Jag såg nyligen en Bimota på blocket. Med BMW motor. Reklus på den så är det klart. Ganska frän hoj också.
Andra roliga alternativ är MuZ. Med Yamaha-motor. Det var ett helt gäng som körde sådann i Sound of Singel förut. Med en Steg 1 trimning så går dom hyfsat fort, men håller utan problem en hel säsong. Vill man kosta på lite mer så går det att trimma hårdare, men då får man vara beredd på reparationer.
Som en tidigare sagt. Yamaha SZR660, allltså samma motor som i MuZ. Möjligtvis lite vanligare. Trimning på samma sätt som MuZ, så klart.
Om det nu inte finns någon reklus, då får man helt enkelt modifiera en som nästan passar. DET är betydligt enklare jobb än att sätta i en 4-smälla i en 125 ram.
Stirrar man sig blind på viktangivelser på respektive hoj så ser man snart att dom väger ganska mycket. I gatuförande JA... men nu pratar vi en ren banhoj. Elsystem, avgasrör, kåpor, mätare onödiga prylar osv osv. vipps har man trollat bort 20-30kg.
450 motorer i all ära, men dom kräver mer servic än en 2-t räser. Speciellt när dom går på höga varv hela tiden.
Beroende på hur morsk du är, så kan ju faktiskt en ZXR400 vara alternativ också. Självklart kan man modifierar kopplingen på en sådan också. Eller liknande 400.
Hur ofta tappar du hojen? Det är väl då det är tungt? Eller är det tungt när du ska gå med hojen också? Lasta på vagn? Har du service personal med dig på banan?
Mats
Andra roliga alternativ är MuZ. Med Yamaha-motor. Det var ett helt gäng som körde sådann i Sound of Singel förut. Med en Steg 1 trimning så går dom hyfsat fort, men håller utan problem en hel säsong. Vill man kosta på lite mer så går det att trimma hårdare, men då får man vara beredd på reparationer.
Som en tidigare sagt. Yamaha SZR660, allltså samma motor som i MuZ. Möjligtvis lite vanligare. Trimning på samma sätt som MuZ, så klart.
Om det nu inte finns någon reklus, då får man helt enkelt modifiera en som nästan passar. DET är betydligt enklare jobb än att sätta i en 4-smälla i en 125 ram.
Stirrar man sig blind på viktangivelser på respektive hoj så ser man snart att dom väger ganska mycket. I gatuförande JA... men nu pratar vi en ren banhoj. Elsystem, avgasrör, kåpor, mätare onödiga prylar osv osv. vipps har man trollat bort 20-30kg.
450 motorer i all ära, men dom kräver mer servic än en 2-t räser. Speciellt när dom går på höga varv hela tiden.
Beroende på hur morsk du är, så kan ju faktiskt en ZXR400 vara alternativ också. Självklart kan man modifierar kopplingen på en sådan också. Eller liknande 400.
Hur ofta tappar du hojen? Det är väl då det är tungt? Eller är det tungt när du ska gå med hojen också? Lasta på vagn? Har du service personal med dig på banan?
Mats