Hej alla

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det är aldrig någon som påstått att jag köpt några hojjar eller liknande, häleri blev ja misstänkt för bara för att jag var hemma hos en fd. vän i grimeton tillsammans med annat folk när motorcyklarna var där.
Den fd. vännen till mig fick lite problem med div människor pga. detta och han sa alla namnen som var på plats där vid motorcyklarna...

Häleri=Har tagit befattning med gods som kan befaras vara stulet.
(alltså behöver man inte nödvändigtvis inte ens köpa någonting, räcker med att du varit på samma plats och kunnat tro att godset är stulet)
Mmmmmmmmm, så är det. Nästan alla som sitter inne är oskyldiga. "Jag var bara på fel plats vid fel tillfälle och hade fel vänner..."
Varför ville du elda upp din egen bil? Om det var en trafikolycka har man väl inget att dölja?
Eller vänta... det var ju andra som gjorde det också...

"Han erkände så småningom att han befann sig på platsen men hävdade att det var andra personer som tände på. Anledningen ska ha varit att dölja spåren efter en tidigare trafikolycka."

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
Om TS har lite vapen och grejer är han varmt välkommen att åka lite med oss i PMC.
Vi gillar hårdingar som sticker ut lite i mängden. Finns en grek, en arab, en jugge och en bad ass maddafakking Cuban bland annat löst folk!!!!!

En och annan stöld är bara bra på meritlistan för när du har med en oss att göra så är häleri vardagsmat.
Jag bjuder på en cheese på Svea i vår/sommar!!!

Ps. En fräsch hoj skulle sitta som en smäck till våren!!! Ds.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Så om jag fattat saken rätt så har du suttit inne lite nudå? Då tror jag den stora frågan alla vill veta är.......tappade du tvålen många gånger?

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
Så om jag fattat saken rätt så har du suttit inne lite nudå? Då tror jag den stora frågan alla vill veta är.......tappade du tvålen många gånger?

Bra och berättigad fråga, är han en tvåltappare är han inte längre välkommen till vår lilla förening oavsett hur hård han är.

Kneedrag

Guest
Jaså TS var iblandad i den där soppan, hoppas jag slipper se honom och träffa honom i racing/bandag/samåkning dagar.

TS ditt namn ska jag lägga på minnet.
TS du har blivit dömd av en domstol. Nuff said.
Det räcker med att du varit inblandad i soppan det är lika illa som att själa hojarna.

Nr18 har rätt , du ska hålla en låg profil.

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Mordbrand var att du tände på din egen bil som redan var skadat (FB)...Inne på en verkstad?
Enligt lite pålitliga källor var det väl lite droger oxo inblandat?

FD vän ja....Men inte då när allt hände va?

En dom är ganska intetsägande..det är väl off the rekord som skulle vara intressant att höra...Hur mycket det goooolades i det liila charmiga schyffe (häktet)du bodde.

Oavsett vad som än hände och vad det står i domen så. Blir det svårt att gå till dom personer som blev av med sina RR hojar och den person som fick vara snäll att lägga ut sina stålar och sitta i buren i 1vecka att säga förlåt det var inte jag.

och så kommer det fan 2 år efter stölderna oxo...

Patetiskt Stoffe

Skicka fram domen du...det är ju du som vill bli rentvåd.....

Last edited:

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Finns det nån artikel från denna händelse? När var detta? I vilken depå?

Falkenberg 2008 det finns en tråd som heter RR-stölderna..

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=194178
Det var många inblande på olika sett. 1 kille som inte är nämt var på väg hem smällde med ett rådjur och fick sina armleder brutna och är inte bra alls....vilken soppa

och bara kliva i med hela huvet i en bi kupa är starkt gjort lr bara korkat

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Falkenberg 2008 det finns en tråd som heter RR-stölderna..

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=194178
Det var många inblande på olika sett. 1 kille som inte är nämt var på väg hem smällde med ett rådjur och fick sina armleder brutna och är inte bra alls....vilken soppa

och bara kliva i med hela huvet i en bi kupa är starkt gjort lr bara korkat

Aha oki den härvan. Va de stoffe som körde skåpbilen för att "lämna" tillbaka hojarna när snuten stoppa bilen? För de var väll 3 hojar som stals och sen återfanns?

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Vad är några stulna hojar, bara pengar /dött material.
Mordbrand !! "I don't want to now you"

Du har helt rätt att det är dött matrial....men om du tävlade och hade lagt alla dina pengar på ngt som inte går att försäkra och blir av med dom....jag vet inte hur du skulle reagera. gat hoj okey det är försäkrat.....men och att stjäla på i sin egna gata är väl inte helt okey...

Mordbrand att tända på sin egendom ....ja vet inte. Det var trots allt en bilverkstad som blev på tänd...för att dölja sin egna klantighet (ett misslyckat FB)

Sooo what

Alla kan göra fel..men ring upp brottsoffren i stället och försök rentvå via den vägen först innan man kastar sig in i bikupan

Aha oki den härvan. Va de stoffe som körde skåpbilen för att "lämna" tillbaka hojarna när snuten stoppa bilen? För de var väll 3 hojar som stals och sen återfanns?

nej det var det inte...stoffe satt i säkert förvar då...det är en helt annan gubbe som bara var snäll...han var oskyldig

Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Du har helt rätt att det är dött matrial....men om du tävlade och hade lagt alla dina pengar på ngt som inte går att försäkra och blir av med dom....jag vet inte hur du skulle reagera. gat hoj okey det är försäkrat.....men och att stjäla på i sin egna gata är väl inte helt okey...

Hojarna går att försäkra :tummenupp

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Skulle bara vilja inflika att mordbrand låter mycket allvarligare än vad det kan vara, vissa här verkar tro att någon måste ha dött i mordbranden. Så är det inte.

"1 § Om någon anlägger brand, som innebär fara för annans liv eller hälsa eller för omfattande förstörelse av annans egendom, döms för mordbrand till fängelse, lägst två och högst åtta år."

Skulle räcka att tända eld på någon annans egendom, som t.ex en verkstad.

OBS! Har inte fördjupat mig i vad som hände, brann eller vem som gjorde det. Vill bara förtydliga.

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Det är aldrig någon som påstått att jag köpt några hojjar eller liknande, häleri blev ja misstänkt för bara för att jag var hemma hos en fd. vän i grimeton tillsammans med annat folk när motorcyklarna var där.
Den fd. vännen till mig fick lite problem med div människor pga. detta och han sa alla namnen som var på plats där vid motorcyklarna...

Häleri=Har tagit befattning med gods som kan befaras vara stulet.
(alltså behöver man inte nödvändigtvis inte ens köpa någonting, räcker med att du varit på samma plats och kunnat tro att godset är stulet)

Stod inte inte motorcyklarna i ett garage som du hyrde i fingerat namn och användes inte ditt släp för att transportera de?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati