Heda fanclub!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
@ Ebbe (mfl): Jag var till Karlstad i fredags och skulle glo på en Maserati (vem sa att Renault Megané var pimpigt :D). Såklart bestämde sig motorstyrningen för att gå sönder så det blev inget test. Däremot hade de ett par SeaDoo RXP (stämmer?). Trecylindrig Rotax med kompressor och intercooler (vattenkyld på sjön kanske?) på 500cc och den lilla jävlen utvecklade 215hk. Skoterfan toppar 70knop. Hur står sig din... alltså er... eller ja Fias :hihi mot den??? Ska man köpa en sån och impa på chixen med på stranden i sommar eller är det vettigare att komma dit i skinnställ och kränga av sig. Dessa frågor kanske lämpligast besvaras av :BugarGURUN:Bugar men jag testar ändå...

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Renault Pimpigt......nja.... :gnissla Ebbe donderar om sänkningssats oxå, känner mig som en 240raggare snart :kär

Såg på motorjournalen förra veckan då de provade någon sådan där moppe, gick fint........ å snabbt. Men du kan bara få med två chix vettu, en på sadeln bakom dig å en som åker vattenskidor 23meter bakom oxå. muhahha Man får in fyra i en megane, en som kör, en i passagerarstolen samt moi i baksätet men en på varje sida lixom :lol

Supermoto skrev:
@ Ebbe (mfl): Jag var till Karlstad i fredags och skulle glo på en Maserati (vem sa att Renault Megané var pimpigt :D). Såklart bestämde sig motorstyrningen för att gå sönder så det blev inget test. Däremot hade de ett par SeaDoo RXP (stämmer?). Trecylindrig Rotax med kompressor och intercooler (vattenkyld på sjön kanske?) på 500cc och den lilla jävlen utvecklade 215hk. Skoterfan toppar 70knop. Hur står sig din... alltså er... eller ja Fias :hihi mot den??? Ska man köpa en sån och impa på chixen med på stranden i sommar eller är det vettigare att komma dit i skinnställ och kränga av sig. Dessa frågor kanske lämpligast besvaras av :BugarGURUN:Bugar men jag testar ändå...

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nää, nu ska jag ut å åka 525 för första gången.... sitt å muppa på jobbet ni bara :D

Lär väl tvätta kläderna å duscha som faan när man suttit på en sådan moppe, den e ju orange å heter KTM....... :hihi

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Tom Byron skrev:
Nää, nu ska jag ut å åka 525 för första gången.... sitt å muppa på jobbet ni bara :D

Lär väl tvätta kläderna å duscha som faan när man suttit på en sådan moppe, den e ju orange å heter KTM....... :hihi

Har hört att Husagummorna brukar bli "svårstartade" efter att husse har varit otrogen, stämmer det?? :tungan
Ha't så kul. :)

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nja, snarare ska den få böna och be för jag ska åka på den.... (hojen allså) närå, men nu åker nog veven ur å blir balanserad så ska den få lite smisk sedan........... FUUUUUUUUUUUUUUUUUULLLLLLLLLL gaaaaaaaaaaaaaaaaas :D

Ghost skrev:
Du får väl muta 'na lite extra nästa gång du "tankar upp" henne... :tuttar :kär :lol

VDB

Ny medlem
Gick med
22 May 2003
Hoj
Nu är det slutåkt!!!
Vems 525´a var det du testade?
Var körde du ,enduro eller motard???
Hur var den ?

pÄrtan

Tom Byron skrev:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Herr Sjöbergs

En exc med FP helrör på, kändes........lättare att trixa runt med, typ lasta på vagn å lyfta runt i garaget, smidigare att svänga med om man inte åkte så fort.....typ lättare att byta spår i kurvorna osv.

Nackdelen var väl.......hm... ....öh... det hände inget när man gasade ju :va

åkte man på femman å sexan så..... hehe.... trodde man det var motvind å uppförsbacke

Men i skogen är den nog finfin, drog tidigt å varvade bra. ÅKte bara asfalt men, mera flexibel motor....... den var verkligen "ENDURO" ......

SKulle nog kunna åka på en sådan om man inte skulle behöva jaga 580s på gocartbanor, utan man "bara" skulle köra enduro

Frxtn, så var den asnervös i styret när det började gå undan, ändå var gaffelrören på den här helt nedskjutna i kronan...alltså stack inte upp någe..... den var vobblig när man landade lite snett då man slangat eller åkte i gubb mitt i snabba kurvor.

Annars helt okej :tummenupp

VDB skrev:
Vems 525´a var det du testade?
Var körde du ,enduro eller motard???
Hur var den ?

pÄrtan

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Tom Byron skrev:
Damn!!!

Tror jag spanat på den där rättvikfilmen 458ggr nu!! Shit va taggad, bara det inte blir fiasko med blöt asfalt, Här ska Ebbe å alla andra Jagas som Looooooooosers på grönbete :tungan

Jag känner mig HOT HOTHOT!!!

Ska nog fanimej slå mig på bröstet å byta nick till Fan dän båsch eller nått :lol :fyllisar

Håll i hatten, HEDA rules the track :7peta
jag får svar om 2 8 9 maj i morgon onsdag vad tror du om en 2dagars med grill party :fyllisar kan du sjukskriva dig om det blir 2 dagars 8 9 så kör vi 3 grupper med 10 i pers har 8 st08 men vi skulle ha en 8 dilevas oså jag ska ringa bosse högberg i mån stackarn va reserv sist hörs :hjälm

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min moppe ville ju inge mera idag :mad: så jag lär inte kunna åka, så ring dileva du:) Jag kommer nog å tittar iaf...... 8-9 så jobbar jag :näsblod

Shit asså, jag som var så taggad lixom

saint skrev:
jag får svar om 2 8 9 maj i morgon onsdag vad tror du om en 2dagars med grill party :fyllisar kan du sjukskriva dig om det blir 2 dagars 8 9 så kör vi 3 grupper med 10 i pers har 8 st08 men vi skulle ha en 8 dilevas oså jag ska ringa bosse högberg i mån stackarn va reserv sist hörs :hjälm

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
va fan ett husaras till :mad: jag lider med dig :gråta har du läst tråden om olje nivån som ypvs skrivigt intresant jag bävar min framtid

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
Ja vevlagren/lagret ger sig på flera stycken.
Får hem min på fredag lr måndag. Men då ska den få lida igen :D
Hoppas det blir åkning den 8-9:e...

/Stefan

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yepp, nu ska jag åka å riva ur husaspisen :tummenupp

Det skumma e att jag känner mig glad att det hände, för de verkar ju inte fixa det i förebyggande syfte utan den lär paja för man ska få någonting fixat :)

VDB

Ny medlem
Gick med
22 May 2003
Hoj
Nu är det slutåkt!!!
Va e de som hänt Heda?????

Stolpe

Tom Byron skrev:
yepp, nu ska jag åka å riva ur husaspisen :tummenupp

Det skumma e att jag känner mig glad att det hände, för de verkar ju inte fixa det i förebyggande syfte utan den lär paja för man ska få någonting fixat :)

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
saint skrev:
va fan ett husaras till :mad: jag lider med dig :gråta har du läst tråden om olje nivån som ypvs skrivigt intresant jag bävar min framtid

Är ju inte säkert att du kommer drabbas. Har faktiskt bara hört om 650 som haft problemet.
Men ring en seriös mekare så borde du kunna få reda på hur det ligger till :tummenupp
Frågade även en Husaförare/mekare/butiksinnehavare ang. YPVs inlägg om oljenivån.
Han sa att man absolut inte skulle hälla i mer olja än rekomenderat. Dvs 1 liter.

/Stefan

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nu ligger den å skäms i bakluckan, hehehe......

Jag har en flintamoppe nu :yoparty , shit va ful den blev :) (utan motor alltså)

Nä nu får man smyga runt på en japanare ett tag, SKJUTSPINNAR :tummenupp :) :tomten :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...