Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Tar inte bakhjulet i undertailen när den är plan som din är? Original är den ju rätt rejält skålad tänkte jag.

Blev snyggt med bortkapad reflex!:tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100

tackar ;)

Tar inte bakhjulet i undertailen när den är plan som din är? Original är den ju rätt rejält skålad tänkte jag.

Blev snyggt med bortkapad reflex!:tummenupp

när jag sitter på så är de ca 1½ cm frigång. men med förlängdsving så blir de mycket mer frigång. de kan hända att jag måste moda den lite sedan men de gör inget :tummenupp

tackar. tycker de vart clenare på något sätt :D
 
Last edited:

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Det blev ju cleant presis som du skriver. Men av erfarenhet vet jag att man räknar alltid bort sig på hur mycket den sätter sig. Du vet när den mosar på då brukar den sätta sig ganska mycket, men du kan ju alltid prova och modda i efterhand.

Mvh Peter
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Det blev ju cleant presis som du skriver. Men av erfarenhet vet jag att man räknar alltid bort sig på hur mycket den sätter sig. Du vet när den mosar på då brukar den sätta sig ganska mycket, men du kan ju alltid prova och modda i efterhand.

Mvh Peter

man får väl justera lite på stötdämparen så den blir lite hårdare:gnissla.

de är ju så när man inte kör standard. inget funkar första gången. de måste alltid byggas om x antal gånger först :tummenupp men de är ju de som är roligt. att få sakerna att lira :banana
 

peterlots

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2011
Ort
huddinge
Hoj
2001 suzuki 1300 gxr
man får väl justera lite på stötdämparen så den blir lite hårdare:gnissla.

de är ju så när man inte kör standard. inget funkar första gången. de måste alltid byggas om x antal gånger först :tummenupp men de är ju de som är roligt. att få sakerna att lira :banana

Ett gott råd från en som kör turbohoj sedan 8 år, sänk inte för mycker,och förläng inte för mycket om du ska köra gata.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Inte för att vara ett neggo, men det känns som att du kommer ha en ganska svårkörd gathoj när du är klar. Högre fram än bak, långsving, hellre styvare fjädring än mer fjädringsväg bak osv...

jag kommer sänka den fram. men inte så mycket. fjädringen bak får jag se hur jag ska göra när svingen är på plats ;).
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
fick ett packet idag från schnitzracing ;) ett dödmans grepp. plugg and play. smidigt att koppla in och montera. :tummenupp

har även börjat bygga ett nytt avgasrör. (måste tänka på vikten:tungan)

en bild på bakljuset ochså. vart inte så dumt tycker jag. borra ett hål och satt i en liten led på bakljusplasten för regskyltsbelysningen.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Blir kanonfint!
Vad fick du böta för dödmansgreppet, såg smidigt ut som tusan!
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Last edited:

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
sådär ja. några timmar gjord igaraget igen. sving.fälg.bakbroms är nu borta och nogrant rengjord,lagren etc är infettad, kedjan ligger i en påse rengjord och insmord. ramen och baksidan av motorn är rengjord fasen vad skitigt de blir fort hehehe, fick en slang igår av alviks mc som ska tåla bromsvätska. kommer tydligen från hrc.

nu är man värd en kall bellman:yoparty
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
sådär ja. några timmar gjord igaraget igen. sving.fälg.bakbroms är nu borta och nogrant rengjord,lagren etc är infettad, kedjan ligger i en påse rengjord och insmord. ramen och baksidan av motorn är rengjord fasen vad skitigt de blir fort hehehe, fick en slang igår av alviks mc som ska tåla bromsvätska. kommer tydligen från hrc.

nu är man värd en kall bellman:yoparty

roligt med allt när det blir så fint och noggrant som du gör det
men en kall bellman låter lite kinky:tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top