Heda fanclub!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
supermoto:

ang handskydden så hade har jag en polare som hade sådanan, å de blev lixom inåtböjda vid vissa krascher så man måste "böja tillbaka dessa" anledningen till att 99% är av seg plast är väl för att det inte ska spricka eller blir deformerade....

Jag tycker det verkar konstigt :va

Om man kraschar då så kan ju handskddet ligga emot typ koppling eller bromsgrepp efteråt å då är det ju färdigåkt ivilket fall eftesom man måste ha tools för att böja tillbaka......
Det ska till en rätt rejäl krasch för att man ska böja dem. Mina ser ju ut som kriget men jag har aldrig behövt rikta dem under race. Nu skulle de däremot behöva lite omvårdnad för att se ok ut. T.ex Acerbis Nylon Brush tål ju ingenting. phastaspasta har sånna på sin 99a och det är i princip ingenting kvar av dem! Vet inget om hur KTM original klarar sig.

Jag vet inte varför de bestämmt så. Endurofolket vill ju inte ha "tvåpunktsskydd" för om man klotar så kan man fastna med armarna mellan handtag och skydd = jävligt otrevliga brott. Crossåkarna vet jag inte vad som gäller för eller hur de vill ha det.

Kollade på Husas hemsida och där har cross och enduro enpunktsskydd. Motard inga alls. Min 03a satt det enpunkts på.
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Nästa gång du är på dejt med henne så fråga typ..

Ska du följa med mig hem och se på min 105mm cylinder?.. då kanske hon svarar njaa.. då får du förklara att DIAMETERN är 105mm och inte längden.. då kanske hon blir mer intresserad.. vem vet...

TomK skrev:
Chix-status: Det går framåt i all fall, så sakteliga - dock för tidigt för att våga ge några prognoser :)

105-cylle är knappast självraggande annat än i depån tillsammans med motardhuliganer, som verkligen förstår sig på väsentligheterna här i livet :D Kanske går bättre om jag hänger på prislappar lite här och var, så alla flickorna ser hur dyrt det är...
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Mmm, aha, okej

Ebbe, mfl...... (läbbigt mycket ktm i den här stan) åke rju med de där plastmojarna, ebbes ser iaf bara lite lätt skrubbade ut, å han har dimpt i backen rätt ofta :dummer men ska man ha så ska man ha......

Det får bli sådan däringa metallgörscykelnframtung bågar ivår innan man går på asfalt då....men är inte fästet för grova styren lika dyra som själva skyddet?

Supermoto skrev:
Det ska till en rätt rejäl krasch för att man ska böja dem. Mina ser ju ut som kriget men jag har aldrig behövt rikta dem under race. Nu skulle de däremot behöva lite omvårdnad för att se ok ut. T.ex Acerbis Nylon Brush tål ju ingenting. phastaspasta har sånna på sin 99a och det är i princip ingenting kvar av dem! Vet inget om hur KTM original klarar sig.

Jag vet inte varför de bestämmt så. Endurofolket vill ju inte ha "tvåpunktsskydd" för om man klotar så kan man fastna med armarna mellan handtag och skydd = jävligt otrevliga brott. Crossåkarna vet jag inte vad som gäller för eller hur de vill ha det.

Kollade på Husas hemsida och där har cross och enduro enpunktsskydd. Motard inga alls. Min 03a satt det enpunkts på.
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Fästet för grova styren är SVINDYRT!.. typ 595:- eller ngt..

KTM skydden håller bra. Vi från Lidköping som har kört med det har klarat oss galant med de..

- Johan

Tom Byron skrev:
Mmm, aha, okej

Ebbe, mfl...... (läbbigt mycket ktm i den här stan) åke rju med de där plastmojarna, ebbes ser iaf bara lite lätt skrubbade ut, å han har dimpt i backen rätt ofta :dummer men ska man ha så ska man ha......

Det får bli sådan däringa metallgörscykelnframtung bågar ivår innan man går på asfalt då....men är inte fästet för grova styren lika dyra som själva skyddet?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
Mmm, aha, okej

Ebbe, mfl...... (läbbigt mycket ktm i den här stan) åke rju med de där plastmojarna, ebbes ser iaf bara lite lätt skrubbade ut, å han har dimpt i backen rätt ofta :dummer men ska man ha så ska man ha......

Det får bli sådan däringa metallgörscykelnframtung bågar ivår innan man går på asfalt då....men är inte fästet för grova styren lika dyra som själva skyddet?
Vänta med att handla tills reglementet verkar fastställt för 2004 :dagenstipssmiley

mr_rockster skrev:
Mitt inlägg kom TRE gånger.. för jävligt..
Damp i högerfingret kanske, hehe :arsele


mr_rockster skrev:
Fästet för grova styren är SVINDYRT!.. typ 595:- eller ngt..

KTM skydden håller bra. Vi från Lidköping som har kört med det har klarat oss galant med de..

- Johan
Spelar ju tyvärr ingen roll hur de håller osv om reglementet (och tolkaren av detsamma) säger att det ska vara på ett visst sätt :dummer

Mindraper gör nya fästen på jobbet!!! För _lite_ mindre än 595:-
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jo, men jag MÅSTE ju ha handskydd för isen, inte för att skydda mig så mycket men för kylan/vinden (t.o.m jag får ju upp lite fart på rakan) de kostade ju bara 200 bagis så, det känns inte som en felinvestering.

Det e ju nåeg halvår kvar innan man får gå på asfalt ivf..

Har du gula eller blå, som sann posör måste man ju veta ifall de blåa matchar husa blått eller om de är YZ :gråta Blåa ? Är de gula husagula eller suzukigula :(

/Heda

Supermoto skrev:
Vänta med att handla tills reglementet verkar fastställt för 2004 :dagenstipssmiley

Damp i högerfingret kanske, hehe :arsele


Spelar ju tyvärr ingen roll hur de håller osv om reglementet (och tolkaren av detsamma) säger att det ska vara på ett visst sätt :dummer

Mindraper gör nya fästen på jobbet!!! För _lite_ mindre än 595:-
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
Jo, men jag MÅSTE ju ha handskydd för isen, inte för att skydda mig så mycket men för kylan/vinden (t.o.m jag får ju upp lite fart på rakan) de kostade ju bara 200 bagis så, det känns inte som en felinvestering.

Det e ju nåeg halvår kvar innan man får gå på asfalt ivf..

Har du gula eller blå, som sann posör måste man ju veta ifall de blåa matchar husa blått eller om de är YZ :gråta Blåa ? Är de gula husagula eller suzukigula :(

/Heda
Mina är svarta. Ingen pozer här inte, heeeeeee.....
Vad jag kunde hitta i Sverige fanns det svarta eller vita. Kolla på Acerbis hemsida finner du både gula och blå. Vet inte alls hur de matchar tyvärr.

200:- är såklart bra även om du bara kan ha dem på vintern

EDIT: Det fanns tydligen handskydd med inbyggda blinkers. Inte illa för de som bara kör på gatan :tummenupp
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
:dummer :dummer

Hellre kommer jag med riktiga blinkers

Kolla, är det inte porr så säg :)

Supermoto skrev:
EDIT: Det fanns tydligen handskydd med inbyggda blinkers. Inte illa för de som bara kör på gatan :tummenupp
 

Bifogat

  • action1_800.jpg
    action1_800.jpg
    134.2 KB · Visningar: 57

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
:dummer :dummer

Hellre kommer jag med riktiga blinkers

Kolla, är det inte porr så säg :)
Vad gör min bakgrundsbild där :confused: hehe

Blinkers :va Är'u dum på riktigt :kocko

Stör mig så mycket på det svarta bromsgreppet och huvudcylindern...

Tänk dig blå gaffelskydd med gul text och blå ramskydd på den. Sen gula eller blå Rally Pro. MUMMA MUMMA !!!
Ja, och så såklart bort med bakstänkan...
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Mmm, för mig skulle det räcka att ha den där moppen hemma!!! Jag menar, booring att inte ens kunna vaxa, olla eller pillat bort lite onödig el. Hyva lite blinkers å annat crap.......

Uhu... :gråta :gråta :gråta

Supermoto skrev:
Vad gör min bakgrundsbild där :confused: hehe

Blinkers :va Är'u dum på riktigt :kocko

Stör mig så mycket på det svarta bromsgreppet och huvudcylindern...

Tänk dig blå gaffelskydd med gul text och blå ramskydd på den. Sen gula eller blå Rally Pro. MUMMA MUMMA !!!
Ja, och så såklart bort med bakstänkan...
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Blinkers e bara farligt. Så glömmer du stänga av den så tror någon att du ska svänga så kör de ut rätt framför dig och sedan är det slarvsylta av dig.. .

Tänk på det nästa gång du blinkar.. SLARVSYLTA..

Supermoto skrev:
EDIT: Det fanns tydligen handskydd med inbyggda blinkers. Inte illa för de som bara kör på gatan :tummenupp
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Supermoto skrev:
Vad gör min bakgrundsbild där :confused: hehe

Blinkers :va Är'u dum på riktigt :kocko

Stör mig så mycket på det svarta bromsgreppet och huvudcylindern...

Tänk dig blå gaffelskydd med gul text och blå ramskydd på den. Sen gula eller blå Rally Pro. MUMMA MUMMA !!!
Ja, och så såklart bort med bakstänkan...
Sätt på svarta fälgar istället. Det är 100 ggr snyggare på bergarna. Gillade min så mycket bättre när jag hade mina svarta på jämfört med de silvriga..
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
Mmm, för mig skulle det räcka att ha den där moppen hemma!!! Jag menar, booring att inte ens kunna vaxa, olla eller pillat bort lite onödig el. Hyva lite blinkers å annat crap.......

Uhu... :gråta :gråta :gråta
Apropå att ta bort saker.... Se till att byta ut skruvarna under sadeln som håller kylarvingarna det första du gör. Dumkorkade österrikarna har fått för sig att sätta dit likadana skruvar som bl.a håller denlillaplastpryttelnsomhållerfastbromsslangenpågaffelskyddet. De käkar garanterat sönder sadeln på nolltid :dagenstipssmiley


mr_rockster skrev:
Sätt på svarta fälgar istället. Det är 100 ggr snyggare på bergarna. Gillade min så mycket bättre när jag hade mina svarta på jämfört med de silvriga..
Jag skulle gärna byta ut mina men det är ju inte direkt gratis.... Tyvärr :gråta
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Jaha?!? Och vad är det DÄR för brudar då?!? :va Jag känner mig både kränkt, förolämpad och ytterst förnärmad! :fatta!

:tuttar
Tom Byron skrev:
Sedan när du berättar att du har just en 105mm:ers så kommer hon att försöka verka interesserad ifall du har lite smygnapp, för hon fattar inte vad det är och tycker därmed att du verkar påläst och kunnig. hehe

Såååååååååå easy uträknat att du anar inte....... :kär :kär :hihi
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Supermoto skrev:
Apropå att ta bort saker.... Se till att byta ut skruvarna under sadeln som håller kylarvingarna det första du gör. Dumkorkade österrikarna har fått för sig att sätta dit likadana skruvar som bl.a håller denlillaplastpryttelnsomhållerfastbromsslangenpågaffelskyddet. De käkar garanterat sönder sadeln på nolltid :dagenstipssmiley


Jag skulle gärna byta ut mina men det är ju inte direkt gratis.... Tyvärr :gråta
Att byta fälgarna till svarta är faktist nästan gratis. Kolla priset hos superbike åsså ringer du till Micke och säger det och att du handar hos honom fall du får det billigare. Sedan så säljer du dina fälgar löst utan ryckutjämnare och allt det där tjafset och sedan så köper du svarta billigt. För mig diffade det typ på 200:- som jag fick pynta upp... Se till att få riktigt bra pris bara så! Dessutom kan du lägga på några extra hundringar och få 5" bak...
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag menade att jag hellre kör med blinkersarna som sitter på orginal än de som var fula å satt på handskyddet (blää)

Annars så åker jag oxå utan :hihi
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Endurofälgarna blir i svart ivf, verkar billigast. Både ktm och Husa har ju dessa som org, tillbehör, har dock inte kollat var Husas fälgar kostar då det är excelfälgar, men pengar går före skönhet. Idag ivf :banana

Supermoto skrev:
Jag skulle gärna byta ut mina men det är ju inte direkt gratis.... Tyvärr :gråta
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top