Dubbla spjäll finns inte på nån modell vad jag vet. Alla har samma singelspjäll... Bara Arnes, min och en till har dubbla och de är byggda av resp. ägare...Boost3 skrev:På 05an Är det dubbla gasspjäll på dom och hur stora är dom?.
Den toppen som som Arne fotat är en försökshistoria. Nyare är gjutet och ser inte ut så på ytan(obeh/oslipat). Hmm, tror Arne har tillgång till en nyare motor med Nicasilfoder. Dessa har de större kanalerna vad jag vet.
Ver 2 låter mer "busvänligt" och ett aningens bredare register?
Isf kör på den
Men innebär version1 trots något tapp under 5000 ändå bättre om man har
dagens setup i jämförelse så är ju inte det fel heller...
Svår nöt det här..
Det som ger bredast register förordas,
således Ver2 inte sant? Spärren ligger ju på 9500 så...
Det här är ungefär HUR KUL SOM HELST! Tack Boost!
Jaha tänkte väl? har dom numera gutet ungfär så där så är det ju skapligt bra...lika bra som andra märken för att prioritera vrid..Frågan är om dom även fixat den otroligt dåliga övergång i bakom runt/styrningen?
Ja frågan är vad som är bäst i ditt fall??? Du kommer ju ha insprut som är lämpliga för max hk högt upp i regget . vad det nu blir 46 eller 48?
då skulle du även igentligen haft tyskkammarna för att mattcha insprutets storlek! Och då skulle man siktat på max effekt genom helkonisk kanal.
Det är klart man tappar i lägre varv då, men o andra sidan är ju en v-twinn 1000cc rätt så bra även på lägre varv trotts sådana portar och kammar! ex hondas sp1,,,tl 1000 ,,aprilia 1000 känner du ju till den kan du gämföra med ,,,kommer troligast bli väldigt lika den i regget med helkonisk kanal och tyskkammar! även i effekt.. (med din dubbelinsprut)
Med tyskkammarna skulle man nog kunna nå 115 bhk,,Inte helt otänkbart mer? (hoppas på 120) Enstonka med 475cc och Highlandertopp tyskkammarna 46mm insprut bra avgas skulle kunna lämmna ca 55.brp. Men som sagt v-twinn har ju fördelen att gå gämmnare och får då ur något mer per cylle vid samma trimmningsgrad som enstånkor.
Om du vill ha en changs att nå 120brp så MÅSTE vi köra konist..
som sagt fundera på millens register,, Eller tl 1000 blir nog likvärdig då.....
Tål att funderas på....
Ja, med tanke på att H-L 450:n med rätt så lik toppkonstruktion kan man gissa (ínget jag vet för säkert men om man tittar på bilder så...), den plockar de en "hel del" ur. Om det nu är 63hk eller nåt... och det på stånkka.
46r lutar det åt! (spjällstorlek)
Sen blir det filter direkt på. Inga krökar, rör eller annat trams. Inga stoppies mer, då hamnar man i insuget
Den toppen som som Arne fotat är en försökshistoria. Nyare är gjutet och ser inte ut så på ytan(obeh/oslipat). Hmm, tror Arne har tillgång till en nyare motor med Nicasilfoder. Dessa har de större kanalerna vad jag vet.
Hej
Jo det stämmer, mätte den nye -04 an hos vår gemensamme vän ,mått: in 31mm ,ut 28mm /Arne
Jag tror kompförhållandet är samma då även kammar är samma.
11.5:1 ska det vara i så fall. Förbränningsrum ska se lika ut. Det enda som skiljer lär vara portdim. som vi nu rett ut =)
Ja, fjädrarna är stygga hehe...
"Tyskkammar" måste gå att få tag på.. På någe vis kanske har Highland några, annars kanske fd. HKP har kvar nåt.
Ver1 sägar vi va? Det är ju effekt som räknas
Det var ju sjutton vad du jobbar snabbt, sa jag inte att du kunde ta ett år på dig eller så?
Kul att du är road. Ihåligt i mellanväggen? Vore inte det lite knepigt och krångligt ur tillverkningssynpunkt? Borde väl vara solitt där med..
En mall skall lösas så fort jag är i närheten av hojen
Jag tar bara det värsta nu...kommer bli tillfälligt avbrott snart så tid kommer det ta i alla fall Bra då sätter jag mig och väntar på mallen (ingen broska)
Hur högt kom-f törs du ha? Tänker på planingen.. Vid 13,5 går spikgrännsen!!
1mm planing skulle jag rekomendera till medelsvensson då blir det ca 12,5 och ingen fara för spik 98 okt...
Det var väl kamkedja? så det går att sträcka upp slacket som blir vid planing. Och sitter kammarna fast med 2st bultar som vanligt? För kammarna rammlar ju bakåt ca 1-1,5mm så man bör slipa hålen lite så man kan ställa tillbaka kammarna! Man kan ge fan i att flytta tillbaka dom för att få högre effekt längre upp i registret,, men som alltid så tappar man i botten
12.5 blir finfint, vill inte behöva leta efter specialsoppa när man är ute och gatåker..
Kedja är det, och det finns möjligheter att sträcka upp med extra sträckaren.
(sitter två på mina cyllar, egenpatentare) Annars finns det även kortare kedjor..
Kammarna är en smal sak, de är endast konade på dreven med centrumskruv. Som Audi alltså. Bara lossa, vrida in och dra åt. Inga spår eller kilar
Du ser, det är bara fördelar med Highland
Återkommer när jag rivit i mina krökar, tar en mall för varje (fram och bak cyllen).
Vad tror du,,kan du fixa 48mm spjällhus?
Ja det är väl bara att beställa från Jenvey om man inte hittar nåt annat från nån skrotbåge (tips mottages från alla)
På tal om Highland så har jag nog ett par på G...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |