Heda fanclub!

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Äntligen vid en dator!

Jo, så här var det. Heda dominerade i helgen, vann alla heat. MEN, jag dominerade starterna!!! :)
I 1'a så tog jag starten fett, ledde i kanske 2,5-3 varv innan Walle drog förbi, å Heda å... Ja, slutade 5'a i första, det är orken som inte finns. Inte flåset konstigt nog, utan ryggmusklerna i svanken orkar helt enkelt inte. Det känns som en skärbrännare i ryggslutet efter ett tag. Måste träna upp mig lite.
I 2'a tog jag starten igen men den starten rödflaggades pga tjuvstart (av någon annan!). Tog starten igen i omstarten, höll ledningen i kanske 1 varv innan Heda kom om. Låg sen 2'a nästan hela rejset, stabil 2'a dessutom. Försökte ta det lugnt för att orka i mål. Näst sista varvet ramlar jag ett par ggr å direkt är dom ikapp. Först en kawwa-nisse, sen Walle. Å på sista halvan av sista varvet får jag ett kast precis vid en boj å halvmissar den. Vänder tillbaks för att inte få en bojmiss, å då kommer Sebbe (klubbkompis). Hornen i pannan exploderar. Laddar allt jag kan på yttern efterföljande boj för att komma ikapp honom. Runt sista bojen siktar jag på att skära in bakom Sebbe för att få det rakare spåret mot mål. SAAAAAAAAAAAA!!!!! Det får bära eller brista!! KAPLOSSSCHHHHHHH! Stuper i han svall å får ge mig. Blir 5'a i andra heatet också.
I 3'e är jag rätt sliten i kroppen. Kommer iväg bra i starten, ligger sida vid sida med en kawwa-nisse precis som i heat 1 & 2. Men den här gången får han liiite bättre grepp än mig i slutet av rakan å tar mig med en meter eller så, blir 2'a på första boj. Går ut på yttern för att kunna hämta höjd ut på rakan. Första kurvan är en dubbel-vänster, å precis när kawwan passerar andra bojen så ramlar han! Å jag har ingenstans att ta vägen. Plums! FAAAAN! Kommer upp igen men då har nästan alla kommit om redan. Försöker hänga på ett tag, men badar igen. Blir snabbt trött, sen hostar maskinen till i ett par kurvor så jag stupar igen. Blir ännu tröttare... Sen ger jag upp! Släpper totalt och ser till att inte vara ivägen när dom snabbare kommer. Tar det som träning och försöker hänga på i svallet när dom åkt förbi. Heda varvar mig 2 ggr. Därav den trötta stilen på ett par av Hedas bilder + att ryggskyddet lossnat. Toksist i sista heatet. Slutar som 6'a totalt av 8'a startande.

Är i det stora hela rätt nöjd. Är iaf startsnabb och rätt snabb så länge orken finns. Mer fysträning och på med Tubbies (skrovbreddare) så ska det nog gå en aningens bättre nästa gång förhoppningsvis. WOHOOO! Premiären är gjord! :tummenupp

Grattis HedaGurun! Första säsongen å allt. :Bugar

PS. Anders hade faktiskt varit fram å snackat med speakern om gurun... DS.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Supermoto........ man lixom behöver inte köra om för folk hoppar av jetskina när man kommer ikapp, eller så kör man på dem :tummenupp I tre heat så "körde" jag om bara två pers, resten ramlade framför så det fick jag gratis lixom. Jättesvårt att köra om när det blir vågor å grejor, lätt att det skär å jetskin sticker lite snett. Prova åk bakom någon ska du få se, :banana

Ebbe, på me tubbies å spöa mig nu då!! Jag längtar redan, sedan ska vi röja phet i stockklassen, finns inge mera att bevisa i Debutant. Jag e redan orolig för walle när han får på tubbies....... eller då blir snarare ordningen återställd, han SKA ju vara snabbare :banana

Nu får man sluta glassa å börja träna, Fishface bjöd på finfin pasta nu ikväll. Nästa rejs är ju 2min längre i varje heat :3freak

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Gurun har gjort det igen!! :tummenupp
Tack alla för en trevlig underhållning trots LÖJLIGT kallt Juni-väder!
Heda skrev:
Supermoto........ man lixom behöver inte köra om för folk hoppar av jetskina när man kommer ikapp, eller så kör man på dem :tummenupp I tre heat så "körde" jag om bara två pers, resten ramlade framför så det fick jag gratis lixom. Jättesvårt att köra om när det blir vågor å grejor, lätt att det skär å jetskin sticker lite snett. Prova åk bakom någon ska du få se, :banana

Ebbe, på me tubbies å spöa mig nu då!! Jag längtar redan, sedan ska vi röja phet i stockklassen, finns inge mera att bevisa i Debutant. Jag e redan orolig för walle när han får på tubbies....... eller då blir snarare ordningen återställd, han SKA ju vara snabbare :banana

Nu får man sluta glassa å börja träna, Fishface bjöd på finfin pasta nu ikväll. Nästa rejs är ju 2min längre i varje heat :3freak

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TACK för att du kom å hälsa på!!!!

Idag var det iaf lite varmare, så vi bestämde oss för att INTE åka jetski utan simma istället för att det ger motion! Vi blev lite impad av oss själva iaf :arsele

Hursomhelst så laddade vi upp och gjorde lite phet trix med jetskin........PÅ LAND :tummenupp Muhhahahahhahahhahaha :banana

Roligt var det iaf :) :rofl

1. Det går att skjutsa på en jetski
2. Loki loki, NO hands
3. Hedvig/Flamingo, Fishface första trixxa på vatten
4. Fishface springer på ytan
5. Badkrukan hoppar i
6. Fixxade dricka på drive in.....eller float-inn, muhahahhah
Quitte skrev:
Gurun har gjort det igen!! :tummenupp
Tack alla för en trevlig underhållning trots LÖJLIGT kallt Juni-väder!

Bifogat

• BAD1.jpg
    BAD1.jpg
    139.9 KB · Visningar: 61
  • BAD2.jpg
    BAD2.jpg
    137.4 KB · Visningar: 173
  • BAD3.jpg
    BAD3.jpg
    117.2 KB · Visningar: 58
  • BAD4.jpg
    BAD4.jpg
    117.8 KB · Visningar: 48
  • BAD5.jpg
    BAD5.jpg
    102 KB · Visningar: 51
  • BAD6.jpg
    BAD6.jpg
    130.2 KB · Visningar: 55

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Grattis!!!

Ryktet spred sig hela vägen till Gotland och som jag förstod det så va det kravaller bland chixen i Visby som på nåt sätt hade hört att blötgurun skulle infinna sig där :hihi
Såvitt jag vet så står dom där än och väntar

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Äh, händer även den bäste.

Men jag har lagt om lite strategi nu, eftersom jag var så kass att köra hoj så behövde jag massa chix för att känna mig levande, nu när jag RÅKKAR PHET på vattnet så räcker det med en. :hihi Men en bra är inte att förakta jämnfört med ett helt gäng halvdanan som bara e ute efter ....... nått :lol

TwinSucker skrev:
Ryktet spred sig hela vägen till Gotland och som jag förstod det så va det kravaller bland chixen i Visby som på nåt sätt hade hört att blötgurun skulle infinna sig där :hihi
Såvitt jag vet så står dom där än och väntar

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E inte det här forumet för "Pre school pics" eller har jag kommit fel?

DU vi tog en bild only for ACRID men den blev bortcensurerad :rolleyes: Dålig skärpa lixom, ska fixa en ny imorrn..........hehe

Acrid skrev:
Hahaha ju mer jag tänker på vilket forum bilderna är postade på desto roligare får jag! :rofl :rofl :D

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Heda skrev:
E inte det här forumet för "Pre school pics" eller har jag kommit fel?

F*n vad ni två håller på då! :4skrika

Hörru, tjocko! När i sommar är grillfesten? Syster och jag sätter oss i gokarten och far nordöst när du dragit ihop ett stort gäng. :fyllisar

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jamen! Tippset då är att skriva hörru snygging istället för tjocko........ :kocko

Prova igen ska du se
:lol

Vadå håller på sitter du å tjyvläser på msn :fatta! Du har ju lurat mig förut iaf din smurf :)
abstruse skrev:
F*n vad ni två håller på då! :4skrika

Hörru, tjocko! När i sommar är grillfesten? Syster och jag sätter oss i gokarten och far nordöst när du dragit ihop ett stort gäng. :fyllisar

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Heda skrev:
Jamen! Tippset då är att skriva hörru snygging istället för tjocko........ :kocko

Prova igen ska du se
:lol

Vadå håller på sitter du å tjyvläser på msn :fatta! Du har ju lurat mig förut iaf din smurf :)

Äsch, vad du är känslig. Du är ju i form, rund är en form. :fyllisar

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Weeeeee

QUITTE tog poäng idag igen i STCC :Bugar :Bugar So ruggigt roligt !!!

Go Q Gooooooooooooooo !!! :banana

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Du, min Monchicci är nog på vift :3freak

Eller e han redan hos dig å leker? Ska spana lite noggrannare när jag blir ledig någon dag,

men visst e det en sådan där apliknande pälsboll som sög på ena tummen å kunde hänga med andra handen å lite svans har den oxå :rofl

Faan att det ska vara så svårt att hitta gammla grejor, men han kanske som sagt ledsnade att ligga i en mörk låda :tummenupp

Acrid skrev:
Hahaha ju mer jag tänker på vilket forum bilderna är postade på desto roligare får jag! :rofl :rofl :D

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Grymt (som grisen alltså)... Två poäng räcker tyvärr inte så långt, men det är ju bättre än inga ;)
Heda skrev:
Weeeeee

QUITTE tog poäng idag igen i STCC :Bugar :Bugar So ruggigt roligt !!!

Go Q Gooooooooooooooo !!! :banana

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Precis!! Å är det lite roligt på vägen så är det ju oslagbart :tummenupp

Quitte skrev:
Grymt (som grisen alltså)... Två poäng räcker tyvärr inte så långt, men det är ju bättre än inga ;)

Ebbe, spana bilden, trodde du att du skulle få uppleva någe sådant :tungan

Bifogat

• ring.JPG
    ring.JPG
    69.4 KB · Visningar: 57
  • 90.JPG
    90.JPG
    134.1 KB · Visningar: 61
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Heda skrev:
Supermoto är det du som e CHEF på motard nu för tiden :D

Tihihi :tummenupp
Självfallet, vad trodde du :confused:
Bland de 37 bästa i norden :fakta :hihi

Finns det planer på nån aktivitet uppe i södra lappland man kan tänkas få komma upp på i sommar :) ??

Jag tänker mig vattenaktiviteter, grill, öl, många garv och en hel del skoj :banana

Jag är på Gotland w30 men har semester plusminus en eller två veckor runt w30...

Fia

Mäklarsvin...
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
En med impeller, å en hästkraft med svans!
Supermoto skrev:
Finns det planer på nån aktivitet uppe i södra lappland man kan tänkas få komma upp på i sommar :) ??

Jag tänker mig vattenaktiviteter, grill, öl, många garv och en hel del skoj :banana

Jag är på Gotland w30 men har semester plusminus en eller två veckor runt w30...

Självklart!! Party, party!! :banana Ska kolla med resten av ligan när det passar, de ska ju åka jetskitävlingar hela tiden.. :3freak

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept