TomK
hela världen är min rejsingbana
Tom Byron skrev:Frxtn, Kawa-Jocke åkte ju fort som faan (som han brukar) å han sade ju inget knorr om fästet ju.......... det sitter nog i knoppen I´m afraid...........
Nej, han snackade om det också, förra måndagen. Men med hans åkstil och hoj, så spelar det liksom inte så stor roll - men det brukar gå ännu fortare när han kör.
Det är en markant skillnad mot vad det borde vara. I höstas upplevde jag greppet bättre på Rörken än Vessingsboda, men nu när vi var över till Åland och körde i 4-5 plusgrader på morgonkanten och fuktig luft, så var greppet mycket vassare än vad Rörken nu kan erbjuda. De har kört grävmaskiner och lastbilar runt på banan hela vintern och tidiga våren för att gräva om stenar och junk - och den leran har satt sig i asfalten.
Visst kan man ladda på mer, men då går det som för Patrik - tvåhjulssladd ut i gräset eller de stackare som drog i backen de två tidigare gångerna. Jag ligger bara och fiser runt jämfört med vad som ska gå under normala förhållanden. Men man får väl se det som så - det är bra träning att köra även när det är halt, för att lära sig underlaget. Precis som jag kuskade runt i hällregn den 4:e maj bara för att kolla hur det kändes.
(såg ut som yx-mördaren i MER-reklamen, fast på två hjul)
Så dissa inte dig själv för att det kändes konstigt eller gick långsamt!