Lite off topic här då men va faan ....
Min pheta debut på vatten
Förberedelse; SKITNERVÖS inte äta någe (I vanlig Hedastil) Nerver har jag nog FÖR mycket av, faan va skitnervig jag ska bli jämt då
Träning; Omotiverad, ville hem.......... åkte ett par varv, noterade att vågorna av alla jetskis som åker är BRA mycket större än vad man e van med, okej, ta det lungt i rejset å inte förivra sig.
Man lottas fram en plats på startrampen, jag fick nummer 9 dvs får välja plats sist, och på den sämsta rampen, blääeeee (Bra tänkte heda, någe att skylla på, även det i Hedastil)
Heat 1,Startgubben flaggar för line up, killen brevid mig har ryggskyddet löst, kardborren hade släppt, svårt att göra själv under en flytväst, fixar det åt honom utan att ta av mig brillorna å imman var ett faktum.
Börjar titta i en lite imfriglugg i brillorna mot startern, men han verkar lugn. DÅ åker alla ifrån startrampen utom jag, hm............(Heda har tittat på fel jetski som skulle starta, skyller på imman)
När sista gubben har hunnit 30meter så åker jag iväg från rampen oxå, SIIIIIIST. Efter 1a varvet 4a, sedan plockar man snubbar som trillar av, ingen kamp bara det att inte jag vurpade men de gjorde de andra. Walle ledde, körde ihop med honom på rakan
Men ingen föll. Sedan drog jag en lite lucka och bevakade den. Blev lite förvånad att jag vann
Heat 2, Kör ihop med en kawwa i starten, prutade inte en mm
Nu jävlar ska det åkas
Tycker att det ligger någon jävligt nära bakom, ser hans spray hela tiden när jag vänder runt bojarna. Nu e det bråttom, vill ha en lucka, kör så fort jag kan de två första varven tills jag e helt slut, sedan orkar jag inte mera så jag tänker att jag släpper killen som ligger nära för snart kör jag omkull om jag fortsätter i detta tempo, men det e ju ingen där, har sett mina egna vågor då jag vänt runt bojarn. Hela släkten å vänner å lite hotta chix står å skriker å hejar på när man åker förbi kajen (publikplatsen) sådant värmer rejält!!
Men det braiga var att jag dragit ut en jättelucka till tvåan så jag kan slå av och bevaka resten.
Heat3, Klart man vill vinna alla tre
Alla starter har varit delade så hela startfältet har startat i två grupper på varsin sidan om banan så åker man en sväng å möts i mitten, Så hittills har ebbe varit snabbast, men inte denna gång.
Kände mig rätt lugn, tog starten, ryckte en lucka, bevaka, Sebbe å walle börjar ta in, ungefär 1-2bojar bakom, muttrar på lite till, luckan ökar.......... bevakar det in till mål. Å ett jädrans liv på kajen igen varje gång jag passerade, så råKKigt fränt !!!
Efter målgång släpper all nervositet å jag firar phet med 2varmkorvar som de hotta korvchixen fixxxat så smarrigt!
Ja just det, spydde i 1a Heatet, var lite väl nervig.
Körde inte omkull på hela dagen, tror det var lite vinnande koncept faktiskt. Inte ligga på 100%
Weee, faan va skoj!!! Känns som lite revanch på isbane-rm då jag kom näst sist å sist i de två tävlingarna jag körde.
Edit: Har säkert glömt massor......... eller förvrängt, eller förfinat.
Jaaa just det !! Speakern sa att jag var Gurun iaf, fick höra det efteråt ...........hihi Utan att någo sagt det till honom, men kör man som en guru så är man väl BÄST
Puss å Juck till alla nära å kära som tittade på, tror jag hade den största "klacken" som det lät någe av iaf, hihi
Q, snart kommer du inte undan
Skoj att du kom förbi! Hade inte så mycket tid att hänga vid "handvärmaren", var ju ett lätt nervvrak lixom, men du verkade som en solskenstråle ändå