Heda fanclub!

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Diger lista... :rolleyes: Men jag är skitbra på att spackla, så jag kan hjälpa dig med det även fast jag inte ska köra!!! :) :tuttar

Guruskrället är envis... :huvet Och jag som hade fixat present för inbördes beundran... :4skrika

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
farmerlip skrev:
Förlåt att jag frågar men har du använt kloavdragare? Är inte svänghjulet gängat?
Nope vad jag kan få fram av sprängskisser på veven så är den bara konad med en krys kil eller vad det heter som håller det på plats så det inte snurar runt på axeln. Och ja jag använde en 3-kloavdragare. Skulle slå mig själv gul och blå om det visade sig att svänghjulet var gängat :huvet

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Evil M skrev:
Nope vad jag kan få fram av sprängskisser på veven så är den bara konad med en krys kil eller vad det heter som håller det på plats så det inte snurar runt på axeln. Och ja jag använde en 3-kloavdragare. Skulle slå mig själv gul och blå om det visade sig att svänghjulet var gängat :huvet
Du har gjort rätt Martin (förutsatt att du tog bort muttern på svänghjulet, hehe, men det antar jag du gjort). Det måste ha monterats av en tysk. De är kända för att dra allt så hårt det går, ofta med hjälp av 2.3-2.4 meter långa hävstänger....

Bifogat

• flywheel.jpg
    flywheel.jpg
    98.4 KB · Visningar: 41

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Yasha skrev:
Diger lista... :rolleyes: Men jag är skitbra på att spackla, så jag kan hjälpa dig med det även fast jag inte ska köra!!! :) :tuttar

Guruskrället är envis... :huvet Och jag som hade fixat present för inbördes beundran... :4skrika
Men för bövelen!!! :4skrika
Här bjuder man på grillning av dött kött med gott klafs och klägg till och så vill han inte komma. Varför :confused: Måste vara en ÄCKLIGT bra orsak som ligger bakom.....

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Supermoto skrev:
Här bjuder man på grillning av dött kött med gott klafs och klägg till och så vill han inte komma. Varför :confused: Måste vara en ÄCKLIGT bra orsak som ligger bakom.....
Mmm... nog för att jag kan förstå att han sett fram emot Åsen läääänge (vi bokade körningen typ i januari eller nå't), men inta kan man säga nej till hyllning från fanclubmedlemmar när det bjuds?!? :confused:

Inga chix i världen kan väl vara så läckra? Kan de?!? :rolleyes: :tuttar

Hörru, Guruskrälle!!! Varför svarar du inte när vi gnäller så? :7peta

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Nu vet ju jag inget om husa.....
Men nog ser det ut som en klassisk avdragare.

Evil M skrev:

Bifogat

• avdrag.JPG
    avdrag.JPG
    39.1 KB · Visningar: 51

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
farmerlip skrev:
Nu vet ju jag inget om husa.....
Men nog ser det ut som en klassisk avdragare.
Nu tror jag att jag fattar vad du menar med gängad. Trodde du mena att axeln hjulet sitter på var gängad. Det finns gängor för en sådan avdragare du visar på bilden men sen finns det spår på svänghjulet där en treklo avdragare passar perfekt, men bara för det så skulle man ju säkert inte ha använt en sådan så nu ska jag slå mig gul och blå :4skrika :huvet :huvet

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Yasha skrev:

Ja, han verkar väldigt ovillig tycker jag... :( Vi blir ju ledsna Guru!!!

Å jag har ingen plats på Åsen.... längre. Blev tvungen att avböja då min hoj tog ut skilsmässa. :jisses

Men jag kommer iaf! Kan vi inte mecka ihop Muppos R6'a (light to-do-listan isf!!!) å turas om å åka lite på fredagen!?!?!? :banana Öhhh, vänta nu.... Har inte du en Husa oxå Jocke? :va

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Avdragare som man gängar på är mycket bättre än kloavdragare, kloavdragare har en benägenhet att flexa lite på svänghulet så det sitter som berget, avdragaren som man gängar på applicerar krafterna bättre i de riktningar de behövs.

Och krysskilen är bara där för att ud ska sätta dit svänghjulet rätt, koningen håller den på plats. Pröva gärna denna teori med att inte dra åt svänghjulet med muttern utan låt krysskilen ta upp krafterna :D

Nedrans mess det blev av det där Evil_Mekaniker....jaja, du får ju fixa behoven genom lill-XR'n.....om den ändå bara hade SM lul på :p

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Ebbe skrev:
Å jag har ingen plats på Åsen.... längre. Blev tvungen att avböja då min hoj tog ut skilsmässa. :jisses
Vad ÄR det med motarder och Gelleråsen?!? :va Krattans husa strejkade ju 3 körningar i rad!!! :kocko

Men party är kul! Och det blir det imorgon!!! :fyllisar

Jag vill ha en lista till Supermoto! Ta-med-till-grillparty-lista!!! :7peta

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ebbe skrev:
Ja, han verkar väldigt ovillig tycker jag... :( Vi blir ju ledsna Guru!!!

Men jag kommer iaf! Kan vi inte mecka ihop Muppos R6'a (light to-do-listan isf!!!) å turas om å åka lite på fredagen!?!?!? :banana Öhhh, vänta nu.... Har inte du en Husa oxå Jocke? :va
Skilsmässa :confused: va'nu en KTääääääM går väl aldrig sönder? Det är väl husorna som ska stå för det familjen...

Min egen husa står nerplockad (plockat bort sadeln :tungan) och kommer inte ut på Åsen utan annat än husses varsamma gashand på styret.

Yasha skrev:
Vad ÄR det med motarder och Gelleråsen?!? :va Krattans husa strejkade ju 3 körningar i rad!!! :kocko

Men party är kul! Och det blir det imorgon!!! :fyllisar

Jag vill ha en lista till Supermoto! Ta-med-till-grillparty-lista!!! :7peta
Vad är det som hänt med lilla bus-katoomen då??

Lista v1.4b:
A) SPRIT
B) ÖL
C) DÖTT DJUR
D) Nåt slags klägg att ha till det döda djuret (som grillats)
E) Nån typ av "sängkläder". Det som finns är: 1st 120cm säng, 1st 140cm luftmadrass. Sängen innehåller sängkläder om nån känner för att ligga där. Soffa oxå såklart.
F) Glatt humör.

Last edited:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
"Dött å klafs"....... jo du vet hur du ska locka till dig gäster :tungan :D

Ingen speciell orsak, å det är absolut inget fel på sällskapet :tummenupp

Supermoto skrev:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tom Byron skrev:
"Dött å klafs"....... jo du vet hur du ska locka till dig gäster :tungan :D

Ingen speciell orsak, å det är absolut inget fel på sällskapet :tummenupp
App App App, det var frågan om "dött kött med gott klafs"... en jädra skillnad :mattias

Sluta vara sån O-GURU nu och ta på dig partyhatten och kom igen... Vi saknar dig ju redan... Evil_Mek mfl kommer oxå...

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Supermoto skrev:
Skilsmässa :confused: va'nu en KTääääääM går väl aldrig sönder? Det är väl husorna som ska stå för det familjen...

Min egen husa står nerplockad (plockat bort sadeln :tungan) och kommer inte ut på Åsen utan annat än husses varsamma gashand på styret.

Vad är det som hänt med lilla bus-katoomen då??

Lista v1.4b:
A) SPRIT
B) ÖL
C) DÖTT DJUR
D) Nåt slags klägg att ha till det döda djuret (som grillats)
E) Nån typ av "sängkläder". Det som finns är: 1st 120cm säng, 1st 140cm luftmadrass. Sängen innehåller sängkläder om nån känner för att ligga där. Soffa oxå såklart.
F) Glatt humör.

KTM'n är inte trasig, den har bara bytt ägare och lever nu ett glida-runt-på-stan-å-busa-liv med en nybliven motarddist i sadeln. :hej Fredde! (Du får hälsa till honom Danne!)

JAG PAXAR SOFFAN MOT FÖNSTRET!!!!!!!! Är den min? Trivs där, sover som ett barn... :trött

När är man välkommen då?

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Lista v1.4b:
A) SPRIT - check
B) ÖL - check
C) DÖTT DJUR - check
D) Nåt slags klägg att ha till det döda djuret (som grillats) - tveksam till klägg, men det är väl ingen som blir ledsen om jag tar nå't annat?
E) Nån typ av "sängkläder". - check
F) Glatt humör. - Does an option exist on this one? :va

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Ebbe skrev:
KTM'n är inte trasig, den har bara bytt ägare...
Har du anmält dig till VM i taskig tajming eller vad?!? :kocko

Och vad blir det istället då? En Emmaljunga eller Teutonia? :3freak

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha