Hej alla

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Reflektion! För jag följer en tråd (antagligen mot bättre vetande) där TS verkar vara en något mer än lovligt ung & förvirrad man inbäddad i en Lars Norénlik återvändsgränd av livslögner & ångest sökandes något gott även om nu gott i sammanhanget inte är något i bemärkelsen där han stolt under framtida jular berättar historien för kidsen kring granen. På andra sidan tangentbordet (likt sitt enda antidepresiva preparat) oxå ett gäng passionerade medelålders "vuxna" som inget hellre med ett brett snett leende på läpparna tar tillfället i akt att droppa billiga ljumma poäng .. Jisses!

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Att rota i skuldfrågan om vem som gjort vad samt kommentarer om hur mycket stryk TS skulle får om han visade sig nånstans är ganska tråkiga att läsa.

Det jag hellre skulle vela läsa om är livet på kåken. Hur går det till i matsalen? Är alla toktränade och spänner sig ute i rastgården? Hur mutar man plitarna och hur jobbigt är det att gräva en tunnel med en sked?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nr:18: Jo skillnaden är ganska stor, tar man motorcyklar är risken ganska stor att man råkar illa ut, inte med rättvisan kanske utan med andra. Vilket säkert många här vet.

Okej, så hade inte risken funnits att man "råkar illa ut" så hade du inte haft nåt problem med att sno hojar?

Enligt tidningsartikeln så tände man på bilar för att dölja spår från en trafikolycka.. låter som att ni är ett gäng mogna och ansvarstagande personer.. :tummenupp

EDIT: Om det nu är så att domen visar dig oskyldig och du vill bli rentvådd så föreslår jag att du lägger upp domen alternativt diarienumret så kan vi hämta ut den från tingsrätten då det är offentliga handlingar.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Efter att ha läst hela domen, inklusive de förvirrade förhören där ingen minns något, är jag ännu mer övertygad om att TS faktiskt var på plats när hojarna stals. Dels pga att TS dels erkänt stölden för sin flickvän och dels för att TS mobiltelefon var uppkopplad mot mobilmasten närmast banan den aktuella natten.

creare

Guest
Efter att ha läst hela domen, inklusive de förvirrade förhören där ingen minns något, är jag ännu mer övertygad om att TS faktiskt var på plats när hojarna stals. Dels pga att TS dels erkänt stölden för sin flickvän och dels för att TS mobiltelefon var uppkopplad mot mobilmasten närmast banan den aktuella natten.

Har du tid får du gärna lägga upp domen alt de nummer man behöver för att söka efter den :):tummenupp

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Att inte minnas, att bara vara på fel plats och att "nån annan" gjort saker är både praktiska och väl använda argument bland kriminellt pack.

Oavsett om Tillerås var den som fysiskt rullade ut hojarna ur boxen / boxarna så tror inte jag ett skit på "jag är oskyldig" snacket.

Ett domnummer hade uppskattats.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Ja, jävlar vad alla här på sporthoj plötsligt aldrig gjort en fluga förnär och varit änglar hela sitt jävla liv. Hoppas ni rannsakat er själva och allt ni gjort innan ni kastar första stenen.

Jafan, jag körde för fort en gång. Det är nästan samma som att stjäla hojar och elda ner verkstäder. Tänkte inte på det.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jafan, jag körde för fort en gång. Det är nästan samma som att stjäla hojar och elda ner verkstäder. Tänkte inte på det.

Jag vill på intet sätt rättfärdiga något han gjort, men grabben försöker ju bara "come clean". Som jag förstått det har han suttit av del av straff och kanske försöker med någon sorts bot och bättring.

Jag är själv inte mer insatt än vad jag läst i trådarna med tillhörande länkar, men tycker många andra är jävligt snabba att pissa på honom utan att heller veta mer ...

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04

Något måste du ha gjort. Kanske stulit en trampcykel i fyllan, precis som vad man kan läsa om vad folk på denna sida gjort? Ett litet barn blir förmodligen mer ledsen än vad ni vuxna blir när ni får en hoj stulen. Men inte ger sådant flera års fängelsestraff. Kanske inte ens en polisrapport.

Trådskaparen verkar ju ta sitt straff, 3,5 år i fängelse och 500 000 kr i skadestånd. Genom att fortsätta anklaga och smutskasta fryser ni ute och gräver hans grav. Han verkar ju aldrig kunna köra på en svensk bana igen, enligt er. Är det vad ni vill, är det vad ni helst av allt vill få gjort? Släpp honom bara och låt honom betala för vad han är dömd.

Ja, jag är förbannad och jag gillar inte att leka en rättvisans man. Men det är fan bara metallskrot det handlar om. Ersättning lär väll alla få ut. Men att verkstad/garageägaren blir mest ledsen kan jag förstå.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Något måste du ha gjort. Kanske stulit en trampcykel i fyllan, precis som vad man kan läsa om vad folk på denna sida gjort? Ett litet barn blir förmodligen mer ledsen än vad ni vuxna blir när ni får en hoj stulen. Men inte ger sådant flera års fängelsestraff. Kanske inte ens en polisrapport.

Trådskaparen verkar ju ta sitt straff, 3,5 år i fängelse och 500 000 kr i skadestånd. Genom att fortsätta anklaga och smutskasta fryser ni ute och gräver hans grav. Han verkar ju aldrig kunna köra på en svensk bana igen, enligt er. Är det vad ni vill, är det vad ni helst av allt vill få gjort? Släpp honom bara och låt honom betala för vad han är dömd.

Ja, jag är förbannad och jag gillar inte att leka en rättvisans man. Men det är fan bara metallskrot det handlar om. Ersättning lär väll alla få ut. Men att verkstad/garageägaren blir mest ledsen kan jag förstå.

Håller med, 3,5år för att vara inblandad i hojstöld och eldat upp någon bil, fan enbart rosengårdsinvånarna skulle frambringa flera nya anstalter om dom åkte fast någon gång.

Sitter han 3,5år för det har han nog fan tjänat av sitt straff i mina ögon och ja ÄVEN om det vart min hoj eller bil som brann. Finns folk som gjort bra mycket värre saker och fått skitstraff i jämförelse.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
tja syftet med tråden är väl att herr tillerås ska sitta en volta på några år och när han kommer ut så kan han se fram emot att hela hojsverige står i kö och vill slå han på käften.
han är väl rädd och vill undvika detta (vem hade inte varit det liksom), det gör han som alla barn som vill att nåt ska försvinna, rullar ihop sig som en liten boll och skriker "jag är oskyldig, allt är orättvist!", något inte hans egen mamma går på längre.

helt fel approach, det TS bör göra är att ta tilfället i akt och helt sonika erkänna allt han gjort och varit med i utan krusiduller och sedan be om ursäkt.
iallafall när det gäller MC stölden så finns folket vars liv han berört här på SH så där har han inga problem.
det finns många med brokigt förflutet (säkerligen även här på SH) som ändrat sina liv och lever gott utan att vara en parasit.

som tur är så har han gott om tid att tänka över sitt liv och vilka val han ska göra inför framtiden.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250

Efter att han har suttit av sitt fängelsestraff är han i samhällets ögon en fri man som sonat sitt straff. I racerförarnas ögon är han en opålitlig rackare som de inte kommer släppa in på banorna fler gånger.

Jämför med en anställd som svindlar sin arbetsgivare på en större summa. Han döms till ett fängelsestraff, sitter av den tiden och blir i samhällets ögon fri från skuld. Tror du att arbetsgivaren kommer att återanställa honom efter avtjänat straff?

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Efter att han har suttit av sitt fängelsestraff är han i samhällets ögon en fri man som sonat sitt straff. I racerförarnas ögon är han en opålitlig rackare som de inte kommer släppa in på banorna fler gånger.

Jämför med en anställd som svindlar sin arbetsgivare på en större summa. Han döms till ett fängelsestraff, sitter av den tiden och blir i samhällets ögon fri från skuld. Tror du att arbetsgivaren kommer att återanställa honom efter avtjänat straff?

Du ser det ur fel perspektiv. Utan att peka ut någon, så kan jag säga att det är ni raceförare i Sverige som bestämmer huruvida han är välkommen tillbaka. Killen kommer förhoppningsvis aldrig hamna i denna situation igen, då han redan nu verkar ångerfull. Tänk dig själv, att du aldrig mer skulle vara välkommen tillbaka på banan. Förtjänar han det? Det är som sagt endast metallskrot som förstörts.

Men jag förstår din poäng...

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Något måste du ha gjort. Kanske stulit en trampcykel i fyllan,
<klipp>

Stjäla en trampcykel är nästan samma sak som att elda ner garage och stjäla hojar. Och nej, det har jag nog inte gjort.

En racehoj är oftast helt oförsäkrat, ägaren har lagt oändligt jävla många timmar och lite till på den, betalat oändligt för sin racehelg och sett fram mot den (eller ångestat sig fram mot den) i en hel vinter t.ex.

Det är inte metallskrot det handlar om, det är mycket mer.

Stjäl man någons hoj i depån kan man brinna i helvetet, igår, idag, imorgon och i all evighet.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati