Hej alla

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Mordbrand är ju inte att tända på en vedbod eller bil.
Han måste ju ha riskerat annat folks liv på något sätt, bilen kanske stod jämte ett hus eller något annat, han har m.a.o. riskerat att döda någon.

Annars finns det ju gott om andra brottsrubriceringar för att tända på "döda" saker. Eldar du upp din hoj på en åker, så inte tusan åker du dit för mordbrand.:va

Lägger in dagens rubrik:
/Sprängladdning exploderade vid hus i Oxie Stora skador på dörr och fönster. Rubriceras som allmänfarlig ödeläggelse./

Gå därifrån till mordbrand........

Det började med att dom skulle göra ett Fb. Men dom krachade inte bilen tillräckligt. Så när bilen stod på bilia (bilskadecenter i vbg) så kom dom på den smarta iden att dom skulle elda upp den. Då det visade sig att bolaget inte skulle lösa in bilen.
O det va inga bostadshus i närheten.

Du får väl klaga hos rättsväsendet om Rubriceringen.

Tillerås

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
03 Aprilia rs
Efter att ha läst hela domen, inklusive de förvirrade förhören där ingen minns något, är jag ännu mer övertygad om att TS faktiskt var på plats när hojarna stals. Dels pga att TS dels erkänt stölden för sin flickvän och dels för att TS mobiltelefon var uppkopplad mot mobilmasten närmast banan den aktuella natten.

då har du läst fel, visst mitt ex. säger att jag erkänt stöld för henne.
men min telefon har ej varit uppkopplad mot någon mast nära banan och det står inte i domen.

den här tråden må vara onödig, de flesta har redan skapat sig en uppfattning och jag förstår att det är svårt att ändra den efter mer än 2 år. ja skapa inte tråden för att alla skulle kasta skit heller även om de kanske får många att må bättre här... Tack till er som är stora o vågar tro att det kanske inte alltid är som folk tror.

tror inte heller vi kommer så mkt längre med denna tråden, tack för visat intresse :banana
mod kan väl låsa den eller rent av ta bort den...

Last edited:

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
klart det inte står i domen,det står ju i förundersökningens bevislaga.
och hon sa så naturligtvis för att hon var mytoman,nej du har rätt:
denna tråd var onödig från början förutom att du än en ggr erkänt på det mest nekande vis man kan göra.
tyvärr,för jag hade bra mycket hellre sett dig på banan med bra folk istället för att du umgåts med en massa slödder.
men den dagen du vekligen säger som det är,då tror jag många hade accepterat din närvaro på ett helt annat vis,kanske.....

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
då har du läst fel, visst mitt ex. säger att jag erkänt stöld för henne. men min telefon har ej varit uppkopplad mot någon mast nära banan och det står inte i domen.
Sorry, det var inte masten närmast banan.

Tingsrätten konstaterar, i sin dom, att du inte har något alibi för natten då stölden skedde dels pga att din mobil kopplade upp sig 02:51 mot en mast 4 km söder om Varberg, dels pga vittnesmål.

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
den här tråden må vara onödig, de flesta har redan skapat sig en uppfattning och jag förstår att det är svårt att ändra den efter mer än 2 år. ja skapa inte tråden för att alla skulle kasta skit heller även om de kanske får många att må bättre här... Tack till er som är stora o vågar tro att det kanske inte alltid är som folk tror.

tror inte heller vi kommer så mkt längre med denna tråden, tack för visat intresse :banana
mod kan väl låsa den eller rent av ta bort den...

Men säg, vad är/var ditt syfte med den här tråden?
Jag "antog" du var inblandad, men efter ha läst dina inlägg får jag det till SÅÅÅ mycket mer än "bara" inblandad.

Heder & ödmjukhet omedelbart efter fallet, skulle även det ha hjälpt folk att förstå ett ev. misstag eller mindre inblandning. Men en "lite" kaxig attityd, för att du inte blivit fälld för stöld.... ger rakt motsatt effekt.

Kan bara tänka mig om JAG hade blivit oskyldigt anklagat för samma sak.. då hade jag skrivit spaltmetet bedyrat min oskuld, och uppmanat ALLA att motbevisa detta. så du gör det inte lätt att tro på dig direkt...... drygt 2 år senare:rolleyes:

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Stoffe ring upp folket som blev inblandade så dom berättar att du försöker...Man kan faktiskt göra misstag i livet.
Vi fixar fram alla tele nr.
Man kan faktiskt komma tillbaka i från sådana saker.
Du är ung å så. jag vet att du har skuldkänslor för det det du gjorde. Se till och gottgöra det i stället.
Det är svårt att få bort en stämpel men det kommer att gå.
Visa din goda vilja och släpp garden ...den kaxiga attityden.
Den som har straffats hårdats av det här är din familj och anhöriga.(inte du)..Det är som sagt bara dött matrial....men trots allt annans stora kärlek

//BC

Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Stoffe ring upp folket som blev inblandade så dom berättar att du försöker...Man kan faktiskt göra misstag i livet.
Vi fixar fram alla tele nr.
Man kan faktiskt komma tillbaka i från sådana saker.
Du är ung å så. jag vet att du har skuldkänslor för det det du gjorde. Se till och gottgöra det i stället.
Det är svårt att få bort en stämpel men det kommer att gå.
Visa din goda vilja och släpp garden ...den kaxiga attityden.
Den som har straffats hårdats av det här är din familj och anhöriga...Det är som sagt bara dött matrial....men trots allt annans stora kärlek

//BC

Grymt! :tummenupp

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Riktigt bra inlägg Björn!

Ibland behöver man faktiskt lite uppbackning för att kunna be om ursäkt...det är lätt att tycka va andra ska göra, men svårt när man själv står med fingrarna i kakburken. Då är förnekelse det lättare alternativet.

Stoffe ring upp folket som blev inblandade så dom berättar att du försöker...Man kan faktiskt göra misstag i livet. Vi fixar fram alla tele nr. Man kan faktiskt komma tillbaka i från sådana saker.
Du är ung å så. jag vet att du har skuldkänslor för det det du gjorde. Se till och gottgöra det i stället. Det är svårt att få bort en stämpel men det kommer att gå. Visa din goda vilja och släpp garden ...den kaxiga attityden.
Den som har straffats hårdast av det här är din familj och anhöriga.(inte du)..Det är som sagt bara dött material....men trots allt annans stora kärlek

//BC

Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Tråden la ja upp för jag förstår att 99.99% av alla tror ja varit med o stulit hojjarna, och jag förstår också att det är lätt att tro det men ja vet ej vart folk fått sin fakta ifrån, bara tidningen? nått mer?
Det är väldigt många som VET väldigt mkt utan att ha läst domen eller förundersökningen...?.

En del var ju med på rättegången också...

Jag har gjort väldigt fel i hela situationen och det ångrar jag djupt!

Varken Jag, Tompa, eller Sjöstrand är speciellt svåra att få tag på... Om man nu är ångerfull menar jag...

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag lämnade depåerna 2007 så jag har inte koll på vem killen var innan allt det här hände? Någon skrev att han var depågranne på falken? Det verkar ju bara vara för sjukt för att vara sant.

Vem var han innan? Rookiepilot? Junior chaufför?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati