Heda fanclub!

Krattan

14 000 rpm
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Kawasaki ZX10R
Min tjej är nog bäst :) Vi har varit i garaget idag å mekat Husaberg (som för tredje gången, Tydligt visar sina protester mot Gelleråsen) och Veronica klagade inte på 9 timmar, sen var det nog befogat! Men hon hängde kvar från ca. 09.45 till 19.30 :tummenupp för min motardbrud :bow :bow

Heda, hur länge är Vero i garaget?


Tredje gången!

Våren 2002. Husan får veta att vi ska till Gelleråsen, protesterar med ett mindre motorras 2 veckor innan! Jag lyckas få ihop den igen helgen innan, (ska köra fredag) och allt är frid å fröjd! Mitt i veckan (onsdag) tokrasar hela motorn! Inget att göra! Får titta på när dom andra kör! Motorn blir helrenoverad dom följande veckorna!

Sen kommer hösten, Husan får veta att vi ska till Gelleråsen igen! Hon lägger in veto veckan innan, med ett nytt tokras SUCK :mad: Fast besluten om att åka den här gången, köper jag en renoveringssats i lyxförpackning (helt ny motor) och skruvar i hojen! Allt går klockrent och vi är snabba som fan på banan :tummenupp

Våren 2003 är här! Vi ska till Gelleråsen som vanligt, det är bokat 16 maj! Kan någon GISSA.....? Det var säkert rätt, om inte kommer svaret här! Igår på dagen 1 vecka kvar protesteras det igen! Den här gången släpper en liten skruv på övre kamdrevet som fungerar stopp till autodekompen (M5x10+bricka+lockmutter) å den lilla j-v ska självklart in mellan kamen och rullvippan oxå! Har hittat på skruv, bricka och mutter i transkåpan och det är inte nå synliga skader på annat än kam å vippor så hopp finns!

Men är det inte honky dory??? 3 j-vla gånger!

Nu får fan Husaberg skärpa till sej lite! Om dom inte slutar stoppa i massa KTM grejer som inte klarar av effekten, tänker jag byta till en Husaberg 04a nästa år och snällt fortsätta renovera :fakta

//Anders
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Krattan skrev:
Min tjej är nog bäst :) Vi har varit i garaget idag å mekat Husaberg (som för tredje gången, Tydligt visar sina protester mot Gelleråsen) och Veronica klagade inte på 9 timmar, sen var det nog befogat! Men hon hängde kvar från ca. 09.45 till 19.30 :tummenupp för min motardbrud :bow :bow

Heda, hur länge är Vero i garaget?


Vero igaraget? Inte ofta, du vet en KTM tankar man på en mack, sedan är det bara att åka :slicka Men jag förstår ditt engagemang över "ybergullig"-flickvän som är förstående och insatt.

Veros mek är nog ganska begränsat till att nita om/packa om orginalljuddämparen samt tvätta luftfilter....... det är väl det mest djupa jag meckat på hojen :( Pickel sköter allt inuti motorn..... (stämpel i boken lixom) (heda slö som få)

Oljebytena, är ju inte så spännande men de går ju undan nu efter en 11stycken.......puh!

Nu ska jag till Söderhamn............PUSS! :kär
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Hmm... Ja, 9 timmar i ett garage en solig lördag i maj är väl inte vad jag skulle kalla kul, men, men... :rolleyes: Jag hade lite att fixa med min hoj och alltid lär man sig nå't, (när jag inte är i vägen eller frågar för mycket så vissa blir lite irriterade :rodnar )

Hur som helst, det värsta är ändå att vi ska ner idag igen!!! Så nu ska jag intala mig att det är kul att meka! :fatta!

KRAMIZ, "motardbruden"! :cool:
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Det blev 7 timmar till idag!!! :skrämd Är det så här att vara Husaberg-ägare, eller är det bara så att Anders' hoj är allergisk mot Gelleråsen?!?

Heda, du som vet allt! Kan du berätta för mig hur det ligger till? :bow :bow :bow :bow :bow

:p
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
You tell me, jag blåste någon packningt till ventilkåpan..alltså den stora inte de två små som man normal justerar igenom, men det rev jag på en halvtimme konstaterade att det bara var tätmassa (packning på tub) så den monteras nog ihop idag.......

Inte vet jag, de grövsta servicen gjorde jag igår..... de fetaste Bröms gjort på sin är att byta kolvringar.......hm....... Husan är ju vassare så den borde.....eller jag menar Ktm är ju lite slöare och tyngre så det kanske är mera material som är tilltaget på den så det håller ....... typ så. (inget ont om Husa)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
klart vi spammar!!!

Alla klagar ju som faan om man inte håller sig till ämnet, i Heda faclubtråden har ju allt kretsat runt HEDA typ hans fans osv......(inkl supermoto, som smygspammat lite)
Ojoj, man hamnar lite efter på en helg....
Jag trodde jag fetspammat och inte bara smygspammat. Men det är klart, till Dr Hedas otroliga spam-nivå (Spam-level 8) når man väl aldrig :D :bow

Ang. Hyndan... Skjutspinnar :confused:

Krattan (om det är okej med el-spammo-giganto (Dr Heda såklart :bow ) att jag tar upp det här)-> Hittade en liten lapp som följde med nya hojen...
Latest recommended racing settings:
Needle jet: DR268
Pilot jet: 35
main jet: 180
så jag antar att det är vad som sitter i eftersom jag pytsade i de munstycken som även låg i ryggsäcken.
Ang. kamdrevet så lossade (inte föll bort) muttern som håller det på min 01a. Hände oxå på Gelleråsen, hmmmm..... Som tur var upptäcktes det genom slamret som uppstod så det var bara att dra fast, ordentligt. Kan ju vara ett tips att säkra det när du ändå håller på.
 

Krattan

14 000 rpm
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Kawasaki ZX10R
Supermoto skrev:
Krattan (om det är okej med el-spammo-giganto (Dr Heda såklart :bow ) att jag tar upp det här)-> Hittade en liten lapp som följde med nya hojen...
Latest recommended racing settings:
Needle jet: DR268
Pilot jet: 35
main jet: 180
Jag blir ruggigt nyfiken på vad som sitter i (låg i ryggsäcken), tell me tell me tell me now?

Jag har skruvat ihop motorn nu igen (med lite hjälp) men det tickar lite! Låter som ventil tick så jag ska prova ställa om dom! Fick byta vippor och kamkedja samt slipa/putsa kammen då det blev ett märke på insugsnocken men det gick lätt bort med vinkelslipen! NOT

Hoppas det inte är nåt mer skit, för nu är det snart dax! Gelleråsen, here we come eller nåt :tummenupp
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Krattan skrev:
Jag blir ruggigt nyfiken på vad som sitter i (låg i ryggsäcken), tell me tell me tell me now?

Jag har skruvat ihop motorn nu igen (med lite hjälp) men det tickar lite! Låter som ventil tick så jag ska prova ställa om dom! Fick byta vippor och kamkedja samt slipa/putsa kammen då det blev ett märke på insugsnocken men det gick lätt bort med vinkelslipen! NOT

Hoppas det inte är nåt mer skit, för nu är det snart dax! Gelleråsen, here we come eller nåt :tummenupp
Kan väl såhär från kontoret säga att de som låg i påsen sitter i hojen och jag _antar_ att det som stod på lappen var vad som låg i påsen. Men ska försöka kolla ikväll. The saga continues.

Haveriet blev inte så galet kostsamt då? Skönt. LyckaT

Edit: Glömde.... Dr Heda rockar phett :bow :D
 

Krattan

14 000 rpm
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Kawasaki ZX10R
Efter som jag spammar utanför VERKLIGHETEN så mycket skulle jag vilja missbruka lite smilys i Hedas ära!

:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow
 

Krattan

14 000 rpm
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Kawasaki ZX10R
Synd att det är så lite kubik tycker jag! Dom är ju coola iaf! Hörde att ni skulle prova torsdag el. fredag. Skulle oxå vilja prova men åker hem till S-tälje idag!

//Anders :bow :bow :bow
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Kubik?

Äsch. som poooooser så kvittar det, den borde vara roligt i gorcarthallar å isbana ivf...

Effekten är bra för mig, då kan jag skylla på den, hehehe
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
Kubik?

Äsch. som poooooser så kvittar det, den borde vara roligt i gorcarthallar å isbana ivf...

Effekten är bra för mig, då kan jag skylla på den, hehehe
Du behöver väl inte ha nåt att skylla på :confused:
Alla vet ju redan att du är bäst :bow :bow :bow
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Supermoto skrev:
Du behöver väl inte ha nåt att skylla på :confused:
Alla vet ju redan att du är bäst :bow :bow :bow

Hm :rolleyes: Tänkte inte på det, men det kanske är dax för mig oxå att få lite snurr under hjulen...... Jag åker läbbigt sakta med tanke på hur bra min båge går :( :( :(

MEn som sagt, en pooser ser man sällan köra :fakta
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Vill bara glänsa lite... :cool:

Har haft äran att transportera Heda-gurun till Lelles å tillbaks idag i MC-buds ambulansen. :rock :rock :rock
Sen fick jag ta del av hans värdefull råd om klädsel när jag provade skinnställ. Hur skulle jag ha klarat mig utan den store Heda!! Tack du store guru!!! :bow :bow :bow :bow :bow :D
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Ebbe skrev:
Vill bara glänsa lite... :cool:

Har haft äran att transportera Heda-gurun till Lelles å tillbaks idag i MC-buds ambulansen. :rock :rock :rock
Sen fick jag ta del av hans värdefull råd om klädsel när jag provade skinnställ. Hur skulle jag ha klarat mig utan den store Heda!! Tack du store guru!!! :bow :bow :bow :bow :bow :D

Ohoj käre fartfantom! Nöjet var helt på min sida att få göra dig sällskap till en orgie av tajtskinn;) ;) ;)

Jag gasade lite x-tra nu ikväll (Fredag) när vi stuntade förbi din balkong :fakta
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
men skäms pojkar!! komma förbi storstan på en fredag och inte hälsa på...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top