Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
fick hem en 90 grades böj i går 65mm innermått så väntar bara på en fläns till turbon sedan ska man bygga turbopipa ;):yoparty

fick hem de nya kontaktstycket till mcx efi box idag så de blir lödning ihelgen,

:yoparty
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
tack så mycket ;). tänkte inte sänka den fram nästa sommar. det ska fortfarande kunna gasas på allmänväg ;). (svenska vägar, puckelpist) :D

Jag har sänkt min 2.5cm fram och 2cm bak utan några som helst problem med markfrigången, har smiskat den rätt fint både på bana och på tjälskottsfyllda jämtlandsvägar utan att något skrapat i.:tummenupp

Den blir sjukt mycket skönare att köra sänkt tycker jag, original ser den dessutom ut som en gris på styltor och sänkt ser den bara ut som en gris.:D

Frågan är bara vad din intercooler tycker om att få framhjulet närmare sig, förmodligen kommer den vilja kramas lite med framskärmen...:gnissla
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Jag har sänkt min 2.5cm fram och 2cm bak utan några som helst problem med markfrigången, har smiskat den rätt fint både på bana och på tjälskottsfyllda jämtlandsvägar utan att något skrapat i.:tummenupp

Den blir sjukt mycket skönare att köra sänkt tycker jag, original ser den dessutom ut som en gris på styltor och sänkt ser den bara ut som en gris.:D

Frågan är bara vad din intercooler tycker om att få framhjulet närmare sig, förmodligen kommer den vilja kramas lite med framskärmen...:gnissla

ofasen. jag har sänkt min 1cm på hundbena. ska blir mer så fort jag ser hur mycket frigång det blir med nya svingen (beställer den efter jul) de kommer se helt sjukt ut. de är jag medveten om. eftersom jag höjt den lite fram pga jag inte vill att framhjulet ska krams med intercoolern när jag släpper ner den på 2 hjul ;). men problem är till för att lösas. få försöka klura ut något i vinter annars blir de att jag sänker den mer bak och behåller höjden fram till vidare. vi får se hur det blir. :tummenupp
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
ofasen. jag har sänkt min 1cm på hundbena. ska blir mer så fort jag ser hur mycket frigång det blir med nya svingen (beställer den efter jul) de kommer se helt sjukt ut. de är jag medveten om. eftersom jag höjt den lite fram pga jag inte vill att framhjulet ska krams med intercoolern när jag släpper ner den på 2 hjul ;). men problem är till för att lösas. få försöka klura ut något i vinter annars blir de att jag sänker den mer bak och behåller höjden fram till vidare. vi får se hur det blir. :tummenupp

Menar du att du sänkt den bak och höjt den fram?? Då har du en mer eller mindre okörbar hoj, det brukar vara tvärtom att man höjer röven lite på busorna ifall man vill kunna svänga i någon ordning.:mattias
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Menar du att du sänkt den bak och höjt den fram?? Då har du en mer eller mindre okörbar hoj, det brukar vara tvärtom att man höjer röven lite på busorna ifall man vill kunna svänga i någon ordning.:mattias

det har funkat fint för mig:tummenupp. har bara höjt upp den 5mm fram. pga däcket tog i intercoolern vid nerslag från bakhjuls åka. men om man ska köra med förlängdsvingen kan man nog sänka den en bit fram och justera hårdheten i gaffeln ;). kör med 15w olja nu bör funkar. och montera en alu bit på de ställe däcka kan ta i, som extra säkerhet:gnissla.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
sådär. har bara tejpat upp bakljuset. ser ganska bra ut enligt mig i allafall. blinkers´kommer bara sitta på när den besiktas. tog även ett kort på mitt nya ställ.stövlar,handskar fick allt för ett grymt bra pris så de va bara och ta fram pungapåsen :yoparty
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jippi fick fästet för bakljuset och nya glasen idag. roligt med nya grejor ;). tycker de vart skapligt med nya bakdelen. men jag måste vinkla regplåten mer som raceputtarna har:tungan

vad tycker ni ska jag köpa ny regplåt eller behålla orginal plåten från 99 ?
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Att du inte köpte ett vitt bakljusglas istället och använder röda diodlampor till bromsljuset, det skulle se mycket bättre ut tycker jag. Speciellt med tanke på färgvalet på hojen.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Att du inte köpte ett vitt bakljusglas istället och använder röda diodlampor till bromsljuset, det skulle se mycket bättre ut tycker jag. Speciellt med tanke på färgvalet på hojen.


alltid stör de någon att man kör orginal bakljus (röd) :D

sedan kommer jag nog inte ha den lacken nästa sommar. söker sponsor på ny lack. lackeraren får fria händer :tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Synd att du inte har en 08`a, då hade jag haft en sving som du skulle kunna förlänga :)

urhayabusan is the shit :yoparty
jag tänkte inte förlänga orginal svingen. kommer köpa en helt ny ifrån staterna om inget intessant kommer upp i sverige för en vettig peng dvs ;) men tack att du fråga :tummenupp

6 tum eller 8 tum förlängd vad ska man satsa på ?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top