Supermoto
Racer has-been...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Örebro.
- Hoj
- | FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Det ska till en rätt rejäl krasch för att man ska böja dem. Mina ser ju ut som kriget men jag har aldrig behövt rikta dem under race. Nu skulle de däremot behöva lite omvårdnad för att se ok ut. T.ex Acerbis Nylon Brush tål ju ingenting. phastaspasta har sånna på sin 99a och det är i princip ingenting kvar av dem! Vet inget om hur KTM original klarar sig.Tom Byron skrev:supermoto:
ang handskydden så hade har jag en polare som hade sådanan, å de blev lixom inåtböjda vid vissa krascher så man måste "böja tillbaka dessa" anledningen till att 99% är av seg plast är väl för att det inte ska spricka eller blir deformerade....
Jag tycker det verkar konstigt
Om man kraschar då så kan ju handskddet ligga emot typ koppling eller bromsgrepp efteråt å då är det ju färdigåkt ivilket fall eftesom man måste ha tools för att böja tillbaka......
Jag vet inte varför de bestämmt så. Endurofolket vill ju inte ha "tvåpunktsskydd" för om man klotar så kan man fastna med armarna mellan handtag och skydd = jävligt otrevliga brott. Crossåkarna vet jag inte vad som gäller för eller hur de vill ha det.
Kollade på Husas hemsida och där har cross och enduro enpunktsskydd. Motard inga alls. Min 03a satt det enpunkts på.