Heda fanclub!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tom Byron skrev:
Frxtn, Kawa-Jocke åkte ju fort som faan (som han brukar) å han sade ju inget knorr om fästet ju.......... det sitter nog i knoppen I´m afraid...........

Nej, han snackade om det också, förra måndagen. Men med hans åkstil och hoj, så spelar det liksom inte så stor roll - men det brukar gå ännu fortare när han kör.

Det är en markant skillnad mot vad det borde vara. I höstas upplevde jag greppet bättre på Rörken än Vessingsboda, men nu när vi var över till Åland och körde i 4-5 plusgrader på morgonkanten och fuktig luft, så var greppet mycket vassare än vad Rörken nu kan erbjuda. De har kört grävmaskiner och lastbilar runt på banan hela vintern och tidiga våren för att gräva om stenar och junk - och den leran har satt sig i asfalten.

Visst kan man ladda på mer, men då går det som för Patrik - tvåhjulssladd ut i gräset eller de stackare som drog i backen de två tidigare gångerna. Jag ligger bara och fiser runt jämfört med vad som ska gå under normala förhållanden. Men man får väl se det som så - det är bra träning att köra även när det är halt, för att lära sig underlaget. Precis som jag kuskade runt i hällregn den 4:e maj bara för att kolla hur det kändes.
(såg ut som yx-mördaren i MER-reklamen, fast på två hjul)

Så dissa inte dig själv för att det kändes konstigt eller gick långsamt! :whip :)
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
TomK skrev:
Jag ligger bara och fiser runt jämfört med vad som ska gå under normala förhållanden.


Fiser? :confused:

Well, jag åkte så mycket jag vågade mest hela tiden, blev lite trött i benen å magen(??) i slutet av passen.......

Skoj att se hur du åker när du kan hålla tätt därbak :fakta
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Hmm... jag tyckte det va bra grepp ja. Fast knöligt, dom 2 släppen jag fick va p.g.a det.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Rigge skrev:
Hmm... jag tyckte det va bra grepp ja. Fast knöligt, dom 2 släppen jag fick va p.g.a det.

Du ska köra vid sidan av knölarna (speciellt de som kör hoj)! :D

Nej, allvarligt talat, så är jag imponerad över att sporthojarna faktiskt höll sig på rätt köl, trots högt tempo och bitvis kantiga spårval.
 

Jenna J

Hasta la vista, baby
Gick med
11 Apr 2003
Ort
I ghettot
Hoj
Ingen än så länge...
Tom Byron skrev:
Fiser? :confused:

Well, jag åkte så mycket jag vågade mest hela tiden, blev lite trött i benen å magen(??) i slutet av passen.......

Skoj att se hur du åker när du kan hålla tätt därbak :fakta

Jamen vad gör man inte för lite GLORY??
:rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock
 

Jenna J

Hasta la vista, baby
Gick med
11 Apr 2003
Ort
I ghettot
Hoj
Ingen än så länge...
:tummenupp En fågel viskade i mitt öra att Krattan kom 8:a i tävlingen idag i Härnösand... vill gratulera! Good job! :tummenupp :tummenupp
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
Yepp, Krattan kvalade 5a och slutade 8a..... :bow :bow :bow
Snacka om att man blir lite konfunderad här nu... Krattan sopar hem en våldsamt imponerande 2a-plats men samtidigt är ju Heda alltid, well..... Heda. Äras skall den som äras bör heter det väl men nu blir det svårt....

Hittade en bild på bushmen med Krattan. Finns fler??
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Heda hejade fram Krattan med Husa på ett äckligt soligt Midlanda i lördags. Tyvärr räckte inte ens Hedas krafter till att hjälpa Husamonstret och hans förare i kampen mot trimmade kåphojar på rakorna *suck* Inte förrän igår (söndag), då vädrets makter var med oss och Heda via mobilen peppade ekipaget! :bow

De hamnade på en andra plats!!! Majoriteten av kåphojsförarna vågade inte hålla i i böjarna... En team manager kom tom fram efter förmiddagens träning och talade om för Krattan att det inte GÅR att köra så där fort i kurvorna när det regnar!!! *FLINAR*

:rock

När jag har återhämtat mig, ska jag skaka fram lite bilder från helgen. Allas vår Heda har fastnat på ett par... :p
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Det var ju hur kul som helst däruppe :fakta

Tack för gästfriheten med maten och glömda öronpluttar :p

Vad hände med Clementz hoj?

Hursomhelst, Krattan = :bow :bow :bow :hej
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Tom Byron skrev:
Det var ju hur kul som helst däruppe :fakta

Tack för gästfriheten med maten och glömda öronpluttar :p

Vad hände med Clementz hoj?

Hursomhelst, Krattan = :bow :bow :bow :hej

Hehe... jag ska se till att ha en hel hög med pluttar i depån hädanefter! :p

Angående Clementz' hoj, så har jag ingen koll, men vi hoppas på rapport snart. Det blev inte så mycket tid till snack efteråt, vi var rätt sugna på att åka hem, även om vissa njöt i fulla drag av uppståndelsen kring den fina 2:a-placeringen. (Var ju lite favvo-tippad efter förmiddagsträningen...)
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Yasha skrev:
Hehe... jag ska se till att ha en hel hög med pluttar i depån hädanefter! :p

Angående Clementz' hoj, så har jag ingen koll, men vi hoppas på rapport snart. Det blev inte så mycket tid till snack efteråt, vi var rätt sugna på att åka hem, även om vissa njöt i fulla drag av uppståndelsen kring den fina 2:a-placeringen. (Var ju lite favvo-tippad efter förmiddagsträningen...)


Hade han långt fram till 1a platsen........hur långt bak till 3e??.... Gjorde han sådan där kanonstart igen, eller plockade han dem lite då och då i kurvorna??

När var hur är nästa rejs.............??
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
På söndagen missade han starten rätt mycket om man jämför med lördagen och så hamnade han bakom ett par stycken efter första kurvan, som var svåra att ta sig om. Han var 10s efter ettan i mål och de tappade han i princip på första varvet medan han försökte ta sig om den som så småningom blev 4:a... Resten av rejset höll han jämnt med 1:an, men han ville komma i mål så han tappade inte hjärnan totalt och jagade ifatt till varje pris... :tummenupp

Hade han fått häng från första början hade det blivit en rysare, helt klart! :skrämd

Det var 5s till 3:e-platsen, men då hade Anders slagit av på takten de sista varven. Det var ingen i sikte bakom länge, men så plötsligt började trean synas igen och då gasade han lite mer... (Farligt)

Kul var det att vara där iaf, trots hällande regn.

Nästa rejs i Våler, Norge 13-15 juni, annars är det Sviestad 2-3 augusti i Sverige nästa gång. Vi hoppas på regn, eller en styggt trimmad Husamotor på den banan... :p
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Heda på Midlanda

Nu kan vi andas ut, Heda har anlänt!
 

Bifogat

  • 12 heda har anlänt lördag.jpg
    12 heda har anlänt lördag.jpg
    121.6 KB · Visningar: 113

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Mer Heda på Midlanda

Heda peppar Krattan!
 

Bifogat

  • 14 buddies.jpg
    14 buddies.jpg
    121.8 KB · Visningar: 112

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Nä, det var väl TomK som skrev att han "åkte å fes runt banan" för det var halkigt......

Jenna är i budapest å rockar
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Ännu mer Heda på Midlanda

Är det här verkligen en rejshoj?!?
 

Bifogat

  • 13 inspektion lördag.jpg
    13 inspektion lördag.jpg
    130 KB · Visningar: 116

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Heh, är inte Krattan värd en egen fan-club tråd efter helgen?
Eller har ni bestämt er för att försöka göra denna tråd till den längsta i sporthojs historia? :D
Grattis krattan en en gång :tummenupp
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
oFFkeFF skrev:
Heh, är inte Krattan värd en egen fan-club tråd efter helgen?
Eller har ni bestämt er för att försöka göra denna tråd till den längsta i sporthojs historia? :D
Grattis krattan en en gång :tummenupp

Har Heda lång??

Krattan åkte INTE med Smetsmotorn..... en orginal 650, jag messade igår å frågade :tummenupp Coolt va?
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
oFFkeFF skrev:
Heh, är inte Krattan värd en egen fan-club tråd efter helgen?
Eller har ni bestämt er för att försöka göra denna tråd till den längsta i sporthojs historia? :D
Grattis krattan en en gång :tummenupp

Starta en!!! Jag kan fylla den med massor av bilder!!! Just nu lägger jag upp de som Heda är med på! :rock :bow

Och ja! Vi siktar på Sporthoj-rekord!!! :hej
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top