Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
oljepluggen ? ditt kommer de inge silicon. blir najning där ;).

sving vart inlämnad på pulverlack i måndags så de bör komma hem i morgon ;). efter de är de bara ren skruvning som gäller ;) sadeln kommer jag hämta nästa veckan. den sista pussel biten ;)
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
svingen monterad ;) vart en jävla skillnad :tummenupp mer bilder kommer i helgen !!
hjälmen kommer hämtas i morgon...

kommer hända mycket i helgen. ska försöka få den så klar som möjligt ;) sadeln blir klar på måndag
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
häntligen.,,,

idag vart de uppstart. allt lirade som de skulle. mysigt ljud ur 2 dm röret :yoparty

iveckan blir de justering av dvs grejor och kanske om vädret tillåter en lite provtur :kär
 

Johan_r

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-10R -06,SÅLD... GSXR 1000 -06
Tjena
Jag kanske har missat nåt men har du bänkat denna version av hojen? För du siktade på lite mer effekt nu va?
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Tjena
Jag kanske har missat nåt men har du bänkat denna version av hojen? För du siktade på lite mer effekt nu va?

körde den i bänk förra sommaren. 352 hk/276 nm. de enda vi gjort i motor väg är att fixa wg så nu har vi ett grundtryck på 0,95 bar iställe för 0,7 bar. så man är säker på att wg håller tätt. sedan har jag plockat isär turbon och portat den lite gran för lite bättre flöde. kanske blir någon häst till eller åt minstonde en ponny ;). rent effekt mäsigt får de räcka till sommaren iallfall. men planer finns på mer effekt helt klart. vi får se om man får smak för dragracing till sommaren eller inte ;). de som står högst på önskelistan är ny kopplingskorg bättre lameller etc.
 

Johan_r

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-10R -06,SÅLD... GSXR 1000 -06
Å fan det är så pass med krut ändå. 350-360 hästar måste väl fan räcka i hoj. Men det är ju klart, man vill ju inte att hojen ska kännas slö i 350 km/h (ironi). Går det verkligen att köra hojen i vardagstrafik om man trimmar vidare från 350 hästar. Den borde bli djävligt lynnig, minst sagt.

Blire nån sväng till Sättna i sommar? Skulle va kul att se hojen "in action" nu när man följt denna tråd i ett par år=)
Jag ställer på min hoj nu till helgen så det blir nog en sväng om det inte snöar iofs. fan va gött med hela sommaren framför ens fötter.:yoparty
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Å fan det är så pass med krut ändå. 350-360 hästar måste väl fan räcka i hoj. Men det är ju klart, man vill ju inte att hojen ska kännas slö i 350 km/h (ironi). Går det verkligen att köra hojen i vardagstrafik om man trimmar vidare från 350 hästar. Den borde bli djävligt lynnig, minst sagt.

Blire nån sväng till Sättna i sommar? Skulle va kul att se hojen "in action" nu när man följt denna tråd i ett par år=)
Jag ställer på min hoj nu till helgen så det blir nog en sväng om det inte snöar iofs. fan va gött med hela sommaren framför ens fötter.:yoparty

effekten räcker nog men mycket vill ju gärna ha mer;) 400 hk på bakhjulet skulle vara roligt att testa:). Effekten som jag har nu är de inga problem med alls att gasa gata med. jag tänkte ta licensen på test and tune den 26 maj. Sedan ska man väl gasa första tävlingen på sättna;) du är välkomman att kicka förbi och surra en stund;)

fick sadeln alldeles nyss så bilder på den kommer i kväll;)
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
effekten räcker nog men mycket vill ju gärna ha mer;) 400 hk på bakhjulet skulle vara roligt att testa:). Effekten som jag har nu är de inga problem med alls att gasa gata med. jag tänkte ta licensen på test and tune den 26 maj. Sedan ska man väl gasa första tävlingen på sättna;) du är välkomman att kicka förbi och surra en stund;)

fick sadeln alldeles nyss så bilder på den kommer i kväll;)


400 Då får du nog byta turbo först Den du har klarar bara lite drygt 360 hk
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
26Maj, Var??
Angående koppling är väl en HAYS Convertable det bästa? http://www.haysmachineworks.com/
Jimmy

26 maj tror jag de är test and tune på sättna (sundsvall) är 99% säker. de brukar alltid vara samtidigt som motorcykelns dag.

de vet jag inte. men snygga bitar iallfall. klart värt en noggranare läsning i helgen ;) tack för tipset !
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top