Hej! Det är jag sin är dum i huvet.

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Hej! Det är jag som är dum i huvet.

Ja skrev nu teorin för A kört för andra gången. Jo klart man ska få Underkänt.
Även fast man läst på och verkligen börjat tro på sig själv så får man ett poäng lägre den här gången. När jag kom bad jag farsan förhöra mig, gick bra kunde allt utan problem. På båda försöken så kändes frågerna helt förvrängda som att VV verkligen vill att man ska få IG så många gåner som möjligt.
Börjar nu tappa tålamodet. Ska skriva det igen nu på Onsdag klarar jag det inte då så vet jag inte vad jag gör.? Vill inte ge upp, men det börjar bli pinsamt.

Hur många försök ska man torska innan man får börja kalla sig för dumhuve.

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tyckte det verkade lätt så jag pluggade nästan inget första gången å hade 2p för lite :( Jävla parkeringsregler... ;)

Ta hem något frågeprogram te burken, dem hjälper ganska mycket!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Att, som så många tonåringar, gå och skriva teorin utan att ha pluggat betyder bara att man är dum i huvudet. Konkret innebär det ju bara att ni inte villl ha ert körtkort.

Men Darre, kan du grejerna och har problem med provnerverna så lider jag med dig. Kör du provet en gång till så får du väl söka om att göra provet muntligt.

Har ni testprov att göra fortfarande? Träna tills ni är hundraprocentiga på dom eller iaf nästan.

gros coeurs

Medlem
Gick med
1 May 2003
Hoj
Ducati 996 2001, 110cc fiddy
Darre skrev:
Ja skrev nu teorin för A kört för andra gången. Jo klart man ska få Underkänt.
Även fast man läst på och verkligen börjat tro på sig själv så får man ett poäng lägre den här gången. När jag kom bad jag farsan förhöra mig, gick bra kunde allt utan problem. På båda försöken så kändes frågerna helt förvrängda som att VV verkligen vill att man ska få IG så många gåner som möjligt.
Börjar nu tappa tålamodet. Ska skriva det igen nu på Onsdag klarar jag det inte då så vet jag inte vad jag gör.? Vill inte ge upp, men det börjar bli pinsamt.

Hur många försök ska man torska innan man får börja kalla sig för dumhuve.

ge inte upp förfan! tanka hem ett program till datorn och nöt..det funkade för mig. lycka till!

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
Med dom låga kraven som vägverket har på proven så borde alla klara dom.

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Jag har Du&Jag i Trafiken utgiven 2001 och MC Boken Utgiven 2002.

Nu har jag 3 dagar på mig. Ska försöka läsa igenom båda böckerna ett par gånger.

Ang muntligt prov, är det lättare på nåt sätt?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Darre skrev:
..

Ang muntligt prov, är det lättare på nåt sätt?

Nej,varför skulle det vara det. Dock finns det som alternativ om man har SOL eller extremt svårt för skriftlig examination.

Har du inte pluggat innan så är det ju så j-a dax nu?

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Håller med ovanstående talare lite......jag menar det är ju ganska många fel man får göra :va

Jag skrev mina teoriprov för Bil/Mc på min födelsedag och jag ville verkligen klara det, så jag läste som fan i teoriboken flera månader innan ända fram till dagen innan jag skulle skriva upp...
Tror jag läste boken noga 3 gånger och sedan läste alla sådanna där kom ihåg rutor 1 gång, klarade det sedan fint både bil och mc och snabbt gick det med, sist in på skrivning och först klar he he :D

Läs ordentligt till nästan gång så klarar du det !

Last edited:

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Forkman skrev:

Skulle gärna vilja se dig göra proven som jag får.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Chrille skrev:
Att, som så många tonåringar, gå och skriva teorin utan att ha pluggat betyder bara att man är dum i huvudet. Konkret innebär det ju bara att ni inte villl ha ert körtkort.

Men Darre, kan du grejerna och har problem med provnerverna så lider jag med dig. Kör du provet en gång till så får du väl söka om att göra provet muntligt.

Har ni testprov att göra fortfarande? Träna tills ni är hundraprocentiga på dom eller iaf nästan.
Tonåringar. Alla är vi dumma i huvudet :rolleyes: Killen har ju pluggat och vill ha körkort..

Darre ligg i nu till nästa prov så klarar du det ska du se!

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
Darre skrev:
Skulle gärna vilja se dig göra proven som jag får.

Vi gör ju ioförsig körkortsprov i skolan varje vecka, och där är gränsen för godkänd 63, så jag tror inte det ska vara några problem. Klarar man inte ens proven på vägverket så vettifan om man ska ha körkort överhuvudtaget.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Forkman skrev:

Håller med.. vet inte om man har bara lätt för att lära sig eller om det bara är lätt. har tagit tre olika kk och alla har jag klarat med typ två fel.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Out_Spinner skrev:
Tonåringar. Alla är vi dumma i huvudet :rolleyes: Killen har ju pluggat och vill ha körkort..

Darre ligg i nu till nästa prov så klarar du det ska du se!

Jag har inte sagt att alla är dumma i huvudet i det här avseendet. MEn pluggar man inte MYCKET så vill man inte ha sitt kort och då får man vänta lite. Ytterst få klarar inte att lösa proven på ett vettigt sätt genom att plugga lite...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
För er småglin kanske. På min tid var fanimej inte teorin lätt...

Nope, det var ju en helsjuk teori från vägverket i början på 90-talet, tack och lov har de teoriproven försvunnit.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Chrille skrev:
För er småglin kanske. På min tid var fanimej inte teorin lätt...

Jag gjorde gamla versionen. Läste igenom boken från början till slut en gång och klarade mig med 32/40. När jag fick chansen att skriva för hoj chansade jag bara eftersom jag inte hade läst något alls, och då fick jag 34/40!
Jag har testat att göra dagens prov och det är betydligt enklare än förr!

/halvynglingen

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...