peter
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Kul att du vill prova på dragracing, ni har ju en bra bana med otroligt bra funktionärer. Jag skulle som du var inne på köpa en sving och förlänga, byta stagen, hundbenen så att du kan sänka den bak. Fram är ett lite aber, dom tillåter inte sänkband här i norr iallafall. Annars får du sätta i distanser i gaffeln så den blir lägre. Det finns ju förlängare att köpa till busan om man inte vill kapa en sving.

Lyckatill // Peter

tack så mycket ;). tänkte inte sänka den fram nästa sommar. det ska fortfarande kunna gasas på allmänväg ;). (svenska vägar, puckelpist) :D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top